Treći ponedeljak u januaru već se godinama naziva „Blue Monday“ i važi za najdepresivniji dan u godini.

Blue Monday povezuje se s osećajima tuge, niskom motivacijom i nedostatkom energije. Poreklo izraza Blue Monday potiče iz 2004. godine, a prvi ga je skovao Klif Arnal, velški psiholog koji je predavao u večernjoj školi edukacijskog centra Univerziteta u Kardifu.

Blue Monday kao marketinški trik

Njega je angažovala britanska turistička kompanija Sky Travel, kao marketinški trik za podsticanje ljudi da rezervišu odmor u svrhu podizanja raspoloženja (i njihove zarade). Prvi su put predstavili koncept u saopštenju za medije 2005, koristeći ga kao strategiju za pomoć ljudima da pobede zimsku melanholiju planiranjem i organizovanjem putovanja, prenosi N1.

„Kad sam počeo da razmišljam o motivima za bukiranje odmora, prisećajući se onoga što su mi hiljade ljudi govorili tokom posla ili radionica, ovi faktori upućivali su na to da je treći ponedeljak u januaru posebno depresivan“, objasnio je.

Blue Monday odabran je kao najdepresivniji dan u godini jer se često poklapa s finansijskim poteškoćama, lošijom vremenskom prognozom, krajem prazničnog uzbuđenja i povratkom rutinama, kao i neispunjenjem novogodišnjih odluka, što dovodi do lošeg raspoloženja.

Nema naučno utemeljenje

Istraživanja nisu dokazala da postoji ijedan dan depresivniji od svih ostalih, to je marketinški trik koji se učvrstio u modernoj kulturi. Međutim ubrzo je taj pojam postao globalno popularan – do te mere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš uticaj kod osoba koje se zapravo bore s depresijom.

Iako na prvu izgleda komplikovano i ozbiljno, Arnalova formula za Blue Monday nema naučno uporište. Dubljim uvidom u formulu [W + (Dd)] xTQ / MxNA može se videti da su uključene varijable subjektivne i očito nenaučne, piše CNN.

W, na primer, označava vreme. D je dug, a d mesečna plata, dok T znači vreme od Božića, a Q vreme od kada ste odustali od novogodišnje odluke.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.