Bilo je to u filmu Taksista, izabrani statista za ulogu čoveka koji preti da će ubiti svoju ženu nije se pojavio na snimanju jer se razboleo. Snimanje te scene bilo je zakazano baš za taj dan, nije moglo da se pomeri ili odloži. Iz tog razloga reditelj je preuzeo odgovornost na sebe i odgirao tu mini sporednu ulogu.

Nakon toga svoje mesto do zvezda je utabao iza kamera, jer mu pred njima nije bilo prijatno, i dokazao nakon tolikih godina i filmskim ostvarenja da mu to mesto zasluženo pripada. Međutim, u proteklih nekoliko meseci Martin Skorseze pojavio se ponovo ispred kamera. I to na TikToku, u mnogo kraćim scenama od onih kojima je kreirao filmsku istoriju.

Dok objašnjava da već preko 50 godina radi u svetu filma, kao i da je sarađivao sa nekim brilijatnim glumcima poput Dikaprija, De Nira, Mišel Fajfer i drugih, on kroz svoje izlaganje zakjučuje da mu je potrebna promena.

“Potrebno mi je nešto novo, želim da pređem na sledeći nivo. Nisam siguran šta je to tačno, ali sam čuo izvanredne stvari o vama”, izgovara Skorsez štenetu koje mirno sedi naspram njega.

“Oskare, pokaži mi strah. Oskare, pokaži mi tugu. Oskare, pokaži mi ljubav, pokaži mi nežnost”, obraća se Sklorsez štenetu. U momentu kada Oskar (pas) legne, Skorsez se radosno prodere: “Sjajno! Dobio si ulogu.”

A to je samo jedan od mnogih TikTok videa na profilu Skorsezeove ćerke Frančeske.

U godinama kada se mnoge njegove kolege penzionišu i napuštaju svet filma (Skorseze je prošlog novembra napunio 81 godinu), on je i dalje pun želje i energije da stvara i snima. Jedan od njegovih kolega i bliskih prijatelja, Frensis Kapola, opisao ga je kao “najvećeg živog reditelja trenutno”. Primer je i njegovo najnovije ostvarenje, Killers of the Flower Moon, koji je ove godine nominovan za 10 Oskara.

Glavni nosioci njegovih filmova najčešće su muškarci, i u tim filmovima je zastupljeno dosta kriminala i nasilja. Tako je nastao koncept “Scorsese bro” – odnosi se na fana koji se divi filmovima zbog nasilja, “droge i oružja”. Iako reditelju taj koncept nije poznat, tematiku svojih filmova objašnjava kao odraz njegovog detinjstva i sve ono čime je bio okružen tada.

„Mislim da je to skoro sve što me je zanimalo, povezano je sa periodom mog detinjstva“. On je odrastao posleratnom periodu u Maloj Italiji, oblast donjeg Njujorka gde su se naselili njegovi deda i baka sa Sicilije, zajedno sa stotinama drugih italijanskih imigranata.

Oružje i kriminal tamo nisu bili fikcija: bili su deo svakodnevnog života, kao i siromaštvo, nasilje, katolicizam. Studirao je za sveštenika, pre nego što se otvorio svetu filma, književnosti i muzike. Njegovi roditelji  trudili su se „da prežive sa nekom vrstom dostojanstva u svetu koji je zaista bio korumpiran na mnogo različitih nivoa“.

Najviše ga je zanimo šta je ono što ljude privuče da počnu da se bave kriminalom.

Njegovi likovi iako su “loši momci” on je uspevao da ih prikaže na takav način da privuku gleodace, i da uz sve njihove loše postupke izgledaju kul dok to rade. Jer “Greh je zabava”, rekao je Skorseze.

“Uvek će  postojati grupa koja će  videti samo brutalnost filma i ono što oni misle da je nepromišljeno nasilje“, kaže on. Sa filmovima kao što su Goodfellas, „poenta koju sam pokušavao da pokažem  je bila da razumemo privlačnost i uživanje u zlu. ”

Glavni nosioci radnje jesu najčešće muškarci, a posebnu saradnju Skorsez je ostvario sa Robertom De Nirom. Upoznali su se preko zajedničkog prijatelja, režisera, De Palme. De Niro je postao sinonim za Skorsezove filmove, i jedna od njegovih najvećih inspiracija. Ostvarili su saradnju kroz ukupno osam filmova: Taxi Driver, New York, New York, Raging Bull, Goodfellas…

Iako postoji šablon i ustaljena tematika njegovih filmova, nekoliko puta uspeo je da izađe iz tih okvira. Bavio se pitanjem duhovnosti, iskušenja i tišine (Kundan), snimio je dve komedije, čak je u jednom od svojih ostvarenja stavio žene u prvi plan.

„Još uvek volim da učim”, rekao je Skorseze za Gardijan. To je svakako jasno jer se polako proslavlja i na TikTok platformi na profilu njegove ćerke. Do sada su objavili veliki broj video, koji su simpatični i komični, i po neki imaju preko 2 miliona pregleda.

Njihovi videi su toliko pažnje privukli da su za Superbol snimili reklamu u tom duhu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.