Tu oko Nove godine uvek se sumiraju želje, ostvarene i neostvarene. I one koje bi valjalo preneti u novu godinu. Nije iznenađenje da je imati para i biti popularan i dalje važno ali neke druge želje popele su se nekoliko stepenika na listi. U godini za nama je mnogim ljudima bilo važno kako da budu fini prema drugima. Iznenadio je taj podatak, koji je izneo Gugl, da ljude u ovom često groznom svetu baš to zanima – šta se desilo? Kao da su odjednom mnogi odlučili da postanu ljubazniji i bolji prema drugima, pa tako novac i slava nisu svima na prvom mestu. Možda su neki u stvari odlučili da urade nešto dobro jer dosta je bilo lošeg u ovoj pandemiji. A to jeste fino.

Tokom 2021. godine u Guglovom pretraživaču ljudi su duplo više puta tražili odgovor na pitanje kako biti fina osoba (nice person) nego kako biti popularan, pokazuju podaci za Ameriku. Zašto je to mnoge više interesovalo u protekloj godini može se objasniti u kontekstu pandemije koronavirusa gde su mnogi preispitivali sebe, kao i svoje vrednosti, kakvi žele da budu i u kakvom svetu bi želeli da žive. Tako je između pretraživanja raznoraznih pitanja u vezi sa koronom – zdravljem, vakcinom, lečenjem, interesovanje za ovo pitanje pokazalo da se nešto menja sa vrednostima koje su važne.

Na početku pandemije neki su optimistično govorili da bi svet mogao posle svega da bude bolje mesto i podsećali da posle svakog mraka uvek dođe svetlo. Da li ovo istraživanje može da bude tračak te svetlosti ako bi svako počeo da menja stvari tako što bi krenuo od sebe i pokušao da se promeni, za početak upitavši Gugl – kako? Ono što je pre pandemije zvučalo utopijski, da ako bi svako bio malo bolji prema drugima ovaj svet bi bio bolje mesto za život za sve, sada dobija drugo značenje ili makar na značaju jer neki ozbiljno razmišljaju o tome.

„Verovali ili ne, pogledala sam šta Gugl kaže na ovo pitanje“, kaže Jovana Lazarević, psiholog, i objašnjava šta to u stvari znači biti fina/ljubazna/dobra osoba, o čemu kada pretražujete iskače gomila odgovora i saveta.

„Nije da se sa tim savetima ne slažem već mislim da je važnije zapitati se da li je naša motivacija da nešto menjamo kod sebe iskrena i nesebična, odnosno da li postoji tzv. sekundarna dobit koju pritajeno priželjkujemo. U ovom slučaju primer sekundarne dobiti bi bio da učinimo neko dobro delo da bismo se usput time (spontano) pohvalili i zadobili nečije simpatije“, kaže ona.

CEO TEKST O TOME KAKO USTVARI BITI DOBAR PROČITAJTE U NOVOGODIŠNJEM DVOBROJU NEDELJNIKA KOJI JE U PRODAJI OD 30. DECEMBRA. NA SVIM KIOSCIMA I NA Nstore.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.