Koja je bila početna ideja kada je Bekament nastajao i kako se poslovanje menjalo do danas?

Put od kreiranja ideje do realizacije uspešnog biznisa dug je, naporan i pun izazova, ali je moja porodica još pre skoro 30 godina ipak odlučila da se upusti u neizvestan preduzetnički poduhvat.

Jedan od najvažnijih faktora u odluci da pokrenemo sopstveni biznis predstavljala je kombinacija resursa u našem okruženju i poslovnih prilika koje su nam se ukazale. Prirodna odrednica našeg puta bila je da iskoristimo potencijal venčačkog kamena od koga se pravi nadaleko poznat mermer.

U trenutku pokretanja biznisa makroekonomsko tržište devedesetih je bilo izuzetno turbulentno i nestabilno, dodatno poljuljano hiperinflacijom i cvetanjem sive ekonomije, ali smo mi svesno zakoračili u rizik i snagom vizije pokrenuli posao koji je podrazumevao eksploataciju kamena za proizvodnju mlevenih materijala koji će se koristiti za proizvodnju materijala za završne radove u građevinarstvu.

Imali smo jaku ambiciju i veliku želju da po uzoru na dobru praksu uspešnih svetskih porodičnih firmi od malog preduzetničkog projekta napravimo snažnu kompaniju koja će se generacijski razvijati te uvećavati svoju tržišnu vrednost.

Namera nam je da kompanija ostane u vlasništvu naše porodice i da stvorimo dugu tradiciju daleko prepoznatu po, pre svega, ljudskim vrednostima, a potom kredibilitetu, profesionalizmu i korporativnoj kulturi.

A danas? Koji su najvažniji delovi tržišta za Bekament i koji je najvažniji segment poslovanja?

Danas je kompanija Bekament jedna od tehnološki najsavremenijih kompanija u regionu za proizvodnju materijala za završne radove u građevinarstvu. U sklopu naše kompanije posluje pet kamenoloma i sedam pogona koji se prostiru na 25 hektara, a plasiramo i široki asortiman od preko 250 proizvoda iz domena unutrašnjih boja, fasadnih sistema, građevinskih lepkova, stiropora, dekorativnog materijala. Rekao bih da su naši proizvodi neospornog kvaliteta o čemu svedoče i brojni sertifikati, između ostalih ETA sertifikat i ISO sertifikati – ISO 9001, ISO 14001, ISO 18001.

Ono što čini našu komparativnu prednost jesu kamenolomi u sopstvenom vlasništvu koji predstavljaju početni korak zaokruženog ciklusa proizvodnje. Takođe, impozantni proizvodni kapaciteti i velika flota transportnih vozila garancija su dostupnosti i brzine isporuke naših materijala.

Uspešno poslujemo na tržištu Srbije gde smo prepoznati kao lideri u segmentu fasadnih sistema, ali možemo se pohvaliti i činjenicom da smo veliki izvoznici i da smo sveprisutni na preko deset tržišta u regionu.

Govoreći u kontekstu savremenih trendova i rastućih tržišnih potreba u građevinskoj industriji, mislim da dodatni potencijal rasta leži u diverzifikaciji proizvodne i uslužne delatnosti, kao i u penetraciji novih tržišta. Stoga, kontinuirano proširujemo prostor svog delovanja te već sada pored primarne poslovne orijentacije, odnosno proizvodnje građevinskih materijala, razvijamo i deo biznisa koji se bavi inženjeringom, planiranjem i izgradnjom najrazličitijih stambeno-poslovnih objekata po najvišim svetskim standardima koristeći sopstvene resurse i materijale.

Smatram da smo kroz integraciju proizvodnih, ekspertskih, investicionih i konsultantskih delovanja uspeli da učinimo kompaniju snažnom i autentičnom na tržištima na kojim poslujemo. Na dosadašnje uspehe sam ponosan, ali sam i vrlo racionalan i svestan da građenje ozbiljnog poslovnog sistema podrazumeva trku na duge staze, da se u svaku novu godinu mora ulaziti sa još snažnijom vizijom i još konkretnijim planovima kako bi se trend rasta nastavio.

Želim da naglasim da mi je od izuzetnog značaja onaj aspekt poslovanja koji je usmeren na ljude i brigu o njihovom profesionalnom razvoju. Želim da budu u sredini koja će ih dodatno motivisati, otvoriti nove vidike i učiniti iskreno lojalnim. Svestan sam da je ovom segmentu potrebno u što većoj meri strateški pristupiti i to sebi postavljam kao fokus kojim ću se još više baviti u narednom periodu. To će doprineti, pre svega, zadovoljstvu zaposlenih, ali i moje porodice jer znamo da se samo u takvoj atmosferi može raditi na duge staze, posvećeno i kvalitetno. U perspektivi ovakav model razmišljanja postavlja novu platformu za dalje uvećanje vrednosti brenda i kompanije. Trenutno zapošljavamo preko 500 radnika i smatram da je snaga Bekamenta baš u svim tim ljudima.

