Koji se novi, digitalni trendovi javljaju u industriji štampe i kako očekujete da će oni uticati na proizvode i usluge kompanije Epson?

Mislim da je jedna od najvažnijih stvari to što se digitalno štampanje u svim kategorijama, bilo da se radi o fotografijama, znakovima ili tekstilu, i dalje razvija, uglavnom zato što ljudi približavaju proizvodnju tamo gde je potrebna, a ne u fabrikama, i zato što žele da proizvedu tačno onu količinu proizvoda koja im je potrebna. Za održivost je bitno proizvoditi samo ono što vam je potrebno, kad vam je potrebno i gde vam je potrebno. Mi imamo velike formate štampača i manje štampače, ali i različite tehnologije za štampanje mastila. Za nas kao kompaniju, to je zaista važno i možemo da nastavimo da zadovoljavamo potrebe tržišta kako se menjaju i kako se ta dinamika menja.

Pomenuli ste održivost, a to je rastuća briga. Kako Epson inkorporira održive prakse u svoje poslovanje?

Kao kompanija imamo nekoliko inicijativa. Imamo cilj da do 2050. postanemo neutralni po pitanju ugljenika, što je značajan cilj. U međuvremenu, radimo mnogo stvari kao što je smanjenje količine ambalaže. Izbegavamo vazdušni transport, trudimo se da koristimo pomorski, da bismo smanjili štetne gasove. Takođe, kao globalna kompanija, izrađujemo skladišta bliže mestima gde se proizvodi prodaju, čime takođe smanjujemo udaljenost putovanja proizvoda. Najnoviji opseg štampača koje smo uveli koristi barem 30% recikliranih materijala u proizvodnji, a neki čak više. Takođe shvatamo da će ljudi verovatno želeti da koriste štampače duže iz razloga održivosti. Trudimo se da mislimo i o tome kako štampačima da obezbedimo duži vek. Imamo svoje ciljeve, ali moramo pomoći i našim klijentima da postignu svoje ciljeve održivosti. Dakle, radimo svoj deo kao kompanija, ali takođe nastojimo da pomognemo našim klijentima da postignu svoje ciljeve održivosti.

U današnje, moderno vreme, personalizacija je ključni element za kreiranje jedinstvenih i prilagođenih dizajna i često čujemo termin „agilna proizvodnja“. Koji su ključni elementi koji olakšavaju štampanje „na zahtev“ kada su u pitanju aplikacije i tehnologije Epsona?

Nakon pandemije smo videli da ljudi više cene vrednost personalizovanog proizvoda, poklona ili nečega sličnog. Dakle, vrednost tog personalizovanog proizvoda je veća za osobu koja ga dobija, što znači da postoji i veća vrednost za ljude koji ga proizvode. Što se tiče agilne proizvodnje, moramo razmisliti o tome kako personalizacija može da se odvija gotovo kao u maloprodaji, u kafiću na primer, gde bi neko želeo da uđe, kupi personalizovan proizvod, bilo da se radi o foto-albumu, šolji, podlozi za miša ili čak majici. Sve te stvari moramo da proizvedemo tamo i odmah, to je zaista agilno. Vidimo da se naši proizvodi već koriste u tim situacijama i takođe razvijamo više proizvoda koji se uklapaju u to što ću nazvati mikroproizvodno okruženje, gde možete obaviti mnogo toga na jednom mestu. Ne samo da pravimo proizvode visokog obima štampe, za proizvodnju, već i ove vrlo male proizvode mikroproizvodnje.

Na Grafima sajmu su prikazane neke od najinovativnijih tehnologija štampe. Kako ove tehnologije menjaju modnu industriju?

Postoje dve ključne stvari u vezi sa digitalnim štampanjem, posebno sa Epsonom i modnom industrijom. Prvo, omogućava dizajnerima da budu zaista kreativni i da lako vide svoje dizajne „u akciji“. Mogu da naprave prototip, mogu dizajnirati, proizvesti ili napraviti različite verzije. Dakle, digitalno štampanje omogućava kreativnoj zajednici da uradi više. Mislim da je druga najvažnija stvar u vezi sa tim, unapređenje održivosti. I digitalno štampanje to omogućava – proizvodnjom pravilnih proizvoda u pravilnim količinama bez otpada, jer je tradicionalno bilo moguća proizvodnja, ali sa mnogo više otpada. Ali i tehnologija sama omogućava efikasnu proizvodnju. Na primer, sublimaciona tehnologija je vrlo brza i efikasna. Jedna od novih tehnologija koju mi pružamo jeste direktno štampanje na tkaninu pomoću pigmentnog mastila. To eliminiše mnogo post-obrada, kao što su, na primer, pranje i upotreba vode. Dakle, možete se direktno koristiti pigmentnim mastilom – samo ga morate osušiti. To je odmah spreman tekstilni proizvod, a takođe doprinosi održivosti. Dakle, mislim da se radi o tehnologiji koja skraćuje lanac snabdevanja ili ga čini efikasnijim, ali takođe omogućava veću kreativnost, što je sjajno za dizajnere, ali i za potrošače.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.