Globalna direktorka i koosnivačica Novak Djoković Fondacije Jelena Djoković bila je govornica na Weekend media festivalu u Rovinju na panelu „Humanitarne fondacije i mediji – da li smo na istoj strani?“. U prepunoj dvorani sa Jelenom je razgovarala Ida Pester o tome da li humanitarni rad treba komunicirati, kada se u javnosti pojavljuju Novak i Jelena, a kada ostali članovi tima i kako privući pažnju medija, a pričati o lepim stvarima.

Jelena je na početku panela istakla

“ Pre 15 godina, ova tema je bila nepoznata iako je u svetu bilo opšte poznato da su ulaganja u decu uzrasta od 0-6 godina najbitnija za ekonomski rast jednog društva. Zbog toga smo mi radili na podizanju svesti o bitnosti ulaganja u ovu oblast, u čemu nam je naravno pomogla činjenica da nam je osnivač Novak koga mediji jako prate. Zatim smo direktno radili i na edukaciji roditelja, lokalnih samouprava, donosioca odluka, partnera, ali i vaspitača jer su se znanja iz te oblasti promenila. Danas posle 15 godina, skoro 120 vrtića, i 50000 dece obuhvaćenih našim programima znamo da je sve to vredelo i danas je mnogo lakše da dobijemo podršku i partnere. Sada su se nama priključili i Vlada Srbije, i Svetska banka jer su nas prepoznali kao kredibilne partnere koji sistemski menjaju stvari“, rekla je Jelena na početku.

Ona se zatim osvrnula na pitanje da li treba promovisati humanitarni rad. „Verujem da je to neophodno izmedju ostalog i zbog razloga edukacije, ali i okupljanja velikog broja ljudi koji samo udruženi mogu da menjaju stvari. Sami možemo da utičemo na promene u određenoj meri, ali udruženi – nemamo granice. Pogrešna percepcija o humanitarnom radu i ideja da o tome treba da se ćuti je dovela do toga da su društveni problemi preveliki, a organizacije premale da ih rešavaju same. Zbog toga nam je izuzetno važna podrška medija kako bi mogli da pričamo o rešavanju problema i pozivamo

ljude da nam se pridruže“, istakla je Jelena na panelu.

Jelena i Novak nemaju potrebe da se u medijima pojavljuju često, ali to sa zadovoljstvom rade kako bi povećali vidljivost projekata i vesti.

“ Strateški donosimo odluke kada ćemo se pojaviti. To uvek izazove veliku pažnju javnosti i zato pažljivo biramo kada i gde ćemo se pojaviti“, pojasnila je Jelena i pozvala medije da budu otvoreniji i spremniji na promociju humanitarnog rada i dobrih primera uprkos tome što fondacije nemaju visoke budžete ili ih nemaju uopšte za oglašavanje i reklamu. „To je za opšte dobro. Što više ljudi zna za humanitarne organizacije i njihov rad to više njih može da se priključi i pomogne. Profitni sektor pomaže tržišni rast,  ali ostavlja za sobom nejednakosti i odredjene rupe koje mi iz neprofitnog imamo zadatak da popunimo i viškove pretvaramo u nešto korisno. Mi svi verujemo u iste vrednosti, ali smo to zbog trke za profitom zapostavili. Zadatak naše fondacije je da sistemski pomogne reforme u obrazovanju, koje su prosto neophodne ukoliko želimo da napredujemo kao društvo. Zbog toga je saradnja sa medijima ključna jer i oni doprinose širenju vrednosti snažnog društva i mi kao tim možemo medjusobno da se pomažemo i pravimo kompromise zarad tog višeg cilja, zaključila je Jelena koja je na kraju dobila veliki aplauz.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.