Grčka je i dalje ugrožena požarima koji su u proteklih sedam dana progutali velike šumske površine i primorale hiljade ljudi na evakuaciju. Izmeštanje srpskih turista sa drugog po veličini ostrva u Grčkoj – Evija, gde su požari i najveći, počelo je juče.

Deo turista prebačen je na druge lokacije, deo njih odlučio je da ostane na ostrvu, dok se pojedini vraćaju u Srbiju.

Kako prenosi N1, javili su se putnici koji su ogorčeni zbog ponašanje predstavnika turističkih agencija, dok iz YUTA stiže poruka da su prezadovoljni reakcijama agencija i ljudi na terenu.

Tirkizna voda i vedro nebo bili su sivi i puni dima, tako mesto Edipsos opisuje Nataša Tasić Knežević, turistkinja koja je pet dana od dolaska na ostrvo, put za Srbiju organizovala sama.

„Nama u agenciji niko nije rekao za ove požare.Mi smo aranžman u celosti uplatili drugog, a četvrtog je bio polazak. Agencije su trebale makar da kažu i da imamo opciju da idemo na svoju odgovornost ili da ne idemo uopšte. S obzirom na to da u Grčkoj nije proglašena vanredna situacija, mi nemamo pravo ni na kakvu vrstu nadoknade štete, jer jednostavno mi koji smo, na primer u Edipsosu, nismo u opasnosti od požara“, rekla je Knežević.

Organizacijom evakuacije ili izmeštanja na druge lokacije nisu zadovoljni ni oni koji su već na putu za Srbiju.

„Delovalo je neorganizovano i haotično. Jeste, ispoštovali su neke stvari ali mislim da je to bilo baš onako u poslednjem momentu. Nisam, nisam zadovoljna. Pisala sam agenciji, nikakav odgovor nisam dobila. Ne mogu da nađem pravu reč za to, nije haos u smislu panike, nego setila sam se one stare izreke ‘Selo gori a baba se….’, pa sada sam imala priliku da vidim šta su mislili kada su to smislili“, ocenila je Snežana Dikić.

Deo turista odlučio je da ostane na ostrvu, deo je u Olimpijskoj regiji, uglavnom o trošku agencija, kaže direktor YUTA Aleksandar Seničić. Ne krije zadovoljstvo reakcijom ljudi na terenu. Tvrdi – agencije su ponudile alternativne smeštaje za one kojima je odmor prekinut.

„Po pravilu, ovo je period više sile, kada putnici, naravno, imaju prava da podnesu prigovore, da traže povraćaj novca za neostvareni deo aranžmana, ali ne postoji zakonska obaveza da se tako nešto i uradi s obzirom na to da se radi o višoj sili. Agencije u tom slučaju treba da potražuju novac od lokalnih partnera. Mislim da u ovom trenutku nije moralno da potražujemo novac od ljudi koji su dole sve izgubili, da ne kažem da su neki i živote izgubili“, izjavio je Seničić.

Iz Ministarstva turizma nismo dobili više informacija, osim poslednjeg obećanja ministarke da će svi turisti biti izmešteni na druge lokacije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.