UNICEF u Srbiji je danas pokrenuo kampanju posvećenu podizanju svesti o mentalnom zdravlju mladih – Iz mog ugla. Početak kampanje je obeležen projekcijom kanadskog filma „Povezivanje tačkica“ o iskustvima mladih širom sveta čijeprikazivanje je podržala ambasada Kanade u Srbiji.

Podaci UNICEF-ovog izveštaja, Stanje dece u svetu pokazuju da je svako sedmo dete na globalnom nivou direktno pogođeno merama protiv pandemije, dok je više od 1,6 milijardi dece pretrpelo neki gubitak u pogledu obrazovanja. U Srbiji je U-Report anketa pokazala da 50% ispitanika izveštava da im je  raspoloženje lošije nego pre pandemije, a 11% kaže da se nijednom nije osećalo srećno, opušteno i motivisano, tokom prethodne dve nedelje.

Mentalno zdravlje često nije u središtu pažnje javnosti, a postoji i značajna društvena stigma u vezi sa traženjem stručne pomoći. Cilj kampanje Iz mog ugla jeste da sepodigne svest javnosti o važnosti mentalnog zdravlja i podstaknu adolescenti da se obrate za pomoć, ukoliko im je ona potrebna.

„UNICEF je pokrenuo ovu kampanju jer želimo da se uhvatimo u koštac sa stigmom koja sprečava mlade ljude da govore o svojim problemima i traže pomoć. Udruženi sa vladom, partnerima poput kanadske ambasade u Beogradu, javnim i privatnim sektorom i mladim ljudima, radimo na ponovnom osmišljavanju sistema mentalnog zdravlja u Srbiji i na tome da on više odgovara potrebama mladih“, istakla je Josi Ečeveri Burkhard, zamenica direktorke UNICEF-a u Srbiji.

UNICEF u oktobru pokreće i platformu na internetu za mentalno zdravlje, kako bi se mladima i onima koji im pružaju podršku (roditelji, nastavnici, škola, socijalni radnici, itd.) obezbedile relevantne i tačne informacije o mentalnom zdravlju. Ova platforma omogućiće mladima da se informišu o postojećim uslugama, kao i da pristupe savetovanju preko interneta.

Video Iz mog ugla možete pogledati ovde.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.