Novi format nastao u saradnji Kulturnog centra Beograda i F.fm platforme, fokusira se na ekološko-umetničke prakse u cilju postizanja kontinuiteta u razgovoru o brojnim ekološkim pitanjima

EkoKultura je novi format koji Kulturni centar Beograda realizuje u saradnji sa platformom F.fm – koja se preko četiri godine bavi edukacijom na temu održivosti.

Klimatske promene, zagađivanje reka i okeana, deforestacija, gubitak biodiverziteta… Problemi sa kojima se čovečanstvo današnjice suočava nisu novi. Naučnici kroz brojne radove već decenijama upozoravaju da nešto nije u redu sa načinom na koji se ophodimo prema planeti, međutim problem jeste razumljivost informacija, ali i nezainteresovanost da se iste potraže. Ukoliko naučni rad nije dovoljan da nas zainteresuje, to će učiniti popularna književnost, pozorište, filmovi i drugi mediji.

EkoKultura IG LIVE ima za cilj da publici predstavi sponu između ekologije i umetnosti, te kroz popularan pristup osvesti brojne ekološke probleme o kojima se kod nas ređe priča. Svakog poslednjeg dana u mesecu snimaće se uživo epizoda koja će biti dostupna za gledanje na društvenim mrežama Kulturnog centra Beograd i F.fm platforme, a publika će biti u mogućnosti da upozna pojedince iz različitih umetničkih sfera koji ili rade na održiv način ili se svojim radom bave edukacijom o ekološkim problemima ili rešenjima. Pored informisanja publike, ideja je da kroz ovaj serijal razgovora motivišemo i druge umetike da promisle svoje prakse i damo im konkretne savete kako da ih učine boljim po svet u kom živimo. Prva epizoda je planirana za 31.05. u 12.00.

Najnovija istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu kažu da je 53% građana Srbije zabrinuto u vezi problema klimatskih promena i ekološkog zagađenja, ali jasno je da masovno proekološko ponašanje izostaje: recikliranje, uredno odlaganje smeća, smanjenje korišćenja plastike, štednja u potrošnji vode i struje, izbegavanje korišćenja ličnog prevoza… Ljudi nisu dovoljno informisani, niti motivisani da menjaju svoje navike.

Pilot epizoda će spojiti ekologiju i arhitekturu, te ćemo vam približiti Biofilni dizajn – inovativni arhitektonski pristup projektovanju, a koji je u skladu sa očuvanjem prirode.

Dosadašnji pristupi u u projektovanju gradova i naselja u kojima živimo i radimo u velikoj meri je doprineo degradaciji životne sredine i otuđenju čoveka od prirode. Pored narastajućeg trenda smanjenja zelenih površina u novim naseljima, prema podacima Ujedinjenih Nacija, sektor gradnje je 2019. godine naveden kao jedan od najvećih emitera CO2, pa se hitno moraju tražiti rešenja kako bi se ovaj negativan uticaj smanjio, te pronašli principi gradnje koji smanjuju čovekov uticaj na životnu sredinu tokom izgradnje objekta.

Biofilni dizajn u arhitekturi i građevinarstvu je koncept koji još uvek nije dovoljno prisutan, a predstavlja spajanje zelene gradnje i povezivanje čoveka sa prirodom – što je jedini mogući način da se stvori održivo mesto za život i rad. Koncept Biofilnog dizajna od suštinskog je značaja za nove planere, projektante, dizajnere koji će se baviti kreiranjem novih urbanih politika, redizajnom nasleđenih urbanih celina i stvaranjem novih životnih prostora koji neće isključivati prirodu kao značajan faktor u kreiranju humanijeg životnog prostora.

O ovome će govoriti dr Jelena Brajković, naučni saradnik na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta Beogradu, čije su osnovne oblasti istraživanja biofilni i regenerativni dizajn, kao i novomedijska arhitektura – proširene i fluidne sredine u arhitekturi na preseku prirodih, tehnoloških i socio-kulturnih svojstava i aspekata. U okviru raznih međunarodnih projekata aktivno istražuje balans i odnose izmedju prirodnih i veštačkih svojstava građene sredine, pri čemu se zalaže za upotrebu principa biofilnog dizajna kao vodilje u koncipiranju ovih odnosa.

Ovaj „IG Live“ će biti uvod u akciju „GOOD URBAN LIFE“ akcija – LJUDSKO – PRIRODNO – URBANO (Prirodno i ljudsko u odnosu na urbano, urbanu prirodu, biofiliju i dobrobit), koja je deo ovogodišnje Beogradske internacionalne nedelje Arhitekture BINA. Odnosi u okviru trougla LJUDSKO – PRIRODNO – URBANO biće obrađeni kroz različite formate i načine interakcije na lokaciji Zvezdarske šume u Beogradu. Ova akcija je fokusirana na goruće teme zdravlja i brige kako za ljudske, tako i za ne-ljudske aktere u životnoj sredini. Programi u Zvezdarskoj šumi su otvoreni za javnost. Svi zainteresovani da učestvuju mogu da se prijave na odabrane programske formate na sajtu BINE.

Ovogodišnja BINA se dešava od 27.05. do 07.07.2022.

Ideja ovog IG LIVE-a jeste da upravo motiviše kroz predstavljanje dobre ekološke prakse, inspirativnih pojedinaca iz sveta umetnosti – knjževnih autora, producenata, kritičara, glumaca, performera, fotografa… da se pokrene publika, a tema ekologije predstavi kao nova navika, što u kulturi konzumacije sadržaja na mrežama, u umetničkom radu i u životima svih nas.

Autorka i vodiuteljka EkoKultura razgovora je Dunja Jovanović, specijalistkinja za komunikacije, direktorka F.fm platforme i autorka i voditeljka jednog od najpopularnijih domaćih podkasta – F.fm podkast. Organizatorka je i Dana održive mode koji ima za cilj da podigne svest o problematičnim ekološkim i etičkim poslovim praksama unutar modne/tekstilne industrije, kako u svetu, tako i na lokalu. Ova inicijativa proglašena je za primer dobre prakse u cilju kretanja Srbije ka cirkularnoj ekonomiji. Pored toga, kroz brojne projekte učestvovala je u dizanju svesti o ekološkim problemima, radila na razvoju alata koji građanima Srbije olakšavaju probleme sa upravljanjem otpadom, kao i zagovaračkim aktivnostima.

Realizacija programske celine „EkoKultura – ekološko-umetničke prakse“ u okviru tematksog segmenta prostori zajedništva koji je KCB pokrenuo 2021. godine (sa idejom o promišljanju mogućosti kolektivnog delovanja danas i preispitivanja sopstvene uloge institucije u društvu).

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.