Holandija hrabri ljude smirenim tonom komunikacije: Bojan Leković za novi Nedeljnik o sličnostima i razlikama pristupa Holandije i Srbije

0
Beta/AP Photo/Peter Dejong

Za novi broj Nedeljnika pisao je Bojan Leković, osnivač i direktor KupujemProdajem i predsednik borda Holandsko-srpske poslovne asocijacije, koji živi već 20 godina u Holandiji.

“U kriznim vremenima komunikacija je ključna. Holandija i Srbija imaju različite kulture. Zajedničko je da oba naroda treba obaveštavati, ali i hrabriti, jer je panika, kada su vesti preplavljene brojem umrlih, neizbežna. Holandija hrabri ljude smirenim tonom komunikacije, kao da krize nema, i poziva na racionalnost, odnosno saopštava da nema potrebe za stvaranjem zaliha (a i te kako je nestajalo robe u prodavnicama).

U Srbiji se pak navodi šta je gde od zdravstvene opreme nabavljeno, naglašava se da su zalihe robe velike i ističe se prijateljstvo sa Kinom, koja se dokazala u borbi sa epidemijom. Svakako, strah je i odličan mehanizam kontrole. Zato ni jedna ni druga zemlja ne potenciraju previše da u ogromnom broju slučajeva bolest protiče sa blagom kliničkom slikom”, piše Leković.

On je u autorskom tekstu pisao i o ekonomiji.

“U Holandiji je država već spremila paket mera za pomoć svima – od frizera u kraju, do nacionalnih ikona kao što je KLM. Očekujem da će i država Srbija takođe pomoći svim kompanijama koje u toku ovog sna zapadnu u krizu likvidnosti. U tom trenutku se veoma brzo ponovo pali motor privrede i krećemo punom parom napred.

Buđenje, kada se bude desilo, neće biti naglo. Jer neophodno je da mere ostanu još neko vreme na snazi, ukupno bar 16 nedelja od početka epidemije, kako bismo bili sigurni da se izgradio kolektivni imunitet, a time i zaštita od naknadnih epidemija”

Ceo tekst Bojana Lekovića objavljen je u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 26. marta.

Digitalno izdanje potražite na nstore.rs

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite ime