Strastveni navijači izloženi su takvim količinama stresa dok gledaju utakmice svojih klubova da im preti srčani udar, sugeriše novo istraživanje koje prenosi BBC.

Istraživanje je na brazilskim navijačima izveo Univerzitet Oksford tokom istorijskog poraza Brazila na utakmici protiv Nemačke na Svetskom prvenstvu 2014, prenosi N1.

Utvrđeno je da je visina hormona kortizola posebno snažno skočila kod brazilskih navijača u polufinalu u Brazilu kada je domaća reprezentacija poražena rezultatom 7-1.

To može biti opasno jer raste krvni pritisak raste, a srce se napreže.

Naučnici su utvrdili da nije bilo razlike u količini stresa među navijačima i navijačicama tokom utakmice, uprkos verovanju da su muškarci „više vezani“ za svoje fudbalske klubove.

„Navijači koji su snažno povezani sa svojim timovima i imaju snažan osećaj jedinstva sa timom – dožive najveći fiziološki stres za vreme gledanja utakmice“, kaže dr Marta Njuson, naučnica iz Centra za istraživanje društvene kohezije na Oksfordu.

„Navijači koji ležernije navijaju za klubove takođe pokazuju znakove stresa, ali ne tako ekstremnog“.

Duže vreme povišene visine kortizola mogu da suze krvne žile, da povećaju krvni pritisak i da oštete – već oslabljeno srce.

Povišeni kortizol može da kod ljudi izazove osećaj da im predstoji propast, da im je život ugrožen ili da im preti srčani napad.

Ranija istraživanja pokazala su porast broja srčanih udara kod navijača danima kada se održavaju važne utakmice, bez obzira na to radi li se o njihovim klubovima ili reprezentaciji.

U okviru istraživanja koje su sproveli  naučnici Oksford praćena je količina kortizola kod 40 navijača pre, tokom i nakon tri utakmice Svetskog prvenstva.

Najstresnijom se pokazala polufinalna utakmica.

„To je bila infarktna utakmica – mnogo je ljudi otrčalo u suzama“, kazala je dr Njuson za „BBC“.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.