Dečak povređen pošto ga je udario električni trotinet, neophodan zakon

7
Foto: Profimedia

Sedmogodišnji dečak je povređen u utorak uveče u Beogradu, pošto ga je udario vozač električnog trotineta.

Kako je redakciji B92 javila majka dečaka, vozač je udario njeno dete na trotoaru u Bulevaru kralja Aleksandra.

Ona je kazala da se sa detetom nalazila nedaleko od ulaza zgrade u kojoj stanuju, kada se odjednom pojavio vozač na trotinetu.

Dodala je i da je njeno sedmogodišnje dete zadobilo oderotine na skočnom zglobu, od točka trotineta, i udarac u glavu, od volana.

Kako je Nedeljnik pisao električni trotineti postali su svetski hit. U poslednje vreme jure i beogradskim ulicama. I trotoarima. Mada još uvek nisu regulisani saobraćajnim propisima.

“Pešaci ne očekuju da se neko kreće znatno brže od njih, a vožnja električnog trotineta po trotoaru veoma je opasna, naročito za decu i starije”, kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za Nedeljnik i upozorava da bi u ovoj situaciji trebalo što pre reagovati, primenjujući praksu zemalja koje su regulisale upotrebu tog prevoznog sredstva.

“Kretanje trotoarom nije bezbedno kada je brzina trotineta veća od osam kilometara na sat, pa tako veći deo zemalja zabranjuje vožnju trotoarom, a dozvoljava biciklističkim stazama, eventualno kolovozom.

U tom smislu, vozači električnih trotineta bi bili u obavezi da nose odeću visoke vidljivosti, kacigu i signalizaciju”, kaže Okanović koji naglašava da su ova vozila dobra alternativa u gustom beogradskom saobraćaju.

Krajem juna ove godine objavljeno da se započelo sa izradom novog Zakona o bezbednosti saobaćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju novog prevoznog sredstva.

7 KOMENTARA

  1. sta ce vam zakon, jedna osoba povredila drugu kretajuci se trotoarom, mogo je da sprinta, vozi bajs/trotinet/kolica za samouslugu, odrapi mu neku mandatnu kaznu i to je to

  2. Ne samo električni trotineti – i biciklisti na trotoarima su opasnost. Više puta mi se dogodilo da prolete tik uz mene i uvek pomislim – šta da sam se u tom momentu pomerila!!!

    Treba organizovati biciklističke staze (na kolovozima ili trotoarima), dobro ih obeležiti, a do tada ZABRANA!!!!

  3. Ja sam jednom pao sa rošula i povredio se, a da ne govorimo kakve povrede može izazvati skejt-bord. Može li i to da uđe u zakon?

  4. Nije istina. U Belgiji i u Nemačkoj su električni trotineti na trotoaru dozvoljeni samo u tačno označenim delovima grada, a u starim gradskim centrima, blizu istorijskih znamenitosti, čak su i potpuno zabranjeni. Vožnja na ulici je u svakom slučaju dozvoljena.

  5. Nigde u evropi nema tog zakona i ljudi voze svuda i ima ih puno tako da nema potrebe za tim. Obeshrabrujete ljude da koriste prevoz koji je mnogo cistiji za grad. Pametni ljudi u evropi se ne zanose takvim stvarima

    • Tako je, nigde u Evropi nema tih propisa osim u Engleskoj (prilično ekstremnog), Švedskoj, Francuskoj, Španiji, Nemačkoj i Italiji. Ide sporo pošto se čeka više mrtvih. U Barseloni je prva EU žrtva pešak sa smrtnim ishodom bila žena stara 92 godine. Odmah je sledila zabrana u pešačkim delovima. U Francuskoj kamion usmrtio momka na trotinetu i isto – hitni propisi. Ubrzano stižu žrtve i ubrzano ih prate i propisi. Suludo je da pešak ide trotoarom u strahu. Kako pretškolskom detetu objasniti da drži uvek idealno pravu liniju u hodu? To je iluzija. Jer ko će da meri da li onaj iza ide 8 ili 18 km/h? Kao što je i suludo da Most na Adi ima biciklističku prema Adi ali ali ne već i prema Miloševom konaku. Dakle svako će morati da se izbori za svoja prava. Pešaci za proterivanje svih drugih sa trotoara a ostali za hitne nove biciklističke staze.

Comments are closed.