“Izmene linije metroa prema Ceraku i Vidikovcu su prihvaćene, ali se grade u nekoj kasnijoj fazi. Metro se gradi dok grad postoji…”

1
(BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIC/DS)

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je da je tačno da je prihvaćena “devijacija prve linije (metroa) koja bi od Požeške trebalo da obuhvati Cerak i Petlovo brdo, kao i ceo taj kraj.

“To je prihvaćeno kao ideja, tamo će biti predviđena devijacija metroa, ali se neće graditi u prvoj fazi, već u nekoj kasnijoj. Metro se gradi dok grad postoji, tako je i u Londonu, Moskvi, uradi se prvo jedna, pa druga, treća linija i svaka generacija nastavlja da gradi i širi metro. Stručna komisija za planove ocenila je zajedno sa Urbanističkim zavodom svaku primedbu, neke su prihvaćene, neke ne, a tome i služi javna rasprava”, rekao je Vesić, a prenosi RTS.

On je cenio da je plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu kruna šestogodišnjeg rada, kao i da je njim regulisano kako će se prostirati tri linije metroa, od kojih prva počinje da se gradi tokom ovog meseca, saopštio je Beoinfo.

„Prva linija će biti gotova do 2028. godine, druga linija počinje da se radi 2023. godine, a biće završena do 2030. U ovom planu regulisano je i to kako će se prostirati čitava šema Bg voza, a kojom će se pokriti opštine Surčin i Obrenovac, koje sada nisu pokrivene Bg vozom. Tako će se povećati broj polazaka ka Mladenovcu, Barajevu, Sopotu i Lazarevcu, te ćemo umesto sadašnjih 104 polazaka dnevno imati oko 500, umesto sadašnjih 180 kilometara imaćemo gotovo 223 kilometra. Time ćemo obezbediti da svi građani koji žive u prigradskim opštinama, osim Grocke koja će biti obuhvaćena u poslednjoj fazi, imaju na svakih deset do dvanaest minuta, a najkasnije 15, u špicu voz do Beograda i nazad, dok će van špica imati na 45 minuta. Na ovaj način Beograd će konačno biti integrisan“, pojasnio je Vesić.

Prema njegovim rečima, ovaj Plan podrazumeva i širanje tramvajskih linija za 42,6 kilometara.

„Produžićemo tramvajsku mrežu od Požeške ka Ceraku, zatim od Jurija Gagarina na Bežanijsku kosu i od Bogoslovije ka Adi Huji i mostom na levu obalu Dunava, tako da će i taj deo grada biti obuhvaćen tramvajem. To će bitno rasteretiti Pančevački most, Pupinov most, kao i most kod Ade Huje koji će se graditi“, naveo je Vesić.

1 KOMENTAR

  1. Весићу можете да верујете само на сопствену одговорност.

Comments are closed.