A1 Srbija je jedini mobilni operator čija se infrastruktura oslanja na tehnologiju obnovljivih izvora energije. Šta to praktično znači i koji su vidljivi benefiti za kompaniju, a koji za društvo?

A1 Srbija od početka rada u Srbiji pre 15 godina posebnu pažnju usmerava ka društveno odgovornim projektima iz oblasti ekologije, zdravlja i edukacije. U energetskom smislu, kao jednom od najvažnijih pitanja današnjice, koristimo energiju iz obnovljivih izvora, bilo kroz ugovor sa snabdevačem u kome garantuje da nam je isporučena energija iz zelenih izvora, bilo da koristimo mogućnost da budemo kupac-proizvođač električne energije. Instalirali smo skoro 4.500 solarnih panela pri baznim stanicama širom zemlje i jedina smo telekomunikaciona kompanija u Srbiji koja je implementirala ovu tehnologiju na svoju mrežu, tako da naše bazne stanice povezuju korisnike koristeći sunčeve zrake. Cilj je da do kraja ove godine dostignemo broj od 5.600 solarnih panela, što je ekvivalent energiji dovoljnoj za napajanje čak 500 domaćinstava.

Koji su vaši dalji ciljevi po pitanju održivosti i kako nameravate da ih ostvarite?

Korišćenjem energije iz obnovljivih izvora gradimo održivu mrežu čiji kvalitet ne čine samo brzina pristupa internetu, pouzdanost i pokrivenost, već i pažljivo korišćenje prirodnih resursa. Imamo ambiciozne ESG ciljeve postavljene na nivou A1 Telekom Austrija Grupe do kraja 2030. godine. Solarni paneli su samo jedan primer kako idemo ka karbonskoj neutralnosti kroz smanjenje karbonskog otiska, postepenim prelaskom na obnovljive izvore energije. Osim toga, cilj je povećanje energetske efikasnosti za 80 odsto u odnosu na 2019. godinu i veći fokus na cirkularnu ekonomiju kroz prikupljanje i odlaganje na reciklažu elektronskih uređaja koje više nije moguće koristiti.

Šta je napredak ICT tehnologija i digitalna transformacija donela kompaniji A1, kako ju je transformisala i šta je sledeće na tom polju što dolazi?

Telekomunikaciona industrija godinama je u centru tehnoloških promena. Nije preterano ako kažemo da smo mi nosioci digitalizacije i imamo povećanu odgovornost prema korisnicima. Pružamo im prolaz u sajber prostor i prirodno je da ih tu zaštitimo i pružimo im savremene servise i usluge kako bi svoje poslovanje i privatne živote učinili bezbednim i efikasnijim uz pomoć tehnologije.

Mi u A1 Srbija odavno ne povezujemo samo ljude, već i mašine i zato je ICT naše strateško opredeljenje toliko da više nismo isključivo mobilni operator, već tehnološka kompanija i svi učesnici na tržištu to primećuju. U Srbiji postoji veliki prostor za napredak u tom smislu i prepoznati smo kao pouzdan partner koji ima internacionalno znanje, ekspertizu i iskustvo da pruži relevantne servise budućnosti, krojene prema potrebi korisnika.

U prvoj godini poslovanja kao A1 Srbija, kompanija je ostvarila rast prihoda od preko 10%. Koji su ključni aspekti vaše uspešne strategije u zemlji?

Da, prva godina kada smo se rebrendirali bila je uspešna, a sa zadovoljstvom možemo da kažemo da je i prethodna, uprkos teškim uslovima za poslovanje na globalnom i lokalnom nivou. Zahvaljujući inovativnom i pristupu i primeni dobre prakse u odnosima sa korisnicima, u 2022. ostvaren je rast prihoda od 10,7 odsto u odnosu na prethodnu godinu koji iznosi 356,5 miliona evra.

Uz podršku A1 Grupe uoči rebrandinga smo pokrenuli veliki investicioni ciklus za unapređivanje kapaciteta mrežne infrastrukture i on još traje. Izgradili smo više od 130 novih baznih stanica i osetno poboljšali preko 70 odsto naše mreže, što je rezultiralo da ona u potpunosti zadovoljava najviše tehnološke standarde i rastuće potrebe naših korisnika. To se odrazilo i na rekordan broj priznanja za kvalitet mreže koje smo dobili u 2022. i na činjenicu da smo operator kod koga korisnici najviše prenose brojeve već treću godinu zaredom.

Jednostavno, brzina prilagođavanja novim uslovima poslovanja i fokusiranost na potrebe korisnika su od velike važnosti u savremenom poslovanju i nijednog momenta to nismo izgubili iz vida.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.