Direct PERSPECTIVE dijalog o novoj normalnosti

    O poslovanju, brendovima i tehnologijama

    0

    Koliko god budućnost u Covid-19 svetu delovala neizvesno, percipiraćemo je jasnije ako o našim očekivanjima budemo razgovarali, poručio je Direct PERSPECTIVE tim predstavljajući rezultate istraživanja o poslovanju u novoj normalnosti.

    U istraživanju Direct PERSPECTIVE: Poslovanje u postcovid periodu u Srbiji, koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja, od C-level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.

    Istraživanje je sprovela DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima: IAA Serbian Chapter, ICT HUB, Inicijativa „Digitalna Srbija“, In Store, Nova Iskra, Srpska asocijacija menadžera i UEPS.

    Direct PERSPECTIVE tim predstavio je ključne nalaze istraživanja u tri oblasti: Ekonomija i poslovanje, Brend i Tehnologije, i ujedno pozvao sve aktere poslovne, marketinške, startap i tehnološke zajednice da se uključe u kontinuirani dijalog na temu poslovanja u postcovid periodu:

    Inovacije i likvidnost biće prioriteti u poslovanju. Najveća briga poslovnog sveta u narednom periodu je opadanje potražnje za proizvodima i uslugama, smatra 59% ispitanika Direct PERSPECTIVE, dok 35% kao najveći problem percipira likvidnost. Kao industriju koja će najviše biti pogođena u ovom i narednom periodu, 40% ispitanika je prepoznalo kulturu. Ovaj podatak sledi nakon očekivanih odgovora poput turizma (78%), avio-industrije (65%) i ugostiteljstva (46%).

    Vodeća odlika potrošača novog doba je otpornost. Gubitak slobode, ograničenost kretanja i fizička distanca podstiču kod potrošača želju da nadoknade propušteno. Nepoverenje i nesigurnost biće prisutni još dugo vremena, ali ljudi jesu društvena bića, i tu se najviše ogleda rezilijentnost – kroz želju da se vodi ispunjen život. Bez obzira na potrese kojima smo bili izloženi u ovoj godini, 85% ispitanika Direct PERSPECTIVE smatra da će se navike potrošača promeniti malo ili nakratko, nakon čega će ponovo biti iste kao ranije.

    Okrenutost lokalu je neophodna brendovima. Kampanje podrške lokalnim proizvođačima za vreme i nakon prvog talasa pandemije, postavile su temelj onome što bi mogla biti opredeljenost kupaca na duži rok. Javio se jak osećaj lokalnog patriotizma i pripadanja, a to primećuje čak 50% ispitanika koji percipiraju da će se potrošači okrenuti lokalnim proizvodima. Kompanije veruju da će država podsticati kupovinu lokalnih proizvoda.

    Biznisi se ubrzano kreću ka tehnološkom progresu. Iz vizure ispitanika Direct PERSPECTIVE, potrošači su uveliko prihvatili onlajn kanale u svim sferama života – za komunikaciju, kupovinu, finansije, zabavu, obrazovanje. Zato ne čudi što ubrzani proces digitalizacije u narednom periodu i intenzivnu upotrebu tehnologija u poslovanju očekuje 50% ispitanika. Više od jedne trećine je implementiralo nekoliko projekata digitalizacije na ključnim segmentima biznisa, dok je kod 45% njih započet jedan ili više projekata.

    E-commerce predstavlja glavni fokus transformacije. Istorijski proboj e-commerca će neke navike promeniti na duži rok, a samim tim i poslovanje. E-commerce će biti prvi projekat u koji će ispitanici Direct PERSPECTIVE istraživanja ulagati, ali ne i jedini. Digitalna perspektiva pokreće biznise i u pravcu razvoja digitalnih proizvoda i stvaranja boljeg korisničkog iskustva i CRM-a. Pogled na okruženje im govori da se i organizaciona kultura mora menjati, kao još jedan od imperativa uspešne digitalne transformacije.

    Fokus na higijenu i socijalno distanciranje najviše će ubrzati promene u bankarstvu. Budućnost plaćanja je u digitalnom obliku, a iz perspektive ispitanika, bankarstvo će biti industrija koja će doživeti najveću tehnološku transformaciju, kao i retail. Zato ne iznenađuje što su, kao najvažnije tehnologije koje će kreirati promene, ispitanici Direct PERSPECTIVE upravo prepoznali one koje su više karakteristične za plaćanja i finansije.

    Za više informacija posetite
    www.directperspective.report