„Kliknite ovde“, „Možete nas kontaktirati putem mejla“ ili meni omiljeno „Pritisnite 1, naš operater će vam se ubrzo javiti“ i tako tridesetak minuta dok ne prekinem vezu, jer mi neprestano, automatsko ponavljanje teksta i muzike ozbiljno „para“ mozak.

Svesna sam činjenice da je digitalizacija donela novu realnost i beskrajne poslovne mogućnosti. Svakodnevno uživam u onlajn saradnjama, a posebno kada sam na putu. Znam koliko smo digitalizaciju cenili tokom pandemije, kada je to bio jedini način poslovanja. Međutim, u poslednje vreme ne prestajem da se pitam da li smo previše otišli u automatizaciju (čitajte: nedostatak žive reči).

Znam, postoji realan problem deficita radne snage, kod nas i u svetu. Robotizacija, veštačka inteligencija i automatizacija taj problem savršeno rešavaju. Ali do koje mere?

Da li ste primetili da gotovo niko na svojim veb-stranama u kontaktima ne objavljuje telefonski broj? Da li se i vama desilo da u tih par hiljada karaktera, na brižljivo stvaranim veb-stranama, nedostaje i dodatno objašnjenje, koga zaista nema, baš kao ni broja koji možete da pozovete. Da li imate potrebu da pitate pružaoca usluge da neke stvari objasni lično, ljudski? Meni se to dešavalo i sve češće se suočavam sa problemom nedostatka komunikacije, posebno gde je očekujem kao poslovni standard. Iskreno verujem da je kvalitetna, pravovremena i precizna komunikacija suština svega, a na prvom mestu ljudskosti.

Da ne dođe do zabune, robotizaciju i digitalizaciju cenim kao ozbiljna dostignuća savremenog društva. Na predavanju „Society 5.0 – Superpametno društvo“, profesorke emeritus Juko Harayama, saznali smo da je Japan razvio koncept celokupnog 5.0 društva koje će počivati na superpametnim programima i automatizovanim rešenjima, gde je robotizacija bitan faktor razvoja. Nesporna je činjenica da je automatizacija donela korist jednom od najrazvijenijih društava današnjice. Međutim, važno je istaći i da je njihova ideja da se fizički rad dobrim delom zameni robotizovanim procesima, kako bi na taj način čovek bio sačuvan, čime mu se omogućava pametnija produktivnost, bolji kvalitet života, samim tim duži životni, ali i radni vek.

Ostaje pitanje, posebno kod nas, da li je vrhunac automatizacije procesa ChatBot ili možemo bar u komunikaciji da sačuvamo živu reč, ljubaznost i ljudskost od koje, čini mi se, bežimo brzinom svetlosti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.