U Ambasadi Francuske kompanija Saint-Gobain obeležila je Godinu Jubileja. Dugogodišnjim saradnicima i poslovnim partnerima direktori Mirjana Lučić i Vladan Ilić uručili su priznanja. Značajne godine za poslovanje u Srbiji, inovativnost i svetski trendovi kao i tradicija ključni su za ovu kompaniju o čemu smo razgovarali sa direktorima. 

Poznato je da je Saint-Gobain svetski lider u proizvodnji građevinskog materijala sa dugom tradicijom. Mirjanu Lučić smo pitali šta je najznačajnije obeležilo ovaj period u svetu i Srbiji.

ML: Osnivanjem Kraljevske staklare od strane Luja XIV i otvaranjem fabrike u malom gradu Saint Gobain osnovana je kompanija 1665. godine. Mi danas poslujemo u 76 zemalja, sa prometom od preko 40 milijardi eura i 166.000 zaposlenih. Ono što je za nas važno to je inovativnost i kao grupa neprestano ulažemo u istraživanje i razvoj. Godine 2019. na nivou Grupe imali smo projekat ,,Transform and Grow” i od tada smo svi mi SAINT-GOBAIN i više se ne delimo po aktivnostima ili brendovima Isover, Rigips i Weber. Poznato je da građevinski sektor poslednjih godina u Srbiji i Evropi beleži veliki rast i mi danas lokalno širimo našu organizacionu strukturu, jer moramo da ispratimo sve promene.

O osnovnim stubovima poslovanja Grupe razgovarali smo sa Vladanom Ilićem.

VL: Obaveze prema društveno odgovornom poslovanju Saint-Gobain-a su naš put razvoja kao i etički kodeks, ali i principi ponašanja i delovanja. Kontinuirano razvijamo održiva rešenja za stvaranje prijatnih mesta za život za dobrobit pojedinaca i društva u celini kao temelje naše misije. Obaveze su podeljene na šest stubova: poslovna etika, poštovanje angažovanja i različitosti zaposlenih, zdravlje i bezbednost u celokupnom lancu vrednosti, posebna pažnja se posvećuje klimatskim promenama, cirkularnoj ekonomiji kao i razvoj i rast, a sve to u sinergiji sa lokalnim upravama kroz zajedničke projekte.

Decenijama ulažete u inovativnost i održivo poslovanje.

ML: Mi smo kao kompanija globalno fokusirani na smanjenje potrošnje prirodnih resursa,  godinama smo uključeni u Projekat ,,Razotkrivanja” Izvora Ugljenika – Carbon Disclosure Project i uveliko radimo na smanjenju potrošnje energije i količine štetnih gasova koji stvaraju efekat staklene bašte. Obavezali smo se da ćemo na nivou Grupe biti karbon-neutralni do 2050. i imamo projekt tzv. Carbon Fund, kojim finansiramo predloge zaposlenih kako da umanjimo emisiju CO2 u svakodnevnom poslovanju. Sve ovo intezivno radimo decenijama.

Tokom 25 godina poslovanja u Srbiji uradili ste 2 akvizicije koje ove godine slave svoje jubileje uspešnog rada i obeležavate dva jubileja rada na tržištu.

ML: Od 1996. godine kompanija Weber je postala deo međunarodne grupacije Saint-Gobain. Fabrika u Topoli ove godine obeležava 10 godina od akvizicije nekadašnje fabrike Karbon, a fabrika u Apatinu ove godine obeležava 15 godina od akvizicije nekadašnje fabrike Elba. Danas smo jedina kompanija na ovom području, koja ima dva proizvodna pogona. Trgovački ogranci, aktivnosti Rigips i Isover su počeli poslovanje na lokalnom tržištu 1996. i 2002. godine.

Koliko ste inovirali fabrike i prilagodili sadašnjosti i novim trendovima?

ML: Želja nam je da postanemo lider na tržištu sa inovativnim rešenjima i uslugama zasnovanim na dobitnoj kombinaciji vrhunskog lokalnog znanja i međunarodnog iskustva. Svi naši proizvodi su ekološki zdravi i u Srbiji nudimo rešenja za fasade, lepkove za keramiku, fug mase, unutrašnje i fasadne boje, kao i proizvode za podove. Savršen smo primer filozofije „misli globalno, deluj lokalno” i naši kupci prepoznaju benefite ovog načina poslovanja. Weber nudi vrhunski kvalitet kao rezultat dugogodišnjeg iskustva na tržištu i to je naša osnovna karakteristika.

U celom svetu poslujete sa brendovima Isover, Rigips i Weber koji pripadaju grupi Saint-Gobain. Da li prepoznatljivost brendova doprinosi plasiranju proizvoda na tržište?

