Da li želite da znate šta to radi zaposlene? Ovo može biti pitanje od milion dolara ili minsko polje za top i HR menadžere, ukoliko nemaju dobar uvid u postojeće stanje i ne vide trendove za naredni period. Zato su drugu godinu zaredom Osiguranik, Rezilient, Tim centar i Infostud, sproveli veliko istraživanje na temu benefita i wellbeing podrške zaposlenih pod nazivom “Šta to radi zaposlene”. 

Podaci su prikupljeni putem online platforme, u periodu jun-jul 2023, a rezultati su u potpunosti reprezentativni za našu zemlju, odnosno nisu dobijeni na selekcionisanom, prigodnom uzorku. Anketirano je 407 kompanija u Srbiji (HR menadžera, vlasnika i top menadžera), kao i 2.465 zaposlenih iz preko 2.200 kompanija koje posluju kod nas. U istraživanju su se našle i one manje kompanije do 50 zaposlenih, ali i firme sa 200, 500 i preko 1000 zaposlenih. 

Starosna struktura zaposlenih i struktura kompanija prema industrijama odgovaraju podacima Republičkog zavoda za statistiku.

Šta smo saznali?

Prošlogodišnji projekat bio je tada najveće istraživanje ovog tipa i izuzetno značajno za HR zajednicu u Srbiji.

Osim većeg broja ispitanika, ove godine, dublje su istražena brojna pitanja važna  zaposlenima i poslodavcima. 

U istraživanju, koje se nalazi na ovom linku, pronaći ćete odgovore na pitanja u vezi sa:

  • Najpoželjnijm benefitima; koje beneficije zaposleni u Srbiji imaju, a koje su najpoželjnije među njima. 
  • Radom na daljinu; koliko zaposlenih kod nas radi od kuće, koliko njih ima opciju hibridnog rada, a koji procenat nema mogućnost rada od kuće. 
  • Efikasnošću rada od kuće; kako rad od kuće utiče na produktivnost i šta po tom pitanju kažu zaposleni, a šta kompanije;
  • Menjanju posla; Slikovito nam je prikazano koliko zaposlenih u Srbiji planira da promeni posao u naredne tri ili pet godina, a koliko njih nema to u planu. 
  • Pokretačima otkaza; Otkrićete šta su ključni razlozi za promenu posla i šta o tome misle poslodavci, a šta zaposleni.
  • Prioritetima HR-a; šta su prioriteti u 2024.
  • Povećanju plata i očekivanjima za narednu godinu.

Izveštaj je pokazao i da Generacija Z u najvećoj meri radi od kuće, u poređenju sa starijim kolegama, ali i koja je generacija je najzastupljenija na menadžerskim pozicijama u kompanijama u Srbiji.

Jesu li zaposleni i poslodavci na suprotnim stranama?

Specifičnost ovog izveštaja je što se mogu uporedo pratiti odgovori zaposlenih i kompanija i videti do kog nivoa postoji poklapanje, a na kojim tačkama kreću razmimoilaženja. 

Primera radi, zaključak je da kompanije potcenjuju izazove koje zaposleni imaju u vezi sa mentalnim zdravljem, kao i da u manjoj meri smatraju da remote rad ima pozitivan uticaj na produktivnost zaposlenih. 

Pozivamo vas da potpuno besplatno preuzmete izveštaj istraživanja i saznate šta posledično očekuje u 2024. godini!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.