![](https://www.nedeljnik.rs/wp-content/uploads/2021/11/Bora-todorovic-imresizer.jpg)
„Parazit“ je označio ne samo početak novog filmskog doba već i kraj 92 godine duge istorije Oskara – ovenčan je nagradom za najbolji film iako nije na engleskom jeziku.
Valjda je „Roma“ Alfonsa Kuarona imala tu nesreću da probije led prošle godine – za skoro čitav vek Akademije u kategoriji najboljeg filma ostvarenja na stranom jeziku nominovana su svega devet puta – kao dotad najizgledniji kandidat za najvažnijeg Oskara, i možda je „Romu“ obogaljila činjenica da je potekla sa Netfliksa, a možda filmski i ostali svet nije bio spreman da ultimativnu nagradu dodeli nečemu što nije anglofono i pored neubedljive konkurencije.
Kuaron je tako, nehotice, utabao put Bong Džun Hou, i utoliko je Bongov Oskar – onaj za „Parazita“, mada ništa manje onaj za režiju – važniji i veći, jer je ova godina bila upadljivo bogatija od protekle koja u retrospektivi deluje još nedoraslije nego što je izgledala kao produžetak one u kojoj smo imali „Birdman“, „Boyhood“ i „Whiplash“.
Ceo tekst o dodeli Oskara i filmu koji ju je obeležio čitajte u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 13. februara.
![](https://www.nedeljnik.rs/wp-content/uploads/2020/02/N422-small-773x1024.jpg)
Digitalno izdanje dostupno je na Novinarnici.
![](https://www.nedeljnik.rs/wp-content/uploads/2020/02/NYT53-mala-735x1024.jpg)
Svi čitaoci na poklon dobijaju novi broj Njujork tajmsa na srpskom jeziku