Crafter će biti lider na domaćem tržištu

    0

    Partnerstvom kompanija Wurth i Tehnomanija, ovog leta, otvoren je prvi objekat maloprodajnog lanca alata i opreme Crafter u Beogradu, koji u svom asortimanu sadrži više od 40.000 artikala

    Kupci širom sveta žele da se prema njima postupa pošteno, da budu dobro informisani i edukovani o proizvodima i uslugama pre nego što donesu odluku. Isto važi i za srpsko tržište, u intervjuu za Nedeljnik, kaže Jan Alman, član borda direktora u kompaniji Wurth Group.

    Pod sloganom ,,Hajde da radimo zajedno” i novom filozofijom, mladi maloprodajni lanac alata i opreme, imaće za cilj da promeni dosadašnje navike kupaca, i unese značajne novine na naše tržište.

    ,,Jedna stvar koju sam naučio od kolega iz Srbije je da srpski kupac brzo uči i da je veoma radoznao. Sve ovo nas dovodi do toga da svi moramo da radimo na tome da potrošačima pružimo najbolje moguće iskustvo, kako na licu mesta, u prodavnicama, tako i putem e-shopa”, kaže Alman.

    Šta je u temelju koncepta novog maloprodajnog lanca Crafter, kakve su navike srpskih kupaca i šta su naredni planovi, za Nedeljnik otkriva Jan Alman.

    Kako ste se odlučili da u periodu pandemije, koja je svetu donela vrtoglave promene u svetu poslovanja, zajedno sa Tehnomanijom otvorite Crafter objekat u Srbiji?

    U Evropi, Wurth je postigao uspeh zahvaljujući svojoj osnovnoj delatnosti direktnoj prodaji. Međutim, primetili smo tendenciju ne samo u Srbiji, već i uopšte u regionu Balkana da je veoma tanka linija između „uradi sam“ kupaca i profesionalnih majstora. Tipični srpski kupac često odlazi sam u kupovinu i ne oslanja se samo na svog Würth prodajnog predstavnika u snabdevanju proizvodima, što nije čest slučaj u centralnoj Evropi. Dakle, kada smo razmišljali o tome kako da još bolje odgovorimo na potrebe kupaca u Srbiji, došli smo do koncepta Crafter – koji je, takođe, odgovarao i našoj globalnoj strategiji tokom kovida da ostanemo na terenu blizu svojih kupaca, ali i da im omogućimo da na jednom mestu nađu sve što im treba.

    Ipak, budući da nismo stručnjaci za koncept maloprodaje, tražili smo jakog partnera za stvaranje sinergije. Tehnomanija, kao jedna od najuspešnijih domaćih kompanija, pokazala se kao savršen partner. Wurth je u ovaj koncept doneo iskustvo i profesionalno znanje o proizvodima, a  Tehnomanija, između ostalog, jedinstveno znanje o idealnim maloprodajnim lokacijama, ali i važan momenat, onlajn trgovinu, koja je postala primarni način kupovine u doba korona virusa. Verujemo da samo zajedno možemo da zadovoljimo zahteve naših kupaca u Srbiji i ponudimo im odličnu uslugu.

    Po čemu je Crafter koncept poseban?

    Ono što je posebno u vezi Craftera je činjenica da su naše iskustvo i pre svega znanje, sada dostupni svima. I profesionalcima, ali i onima koji žele slične rezultate pri radu, na primer u svom domu. U temelju je naša ideja da radimo zajedno. Onima koji vole da menjaju, popravljaju svoj životni prostor, vrlo često je potrebna pomoć ili saveti kako to učiniti. Kada posetite Crafter, bićemo vam na usluzi i podržaćemo vas koliko god je to moguće. U Crafteru je moguće da iznajmite profesionalni alat, što može biti značajno ohrabrenje kupcima da rade kao profesionalci. S druge strane, čak i profesionalcima ponekad treba savet, i posebni alati za određene radove ili projekte koje im možemo obezbediti. Zajednički rad i deljenje znanja je ono što nas čini posebnim.

