Vodeći se principom Fairtrade, koji u praksi znači društveno odgovorno ponašanje u trgovini sa proizvođačima iz siromašnijih zemalja, prvi savremeni diskont u našoj zemlji na tržište plasira Way To Go čokoladu. Reč je o čokoladi napravljenoj od kakaoa koji potiče iz održivog uzgoja u Gani, a čiji proizvodni proces obezbeđuje bolje egzistencijalne uslove uzgajivača i istovremeno doprinosi zaštiti životne sredine.

Way To Go čokolada dostupna je u svim Lidl prodavnicama i to u četiri varijante: mlečna, tamna, mlečna sa bademom, morskom soli i karamelom, kao i tamna sa kokosom i pekan orahom, po ceni koja direktno pomaže da uzgajivači iz Gane obezbede bolje životne uslove za sebe i svoje porodice.

Kompanija Lidl je, kao društveno odgovorna kompanija, prepoznala značaj nabavke kakaoa za Way To Go čokoladu u potpunosti iz održivog uzgoja i zato je odlučila da postane partner udruženju malih farmera kakaoa Kuapa Kokoo u Gani.

Priča koja stoji iza Lidlove inicijative jeste činjenica da se trenutno kakao, zbog raznih socijalnih i ekoloških faktora, svrstava u kritične sirovine. Razlozi za to su niske naknade uzgajivača, nestabilna cena sirovine i neizvesnost tržišta kakaoa, zbog čega često dolazi do dečjeg rada na plantažama i krčenja zaštićenih šumskih područja radi dodatne zarade. Ovom Lidlovom inicijativom uzgajivačima je pružena prilika da neposredno profitiraju i to tako što od svake prodate čokolade Lidl izdvaja deo novca koji upućuje proizvođačima kao dodatnu premiju na fer cenu koju, u skladu sa Fairtrade sertifikatom, dobiju za svoj kakao. Fairtrade cena ih štiti od promene cena na svetskom tržištu, a premija Lidla obezbeđuje benefite za male uzgajivače na nekoliko načina – s jedne strane, oni prolaze kroz obuke o održivom uzgoju kakaoa kako bi došli do većih prinosa i prihoda vodeći istovremeno računa o životnoj sredini, a sa druge Lidl podržava članove udruženja pri diversifikaciji proizvodnje kako bi ekonomski bili nezavisniji od uzgoja kakaoa.

Već od 2006. godine se Lidl zalaže za veći nivo održivosti u kakao sektoru i za svoj celokupni asortiman čokolada od 2016. godine koristi isključivo kakao iz Fairtrade sertifikovanog uzgoja. Ostavši na cilju borbe za održivi uzgoj kakaoa, Lidl je 2012. godine implementirao projekat PROCACAO: poljoprivrednu školu za održiviji uzgoj kakaoa na Obali Slonovače koji od 2019. godine posluje nezavisno i koji je doneo profit za više od 18.000 uzgajivača kakaoa sa svojim porodicama.

Više informacija na: kompanija.lidl.rs/nasa-odgovornost/waytogo

O Lidlu

Kompanija Lidl deo je nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), jednog od vodećih prehrambenih diskontnih lanaca u Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta i broji više od 310.000 zaposlenih.

Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 47 prodavnica u 32 grada širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. godinu. 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.