Rezultati kampanje “Uključi se i ti!” pokazali su da je za stanovnike Vojvodine najznačajnije da napredak Pokrajine bude ostvaren u oblastima obrazovanja, nauke, istraživanja i razvoja, zaposlenosti i životnog standarda, kvaliteta vazduha i zemljišta i kontroli buke.

Kampanja “Uključi se i ti!” sprovedena je u cilju uključivanja javnosti u definisanje vizije i ciljeva Plana razvoja AP Vojvodine za period 2022-2030. Mogućnost da se na internet stranici planrazvojaapv.rs izjasne o tri od ponuđenih 19 oblasti koje smatraju najvažnijim za kvalitet svog života i u kojim žele da vide najveći napredak u razvoju Vojvodine do 2030.godine, iskoristilo je preko 1000 građanki i građana.

Čak 41,2% učesnika ankete je u pogledu društvenog razvoja pokrajine kao najbitniju oblast naznačilo obrazovanje, nauku, istraživanje i razvoj, dok je njih 28,9% kao najvažniju izabralo oblasti zdravstva i socijalne politike. U oblasti infrastrukturnog razvoja 44,2% građana smatra da je najvažniji razvoj transporta, dok 31% fokus razvoja Vojvodine vidi u oblasti energetike. U oblasti razvoja zaštite životne sredine 33,3% građana prioritet daje kvalitetu vazduha, zemljišta i kontroli buke, 24,8% ističe važnost upravljanja otpadnim vodama, a čak 24 % gradjana smatra važnim očuvanju prirode i biološke raznovrsnosti. U pogledu ekonomskog razvoja za 38% građana najvažnije je zapošljavanje i životni standard, dok 24,6% kao prioritet vidi poljoprivredni i ruralni razvoj.

U procesu definisanja vizije i ciljeva Plana razvoja AP Vojvodine 2022-2030, Razvojna agencija Vojvodine organizovala je krajem marta i dve radionice na temu: “Vizija i strateški pravci razvoja AP Vojvodine do 2030. godine”, na kojima su učesnicima predstavljena mišljena građana izneta tokom kampanje “Uključi se i ti!”.  Na radionicama su učestvovali predstavnici pokrajinskih sekretarijata, akademske i poslovne zajednice, javnih preduzeća, civilnog sektora, strukovnih udruženja…

Na osnovu zaključaka sa održanih radionica, rezultata kampanje “Uključi se i ti!” i analiza stanja iz oblasti društvenog i ekonomskog razvoja, infrastrukture i životne sredine, koje su rezultat  višemesečnog rada eksperata u pripremnoj fazi izrade Plana, Kordinaciono telo za izradu Plana razvoja AP Vojvodine 2022-2030, krajem aprila  usvojilo je viziju razvoja AP Vojvodine do 2030. godine, koja glasi: “Vojvodina je mesto visokog životnog standarda koje pruža jednake uslove za dostojanstven život i rad svim građankama i građanima, negujući multikulturalnost. Podstiče ostvarivanje punog potencijala stanovništva razvojem kvalitetnog i dostupnog obrazovanja i zdravstvenih usluga. Vojvodina je dobro prostorno i digitalno povezana, promoviše održivi ekonomski razvoj i korišćenje resursa, vodeći računa o zdravoj i otpornoj životnoj sredini.”

Vizija razvoja AP Vojvodine do 2030. godine predstavlja polaznu tačku za postavljanje prioritetnih ciljeva i mera za sprovođenje Plana razvoja AP Vojvodine 2022-2030, koje će biti predmet radionice koja će se održati tokom maja.

Proces izrade Plana razvoja sprovodi Razvojna agencija Vojvodine, uz podršku projekata Nemačko-srpske razvojne saradnje „Podrška reformi javne uprave u procesu pristupanja EU“ i „Reforma javnih finansija – Agenda 2030“, koje sprovodi GIZ. Oba projekta finansira Savezno ministarstvo za privrednu saradnju i razvoj Savezne Republike Nemačke, dok se drugi projekat sprovodi uz kofinansiranje Švajcarske agencije za razvoj i saradnju (SDC). U svim aspektima izrade Plana razvoja AP Vojvodine integrisani su ciljevi Agende za održivi razvoj do 2030, koji predstavljaju održivi pristup razvoju društva zasnovan na načelu “Niko ne sme biti izostavljen”.

Plan razvoja je najvažniji razvojni dokument, koji daje strateški okvir na osnovu koga državni organi i institucije definišu aktivnosti i usmeravaju resurse. Na taj način presudno utiče na unapređenje uslova života svih građana pokrajine.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.