Kako da skrenete misli s hrane: Šejtajte, razmislite, spavajte…

2
Foto: Profimedia

1. Šetajte

Iz dosade se svašta rodi pa tako i želja za hranom. Vežba može da probudi više energije i poboljša vaše raspoloženje, ublažavajući želju za hranom. Jedna studija dokazala je da oni koji hodaju otprilike 15 minuta imaju znatno slabiju želju za hranom.

2. Duboko udahnite

Sledeći put kad osetite želju za hranom, isprobajte neku od tehnika disanja. Duboko disanje će vas opustiti. Započnite s dugim, laganim disanjem kroz nos. Dok udišete vazduh, svesno obratite pažnju na to kako se vaš grudni koš i rebra šire. Na kraju pokušajte da povučete svoj dah u donji deo leđa. U idealnom slučaju bi vaš udisaj trebalo da traje bar četiri sekunde. Što duže budete vežbali, taj period će se s vremenom produžavati.

3. Zašto se glad javila?

Često se iza potrebe za hranom krije emocionalni faktor, poput stresa… Razmislite da li se tu radi o fizičkoj ili o emocionalnoj gladi. U slučaju ove druge, razmislite šta vas je uzrujalo i posvetite se rešavanju tog problema bez pomoći hrane.

4. Jedite pametno

Ako vam nikako ne polazi za rukom da se oduprete previše jakom napadu gladi, na tanjir stavite razumnu porciju zdravih namirnica i uživajte u svakom zalogaju.

5. Ne zaboravite na vodu

Voda je najzdraviji, najjeftiniji i najlakše dostupni suzbijač apetita oko nas. Verovatno ste već čuli, ali nije na odmet ponoviti, da nam telo ponekad žeđ signalizira kao glad. Ukoliko, pak, odaberete hranu punu vode, to će vas sigurno brzo napuniti, i na taj način ćete zapravo uneti manje kalorija.

6. Spavajte

Prema podacima nekih studija, osobe koje spavaju samo pet sati svake noći, imaju 50 odsto veću verovatnoću da budu debeli od onih koji spavaju sedam do devet sati. Istraživači veruju da nedostatak sna utiče na hormone vezane za apetit, koji, sigurno, utiču na dobijanje kila, piše Večernji list.

2 KOMENTARA

  1. “Šejtajte, razmislite, spavajte” – a možda da napišete: šeTAJte, razmiŠLJajte, spavajte?

  2. re: Prema podacima nekih studija, osobe koje spavaju samo pet sati svake noći, imaju 50 odsto veću verovatnoću da budu debeli od onih koji spavaju sedam do devet sati. Istraživači veruju da nedostatak sna utiče na hormone vezane za apetit, koji, sigurno, utiču na dobijanje kila

    Nisam siguran jer ja najproždrljivije jedem kada se trgnem iz sna u potrazi za hranom!

Comments are closed.