KAIZEN filozofija – metoda konstantnog poboljšanja poslovanja

1

Kontinualnim malim poboljšanjima do sigurnog uspeha

Autor: Nikola Marjanović, Tecor Lean & Kaizen consalting

Moderno poslovno okruženje koje teži konstantnom unapređenju i koje za cilj ima da na svim nivoima postigne uzlaznu putanju značajna sredstva ulaže u takozvano implementiranje najrazličitijih metoda i filozofija sa kojima želi da pozitivno utiče na sve radnike u poslovnom sistemu, tj. na kompletan poslovno-proizvodni lanac – od osnovnih pomoćnika, preko radnika do top menadžmenta. Većina poznatih i široko prihvaćenih metoda i filozofija u prkasi daje solidne rezultate ako se poštuju svi principi s tim da se pojedine smatraju posebnim i u realnoj primeni donose maksimalna očekivanja. Jedna od filozofija koja na “terenu” daje najbolje rezultate je KAIZEN filozofija poručuju iz kompanije Tecor Lean & Kaizen consalting. Nastala u Japanu ova filozofija predstavlja sinonim za konstantni napredak koji je itekako primenjiv na sve oblasti života, a pokazalo se i ključna za razvoj zdravog i modernog poslovnog okruženja. KAIZEN kao konstanta za svakodnevno i trajno unapređenje u biti uključuje sve zaposlene u lancu jednog preduzeća od top menadžera i menadžera do radnika i pomoćnika. Prednost joj je laka implementacija i brza vidljivost rezultata, ali i relativno mala cena implementacije.

Konstatovali smo kako je KAIZEN reč japanskog porekla a istu zapravo čine reč „kai“, što znači promena i reč „zen“, koja znači dobro. Bukvalni prevod bi bio promena na bolje – koju sprovode svi, svakog dana, na svim nivoima jedne kompanije/preduzeća. Kao plod najbolje prakse japanskog menadžmenta KAIZEN filozofija je usmerena ka konstantnom poboljšanju produktivnosti, efikasnosti, kvalitetu i uopšte, poslovne izvrsnosti. Krajnji cilj je generisanje povećanja profita uz dobijanje lojalnosti što većeg broja klijenata. Bonus cilj je prevazilaženje zacrtanih ciljeva jednog preduzeća. Domaća konsultantska kompanija Tecor Lean & Kaizen consulting KAIZEN filozofiju vidi kao jednu od ključnih u potencijalnom rastu privrednog dohotka i osnovu većine poboljšanja koja mogu da se ostvare na nivou jednog domaćeg ili inostranog preduzeća. Praksa u svetu je pokazala da je KAIZEN filozofija osnova dugoročne i zdrave konkurentne politike svake uspešne kompanije.

Principi na kojima se zasniva KAIZEN filozofija su sledeći:

– Dobri procesi donose dobre rezultate

– Pogledaj, analiziraj i shvati trenutnu situaciju kako bi je mogao unaprediti

– U govoru koristi podatke, u upravljanju činjenice

– Preduzmi mere da otkloniš prave uzroke problema, kako se problem nikada ne bi ponovio

– Radi u timu

Ključ KAIZEN filozofije je da veliki rezultati proističu iz mnogo malih promena koje se akumuliraju od prvog dana uvođenja pomenute filozofije. Iako svi utiču u sprovođenju promena ključna poluga KAIZEN filozofije su svakako menadžeri na višim nivoima koji svojim primerom čine glavne transformatore promena.

Jedna od tehnika koja predstavja osnovu KAIZEN filozofije/metode je „5S“. Ova tehnika sprovodi ono što je Japancima veoma važno –  da poslovni prostor bude čist i uređen, da se sve sortira, tako da bude pregledno, urednije, da se izbaci višak i skloni sve što odvlači pažnju i što je nepotrebno na radnom mestu za obavljanje posla. Zatim da se pravila standardizuju i da se uspešno implementira samo-disciplina.

U praksi KAIZEN filozofija iziskuje minimalan trošak implementacije a veoma brzo daje sjajne rezultate i zbog toga je njena primenjivost velika. Još značajnije je što ona donosi dobar odnos između poslodavca i zaposlenog i ne pravi razliku između šefa i lidera.

Jednom rečenicom je moguće objasniti Kaizen filozofinu “Poruka Kaizen strategije je da ne treba da prođe nijedan dan bez neke vrste poboljšanja na bilo kom mestu u kompaniji.” poručuju iz kompanije Tecor Lena & Kaizen consulting.

Više o KAIZEN filozofiji, kao i kompaniji Tecor Lean & Kaizen consulting možete saznati na ovom link-u

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite ime