Ima li turizma posle pandemije?

Agencije su u proseku mogle da realizuju dve smene za letovanje u Grčkoj, i to za 20% turista koji su odlučili da ipak putuju

0
Foto: Profimedia

Dobar broj zemalja koje su glavne turističke destinacije Srba tokom leta ponovo je zatvoren za naše građane. Grčka je zvanično stavila rampu na granice do 1. avgusta, uz mogućnost da ih ne podigne ni tada. Ideja o okretanju domaćem turizmu postoji još od maja, što su podržali i epidemiolozi, ali se sve više otkazuju i ti aranžmani. Šta će sve to značiti za turizam?

“Turistički sektor je privredna grana koja je najosetljivija na bilo kakvu promenu u društvu i prirodi”, kaže za Nedeljnik Milica Began, šef turističke agencije Nitravel i turistički vodič. “Svaki društveni nemir i promena, prirodna nepogoda i katastrofa utiču na odluku da li neko želi da putuje. Početkom ove godine, aktuelna bolest koja je izazvala pandemiju u svetu približila se Evropi i sa tim u vezi u svim agencijama u Srbiji primećeno je opadanje broja rezervacija. Od februara ovaj trend postaje još primetniji. U martu prestaju rezervacije. Od marta nijedna turistička agencija u Srbiji se ne može pohvaliti rezervacijama.”

Granica prema Grčkoj, kao zemlji u koju naši ljudi najviše putuju tokom leta, bila je otvorena kraće od mesec dana, agencije su u proseku mogle da realizuju dve smene za letovanje, i to za 20% turista koji su odlučili da ipak putuju.

“Turistički poslenici u Srbiji od marta, do danas i nadalje žive na minimumu energije i sredstava, već je dosta kolega ostalo bez posla, a nova otpuštanja se tek očekuju. Svi zaposleni u turizmu su zabrinuti kako će i gde dočekati idući mesec”, navodi Milica Began.

Milica kaže da poslovanje agencija ne postoji trenutno.

“Delatnost turističkih agencija nalazi se na restriktivnoj listi finansiranja kod većine poslovnih banaka (narodski rečeno: banke nam ne odobravaju kredite). Posla nemamo. U stanju opšte nezaposlenosti nije zamislivo da nađemo drugi posao. Sve male agencije su privremeno zatvorene, funkcionišu preko dežurnih telefona, svakog dana slušamo o novim otpuštanjima i planovima o zatvaranjima agencija. Bolest je problem koji ne može nestati preko noći, te smo zabrinuti i za to šta nas očekuje i iduće godine i onih sledećih godina.”