Đorđe Vuksanović, Vip mobile: Potrebe za komunikacijom menjaju pravila igre na tržištima

    Intervju s glavnim direktorom za transformaciju, Vip mobile i A1 Slovenija

    0

    Brojni izazovi sa kojima se svet suočava poslednjih meseci, odrazili su se u velikoj meri i na privredni sektor, a kompanije stavili pred ozbiljne ekonomske izazove. Kako će izgledati poslovna zajednica nakon globalne krize? Glavni direktor za transformaciju Vip mobile i A1 Slovenija Đorđe Vuksanović za Nedeljnik govori o uticaju krize na industriju telekomunikacija i potencijalom za razvoj na polju digitalizacije.

    Kako je kompanija Vip mobile odgovorila na krizu zbog pandemije?

    Globalna pandemija je uvela nova „pravila igre“ na tržišta i u svakodnevni život. Potrebe korisnika su se „preko noći“ promenile i mi smo se potrudili da im pružimo podršku na svim poljima: od održavanja mreže usled porasta govornog saobraćaja i online pristupa svim uslugama do besplatnih čet aplikacija i poslovnih rešenja za one koji rade od kuće.

    Sve to ne bi bilo moguće bez posvećenosti, energije i kreativnosti kolega iz svih sektora. Najpre onih koji omogućavaju bezbedne uslove za rad, još od pre uvođenja vanrednog stanja. Naši Vip centri su dobili zaštitnu opremu i bili potpuno spremni da nastave da dočekuju korisnike u novonastalim okolnostima. Do sada smo utrošili više od 2.500 l dezinfekcionih sredstava, 56.000 rukavica, 6.000 maski, a nabavili smo 600 vizira i postavili 297 komada pleksiglas pregrada za prodajna mesta. U najkraćem roku smo organizovali rad od kuće za čak 800 ljudi, a sastanci se održavaju putem različitih digitalnih kanala. U situaciji u kojoj zaspite u jednom, a probudite se u potpuno drugom svetu, rekao bih da smo uradili fenomenalan posao.

    Kako ste motivisali zaposlene da nastave da rade istim, ili čak intenzivnijim tempom u novonastalim okolnostima?

    Kada se zbroje svi radni sati tokom nedelje, dosta vremena provodimo sa kolegama, više nego sa prijateljima, pa čak i porodicom. Na sve to naša interna kultura i mentalitet ljudi su takvi da smo dosta upućeni jedni na druge, pa je u tom smislu bio izazov održati „bliskost“. Želeli smo da ljudi znaju da smo i dalje tu jedni za druge, samo sada u virtuelnom svetu. Zato smo optimizam, timski duh, posvećenost poslu ali i dobru zabavu i sve ono što je deo našeg DNK-a preneli na digitalne kanale.

    Kako će se promeniti telekomunikacije?

    Okolnosti sa kojima se suočavamo na globalnom nivou već su znatno uticale na industriju telekomunikacija – rad od kuće, zatvaranje škola i univerziteta, pojačana komunikacija, slobodno vreme, stavile su veći fokus na digitalizaciju. Pokazalo se da brojne usluge mogu da se obave putem interneta, beleži se porast onlajn kupovine i drugih transakcija, videli smo i da obrazovni sistem može da funkcioniše, kao i poslovanje na daljinu. Naše interno iskustvo je pokazalo da možemo u potpunosti da obavljamo poslovanje i kada je blizu 100% zaposlenih, uključujući i naš korisnički servis na režimu rada od kuće. Iako se čini da su nas okolnosti uvele u prisilnu digitalizaciju, suštinski smo bili spremni za ovo. Verujem da su se u ovom periodu kreirale navike koje su postavile čvrstu bazu za dalji razvoj digitalnog društva. Najbolje stvari tek dolaze.

    Koliko je ova kriza pogodila telekomunikacione kompanije ili su možda ipak one u ovoj krizi dobro prošle?

    Kriza je pokazala koliki značaj za privredu i koliko-toliko normalan život ima kvalitetna telekomunikaciona infrastruktura. Kako bismo podržali rastuće trendove saobraćaja tokom trajanja pandemije, imali smo dodatne investicije u samu mrežu. Primorani smo da, kao i većina drugih kompanija, redefinišemo planove i promenimo prioritete u poslovanju do kraja godine. Koliko god se trudili da gledamo stvari unapred, ovakvu eskalaciju oko samog virusa nismo mogli da predvidimo. Pokrenuli smo dosta inicijativa koje su prilagođene situaciji i razlikuju se od prvobitnih planova. Jedna od njih je DokTok, prva platforma za onlajn konsultacije sa lekarom, namenjena za sve konsultacije koje ne zahtevaju hitnu lekarsku pomoć i nisu posledica infekcije virusom COVID-19. Platformu, čiji smo inicijatori zajedno sa ICT Hub-om, DNA Communications i kompanijom Talkini, mogu koristiti građani širom Srbije potpuno besplatno. I u narednom periodu ćemo nastojati da diktiramo tempo na tržištu i postavljamo standarde u oblasti digitalizacije.

    Kakav je plan kompanije Vip za nastupajući period?

    Kao i u prethodnom periodu, i dalje će nam na prvom mestu biti zdravlje i bezbednost zaposlenih. U tom smislu nećemo žuriti da se vratimo u kancelarije i u klasičan modul rada dok ne budemo sasvim sigurni da smo omogućili potpuno bezbedne uslove za zaposlene. Kriza nas je usmerila ka nekim novim obrascima poslovanja, koji će sigurno ići u smeru da će naši zaposleni, i kada se vanredno stanje završi, raditi više od kuće nego što je to bio slučaj do sada.