Piše: Jovana Anđelić, HR Direktorka kompanije METRO Cash & Carry Srbija

Kao i mnogi drugi poslodavci i mi smo se našli u situaciji u kojoj su uobičajeni poslovni zadaci pali na lestvici prioriteta tokom krize izazvane virusom COVID-19. Vođeni prirodom posla da obezbedimo dovoljne količine namirnica, da budemo otvoreni i dostupni kupcima, od jednom su teme poput organizacije prevoza, promene radnog vremena i pravljenje smena postale prioritetne. Pratili smo ko su kolege koje nemaju kome da ostave decu na čuvanje, tražili načine kako da umanjimo rizik od zaraze kolega sa hroničnim bolestima, te smo im omogućili da ostanu kod kuće ili obavljaju poslove koji ne zahtevaju kontakte sa drugima.

Kao internacionalna kompanija, učili smo od svojih kolega iz inostranstva i primenjivali dobre prakse u Srbiji, tako da je zaštita zaposlenih i kupaca bila imperativ koji smo ispoštovali, a naši zaposleni prepoznali u anketi, kojom smo merili njihov nivo zadovoljstva radom u METRO-u, nakon krize.

Nepoznanice i puno pitanja na koje nismo imali odmah odgovor, rešavali smo timski, uvereni da je više glava pametnije od jedne. Slušali smo sugestije zaposlenih i sagledavali informacije o asortimanu, nabavci i dešavanjima na tržištu, koje su kolege iz radnji delile sa nama, a sve u cilju da smanjimo rizike za naše zaposlene, ali i za naš biznis. Zaposlenima čije radno mesto to dozvoljava, omogućili smo rad od kuće, a oni su i dalje često odlazili u radnje i pomagali svojim kolegama u punjenju rafova, posebno na početku vanrednog stanja.

Sada, kada deluje da se stvari polako vraćaju u normalu, na dnevni red su se vratile i druge teme, a jedna od njih je, u vreme krize pomalo zaboravljeni, employer branding. I kada smo krenuli sa planiranjem, upravo  nam je ranije pomenuta anketa o zadovoljstvu zaposlenih rekla da smo od snažnog tima postali snažnija porodica.

Zaposleni iz radnji i u sektorima podrške su najviše prepoznali brigu kompanije o njihovom zdravlju i bezbednosti, ali i o zdravlju i bezbednosti naših kupaca. Izrazili su ponos na timski rad i timski duh koji je ojačao tokom perioda koji je za nama. Takođe je prepoznata briga o deci naših zaposlenih i mogućnost da se brinu o njima.

Gledajući brojeve, angažovanost zaposlenih je porasla za 10 procentnih poena u odnosu na anketu koju smo radili tokom februara, u okviru jedne od četiri redovne ankete koje sprovodimo na godišnjem nivou. Za 4 procentna poena je skočio i eNPS (employee Net Promoter Score) koji redovno merimo, što znači da su tokom krize zaposleni dodatno prepoznali dobre strane METRO poslovnog okruženja i voljniji su da preporuče svoje radno okruženje svojim prijateljima. Ovi rezultati govore da će vas u našim radnjama dočekati ljudi koji su zadovoljni, koji cene svoje radno okruženje, koji rado dolaze na posao i koji  su ponosni na ono što rade!

Za rukovodioce i HR ti rezultati su svakako podstrek da nastavimo da kreiramo pozitivno iskustvo  za naše zaposlene. Takođe, upravo njihova očekivanja i naši napori da ih ispunimo, kreiraju sliku koju stvaramo i negujemo o kompaniji. Interno i eksterno.

A šta vi mislite?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.