Surfovali ste internetom u potrazi za receptima za letnji detoks i slučajno naleteli na aplikaciju koja može mnogo da pomogne prilikom vraćanja u formu. Sjajna stvar. Ima besplatan probni period, probaćete, pa ako radi – super, nastavićete da je koristite. Ili, pokušali ste da sredite neke stare fotografije, ali foto editor koji imate nije baš najbolji. Možda na internetu postoji neki bolji? Ima jedan odličan, ali se plaća. Mada, postoji probni period od mesec dana. Ne treba vam više od mesec dana da sredite te fotke. Instaliraćete ga, završiti šta treba i posle obrisati.

Probnih mesec dana „Netfliksa“, kad pre prođe?

Možda nijedna od ovih situacija ne opisuje vas, ali ste vrlo verovatno nekada bili u situaciji da isprobate neki softver ili aplikaciju. Sigurno se sećate i da su uslov za probni period bile neke sitnice kojima u tom trenutku niste pridavali veliku važnost, poput registracije unošenjem mejla ili broja platne kartice.

Prošlo je neko vreme, vi ste već i zaboravili na aplikaciju, a iz banke je stigao izveštaj o potrošnji na kartici… Trošak nije mali, a vi čak ni ne koristite tu aplikaciju, samo ste je isprobali. Ovakva neprijatna izenađenja se dešavaju kada zaboravite da otkažete probni period i tako postanete srećni vlasnici pretplate na godišnji detoks program.

Šta možete da uradite? Nažalost, (skoro) ništa. Proverite uslove sa kojima ste se saglasili za svaki slučaj, ali verovatno ste pristali na tu naplatu onda kada ste u želji da što pre počnete da koristite aplikaciju obeležili i to polje. Zato budite veoma obazrivi prilikom isprobavanja softvera i aplikacija, posebno kod onih koje kao garanciju zahtevaju broj platne kartice. 5+ saveta za odgovorno i pametno korišćenje aplikacija u probnom periodu Ako ne želite da to što ste testirali neke aplikacije bude na kraju značajan trošak, imamo nekoliko saveta za vas:

1. Kada aktivirate probni period, aktivirajte i podsetnik na telefonu dan ili dva pre isteka tog roka. Cilj podsetnika je da vas opomene da otkažete korišćenje aplikacije ako ne želite da je plaćate, ili ste zaključili da ne odgovara vašim potrebama.

2. Ne čekajte poslednji trenutak za otkazivanje, jer može doći do nepredviđenih okolnosti: ponekad internet zakaže, ili je procedura zahtevna, ili u onom delu napisanom sitnim slovima sa kojima ste se saglasili piše da to morate uraditi, na primer, minimum 24 časa ranije.

3. Ako već dajete broj kartice za probni period, neka to bude prepaid kartica, koju ćete dopuniti po potrebi. Time se dvostruko štitite, i od neplaniranog troška, ali i od toga da vaši podaci sa „glavne” kartice završe negde gde ne bi trebalо.

4. Nemojte samo obrisati aplikaciju – to ne znači da ste otkazali njeno korišćenje. Ispoštujte proceduru za otkaz. 5. Na kraju, ako niste otkazali probni period, a ne želite tu aplikаciju, priznajte grešku i zamolite korisničku podršku za pomoć i povraćaj novca. Budite fini, objasnite da aplikacija ne odgovara vašim potrebama i da ste prevideli da je pravilno otkažete. Postoji mogućnost da će vam u korisničkoj podršci izaći u susret, iako ne moraju, jer su u svojoj politici probnog perioda (sa kojom ste se saglasili) naglasili da je naplata automatska ako ne otkažete.

Pored ovih osnovnih, u nastavku možete pogledati i dodatne savete.

Bonus savet 1:Ustupanje kartice na korišćenje trećem licu nije dozvoljeno, ali ako ste ipak karticu pozajmili članu porodice ili prijatelju da isproba neku aplikaciju jer nema svoju karticu, to vas ne oslobađa naplate. Budite obazrivi sa deljenjem broja kartice jer, koliko god imali poverenja u osobu kojoj je ustupate, nikada ne možete biti sigurni da ta osoba neće pogrešiti i/ili zaboraviti da se odjavi.

Bonus savet 2: Nemojte kartice vezivati za naloge (npr. „Gugl“, „Fejsbuk“, „Netfliks“, „Amazon“…). Jednom kada se kartica „veže“ za nalog, dostupna je svim korisnicima naloga, najčešće članovima porodice kojima su uređaji sa ulogovanim nalozima dostupni. Mnoge aplikacije/servisi se tako mogu kupiti jednim klikom, bez posebnog unosa načina plaćanja, jer je već definisan na nivou naloga. Možda je to praktično ako ste vi jedini korisnik naloga, ali razmislite da li možda vaša deca dok igraju igrice mogu da kliknu na neku pogrešnu opciju i da zahvaljujući povezanoj kartici iskoriste sredstva sa nje.

Da rezimiramo – probni periodi korišćenja softvera su legitiman i vrlo efikasan način za povećanje prodaje i poboljšanje zadovoljstva potrošača. Možete ih koristiti, ali obratite pažnju na uslove i na vreme otkažite ono što ne želite da koristite i plaćate. Imajte u vidu i to da će neki servisi prvo proveriti vašu karticu tako što će naplatiti simboličan iznos (jedan dolar ili evro) za verifikaciju kartice, koja je garancija da ćete platiti aplikaciju ukoliko ne otkažete pretplatu u propisanom roku i na propisan način. Taj iznos će vam verovatno kasnije vratiti, ali ukoliko se pokaže da je kartica neispravna, nećete moći da otvorite nalog za probni period. . Dodatne savete o temama kao što je onlajn bezbednost vaših sredstava, bezbedna kupovina „iz fotelje“, ali i o brojnim drugim važnim finansijskim temama, možete potražiti na besplatnoj platformi za finansijsku edukaciju*, na internet adresi ErsteZnali.rs.

Tekst: Marija Mutić, koordinatorka programa finansijske edukacije Erste Banke, #ErsteZnali

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.