Ove godine je vaša kompanija ostvarila i određene poslovne uspehe. U čemu se ogledaju?

Ponosni smo na činjenicu da iz godine u godinu pred sebe postavljamo ciljeve koji nameću visoke standarde poslovanja i daju nam dodatnu motivaciju da nastavimo da radimo na zavidnom nivou u svim sferama poslovanja ostvarujući na tom putu značajne poslovne rezultate.

Držanje koraka sa dinamičnim tržišnim promenama i tehnološkim razvojem iziskuje kontinuirano ulaganje, kako u interne resurse i procese rada, tako i u eksterni segment poslovanja, sve u cilju osiguravanja održivosti biznisa i usmerenja na njegov dalji razvoj.

Tokom 2020. realizovali smo različite projekte od strateškog značaja za kompaniju i industriju u kojoj delujemo, a koji se odnose na ulaganja u digitalizaciju, tehnološka unapređenja, podizanje reputacije brenda, a svakako u društveno odgovorno poslovanje.

Još 2014. prepoznali smo neophodnost digitalizacije i uvođenja poslovnog softvera i uspešno implementirali Microsoft AX. U ovoj godini smo otišli korak dalje i primenili sve ključne module SAP ERP poslovnog sistema koji su nam standardizovali procese i dodatno podigli nivo efikasnosti i produktivnosti. Uz to uspešno su implementirani i WMS sistem automatskog skladišta, kao i DMS-Document Management Sistema i TMS – Transport Management Sistema.

Ove godine akcenat smo stavili na razvoj organizacione strukture, odnosno regrutovanje kadrova koji će doprineti da se još sistematičnije organizujemo, uvedemo nove procese i procedure, te samim tim budemo još efikasniji.

Tokom ove izazovne godine, uspeli smo da ostvarimo i rast prometa od 20%. Verujem da će se taj trend nastaviti i u budućnosti.

Kako je kompaniju zatekao koronavirus? Na to niko nije mogao da bude pripremljen… Kakve ste promene morali da napravite?

Kovid-19 nas je sve iznenadio, pomerio nam fokus sa regularnih aktivnosti i definitivno podstakao da efikasno reagujemo i brzo se prilagodimo promenama u novim uslovima rada. Za našu kompaniju ovo je bio izazov kome smo ipak pristupili staloženo i racionalno orijentišući se, pre svega, na očuvanje zdravlja zaposlenih, a potom na efikasno postavljanje novog režima rada i održivosti kontinuiteta poslovanja.

Iako suočeni sa otežanim okolnostima rada, pokazali smo da možemo da računamo jedni na druge, i kao ljudi i kao tim, da znamo da se prilagođavamo i adekvatno organizujemo.

Građevinarstvo je dodatno specifična industrija, i iako su mnogi sektori prešli na remote work, u građevini to nije bilo potpuno moguće. Ipak, veliku ulogu odigrala je digitalizacija, te smo zahvaljujući njoj u samo nekoliko dana uspeli da obezbedimo mogućnost da većina zaposlenih radi od kuće.

Nakon prvog talasa pandemije, a analizirajući parametre koje pratimo spoznali smo da građevinski sektor ne trpi velike oscilacije i projektovali pozitivan trend rasta. Shodno tome, nastavili smo sa realizacijom svih planiranih aktivnosti.

Ova kriza koja nas je zadesila drugačija je od one iz 2008. godine kada su se sve države usmerile na štednju, zbog čega je recesija baš dugo i trajala. U ovoj krizi skoro svi su odlučili da ulažu kako se ekonomija ne bi usporila, a posebno u sektoru građevine koji je jedan od njenih glavnih pokretača. Svi smo imali priliku da naučimo iz vremena koje je iza nas.

Kako planirate svoje poslovanje u „novoj normalnosti“?

Niko sa sigurnošću ne može predvideti kakav će makroekonomski privredni ambijent biti u 2021. godini, pa se moramo pripremiti za sve scenarije. Smatram da je od krucijalnog značaja što konkretnije planirati aktivnosti sa ciljem održivosti poslovanja. Kompanije bi trebalo da deluju u skladu sa sopstvenim strateškim okvirima i samostalno procene da li treba da idu u smeru razvoja kadrova, novih tehnologija, digitalizacije, primene novih materijala itd. Sektor građevine nosilac je i akcelerator rasta celokupne privrede i verujem da će on i u slučaju da dođe do krize biti među prvima koji će se oporaviti.

Koronavirus podsetio nas je koliko je svaki ljudski život vredan. Kako Bekament usmerava svoju politiku prema zaposlenima?

Naša kompanija posmatra zaposlene kao pravo bogatstvo. Trudimo se da kroz različite inicijative svojim zaposlenima naglasimo koliko su važni za kompaniju, da im zahvalimo na posvećenosti koju svakodnevno pokazuju. Naravno da je taj pristup primenjen i kada je reč o ovom specifičnom periodu. Sada smo se najviše fokusirali na očuvanje i prevenciju zdravlja naših ljudi, te smo za sve organizovali zdravstvene preglede.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.