VL: Brand awareness je mnogo važan, a mi imamo razvijenu snagu brendova i bez lažne skromnosti ponosni smo i oslonjeni na ovu prednost. Domaći inženjeri, građevinci i arhitekte oduvek prate trendove, a investitori dobro znaju šta hoće. Svi oni godinama posećuju najvažnije građevinske sajamske manifestacije na kojima smo i mi prisutni. U eri digitalizacije sve je dostupno i neophodno je da idemo u korak sa potrebama sadašnjosti u segmentu građevinskih materijala i sistema gradnje. Naša okosnica su završni radovi i zato mnogo poklanjamo pažnje ovom segmentu.

Uključili ste se u projekat Ekoopština koji se sprovodi u Srbiji, ali radite i na drugim projektima. 

ML: Sa Francuskim Institutom i Ambasadom Francuske radimo na značajnom projektu Ekoopština koji će omogućiti da lokalne samouprave u svojim sredinama utiču na podizanje svesti kod stanovništva u delu energetske efikasnosti kod stambenih i poslovnih objekata,  vodnih resursa i upravljanje otpadom. Naši građevinski materijali su inovativna rešenja, energetski efikasna i adekvatna u očuvanju životne sredine. Ovo je jedan od razloga zašto smo deo projekta Ekooština, jer želimo da gradimo bolju i zdraviju sredinu za buduće generacije u Srbiji. Deo onoga što smo realizovali u Srbiji je i projekat prečišćavanja otpadnih voda iz fabrika kao i podrška udruženjima koja imaju za cilj očuvanje životne sredine i održivu gradnju, kao što je Savet Zelene Gradnje Srbije. Ono što takođe radimo je smanjenje količine otpada kroz reciklažu, a u planu nam je ugradnja solarnih panela u fabrici u Topoli.

Koje inovativne materijale i sisteme kao deo poslovanja Saint – Gobain Grupe možete da izdvojite?

VL: Saint – Gobain kao svetski lider u modernoj i održivoj gradnji, dizajnira, proizvodi i distribuira materijale i usluge za građevinsko i industrijsko tržište posebno u segmentu inovacija. Integrisana rešenja za renoviranje javnih i privatnih zgrada, laka gradnja i dekarbonizacija građevinarstva i industrije su razvijene kroz kontinuirani proces inovacija i obezbeđuju održivost i performanse. Grupa ima više od 40 istraživačkih centara za inovacije u svetu. Posebno se obraća pažnja na ovaj segment iz razloga ,,diferencijacije” u odnosu na konkurenciju na tržištu.

Koliko se trend suve gradnje primenjuje u Srbiji?

VL: Ovaj sistem gradnje unapređuje zaštitu životne sredine, osećaj ugodnosti boravka u prostoru, estetsku komponentu, energetsku efekasnost, akustične performance prostora, lakšu i bržu ugradnju, dugotrajnost, mogućnost rada u svim vremenskim uslovima, značajno olakšavanje konstrukcije, uštede i još mnogo toga. Ovo su materijali budućnosti.

Koje aktivnosti imate za zaposlene koji čine ,,srce” kompanije i šta realizujete tokom godine?

ML: Poslednjih nekoliko godina kao Grupa nosimo titulu Global Top Employer. Posvećeni smo zaposlenima i podržavamo profesionalni razvoj svakog pojedinca u skladu sa potrebama kompanije i ličnim afinitetima. Kontinuirano radimo obuke, širenje znanja na međunarodnom nivou, razvoj veština, kao i lokalno kroz Saint-Gobain akademije kako bi se steklo tehničko znanje, zatim team building-e, a motivacija i karijera svih zaposlenih u timu samo su deo su onoga što radimo. Formirali smo HR odeljenje, interno promovišemo članove tima i imamo dodatne benefite poput privatnog zdravstvenog osigiranja i korekcija zarada, a sve ovo je dobro postavljeno kroz HR strategiju za period koji sledi.

Šta pripremate za naredni period što je značajno za kompaniju?

ML: Naša strategija je da nastavimo sa intezivnim rastom u ovom regionu i još više ćemo investirati u proizvodne kapacitete, automatizaciju proizvodnih linija i širiti asortiman proizvoda. Skoro svi naši proizvodi su Made in Serbia i cilj je da povećamo tržišno učešće.

Saznali smo da imate i jednu lepu vest kada su organizacione promenu u pitanju.

VL: To je tačno, jer se lepe vesti brzo šire. Na osnovu odluke Saint-Gobain Grupe imamo organizacionu promenu u klasteru kom pripada i naša kompanija u Srbiji. Novi zamenik finansijskog direktora za klaster Istočne Evrope od 1. oktobra biće moja koleginica Mirjana Lučić, a na poziciji generalnog direktora u Srbiji biće moja malenkost. Zaista sam ponosan na Mirjanu, koja će, potpuno zasluženo, nastaviti karijeru u Grupi u Češkoj i siguran sam da neće zaboraviti na nas u Srbiji. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.