    Većina ljudi nema poverenje u majstore, a opet ne mogu ni sami da sprovedu sve radove. Šta se krije iza Crafter slogana ,,uradimo zajedno”?

    Obično prodavnice, koje imaju sličan koncept kao Crafter, ostavljaju potrošačima čitav proces rada. Crafter je tu da sve obezbedi. I dok se ovde završava usluga i ponuda drugih radnji i prodavnica, Crafter je načinio korak napred. U skladu sa našim sloganom „Hajde da radimo zajedno”, tu smo za naše klijente za sve što im je potrebno da uspešno izvedu svoje projekte do kraja – od profesionalnih saveta, preporuka ali i inspiracije. Tu smo da podržimo, pružimo stručnu ekspertizu. Jednostavno, da budemo uz njih, gde god i kad god im je to potrebno.

    Iza Craftera je partnerstvo dve značajne kompanija Wurth i Tehnomanije, koje su već dugo na ovom tržištu. Prema Vašem iskustvu,  šta biste rekli da je X faktor za uspešnu prodaju?

    U kompaniji Würth, naša glavna konkurentska prednost je kompetentnost. U vremenima kada je sve dostupno ili lako dostupno, kupci ne žele priče o prodaji – žele brzo da dođu do suštine. Ako neko može da predstavi sadržaj bez mnogo konteksta, on pobeđuje. Osim toga, naša blizina klijentima, koja nam omogućava da pružimo stručne savete, u kombinaciji sa onlajn kanalima i naravno prodavnicama, je još jedan ključni faktor uspeha. A sve to je dostupno samo jednim telefonskim pozivom, klikom ili jednom posetom prodavnici.

    Kako danas izgleda prosečni srpski potrošač, koji su njegovi najčešći zahtevi?

    Zahvaljujući tehnologijama i različitim veb lokacijama, kupci širom sveta su znatno više informisani, željni učenja ali i spremni da uporede proizvode. Dakle, kupci su danas zahtevniji. Prvo i najvažnije, žele da se prema njima postupa pošteno, žele da budu dobro informisani i edukovani o proizvodima i uslugama pre nego što donesu odluku. Isto važi i za srpsko tržište. Jedna stvar koju sam naučio od kolega iz Srbije je da srpski kupac brzo uči i da je veoma radoznao. Sve ovo nas dovodi do to toga da svi moramo da radimo na tome da srpskim potrošačima pružimo najbolje moguće korisničko iskustvo: kako na licu mesta, u prodavnicama, tako i putem interneta.

    Koliko trenutno imate zaposlenih u Srbiji i da li je u planu otvaranje dodatnih objekata?

    Trenutno, u Wurth grupi u Srbiji, u četiri različite kompanije, zaposleno je 500 ljudi. Crafter dodaje sto i više zaposlenih ovom broju.  Plan nam je da proširimo poslovanje i otvorimo nove prodavnice. Očekujemo da ćemo imati najmanje pet Crafter prodavnica sličnih formata i da ćemo ostvariti značajnu B2B i onlajn prodaju u narednih pet godina. Takođe, verujem da će Wurth grupa u narednom periodu duplirati broj zaposlenih na 1000, dok je planirani obim za Crafter 350 ljudi.

    Kako vidite Crafter u narednih pet godina i koje ciljeve biste želeli postići?

    Trudimo se da budemo dobro pozicionirani kod naših kupaca. Želimo da budemo prepoznati kao neko na koga kupci uvek mogu da računaju. Crafter će biti lider na tržištu sa jakom mrežom prodavnica i onlajn trgovinom koja pokriva celu zemlju. Dodatno, planiramo da razvijemo nove profesionalne i pogodne usluge za naše klijente kako bismo podelili naše znanje i kontinuirano ćemo unapređivati naš asortiman proizvoda. Naš cilj je da opravdamo svoju ulogu tržišnog učesnika koji će promeniti dosadašnje navike kupaca, sa novom filozofijom „uradimo zajedno“. Osim ovoga, u nekom duguročnom planu cilj je širenje na susedne zemlje i tržišta.