Cetinjska kaže NE jednokratnoj plastici

1
Foto: Promo

Mikser i UN women u Srbiji inspirisali su kafiće u Cetinjskoj 15 da se u periodu od 23. do 30. novembra, udruže sa više od 30 žena u borbi protiv jednokratne plastike. Tokom ove sedmice kafići neće davati plastične kašičice, čaše, a ako je gostu baš stalo do slamčice, moraće da je izričito traži. Ugostitelji će, kao i žene koje učestvuju u ovom velikom izazovu, pokušati da pronađu alternativna rešenja za plastiku.

U čast svečanog početka ovog izazova, posetioce Cetinjske očekuje i velika žurka u subotu 23. novembra u  klubu Zaokret od 21 sat.

Projekat počinje sutrašnjom eko-čajankom od 18 sati u MARSH Open Space u Cetinjskoj 15. Više od 30 žena koje su iskazale želju da budu super-heroji u svojoj kući, komšiluku i na poslu i kažu odlučno NE jednokratnoj plastici, okupiće se kako bi prepoznale svoje najveće slabosti u svakodnevnoj upotrebi plastike. 

Domaćini će podeliti iskustva i rezultate istraživanja, koje su to vrste plastike koje iz naših domova najčešće završavaju na deponiji, šta stvarno može da se reciklira i kakvi su uslovi za reciklažu u Srbiji. Predstavće i kroz sopstvene primere i životne navike, kakav ekološki trag svako d nas ostavlja za sobom svakodnevno. 

Nastavak eko-druženja zakazan je za 15. novembar na istom mestu kada će učesnice imati prilike da čuju malo više o tome, kakve altrnativne opcije već sada imaju na raspolaganju, kako što lakše mogu da prihvate životni stil sa što manje otpada i kako da na promenu inspirišu druge.

Na kraju, izmerićemo koliko svaki pojedinac, domaćinstvo ili ugostitelj može da smanji plastični otpad koji na dnevnom, nedeljnom, mesečnom i najzad, godišnjem nivou doseže nesagledive razmere. 

Cilj akcije je da inspirišemo na malu promenu, na korak ka održivijem i odgovornijem odnosu prema planeti koju od nas treba da naslede nove generacije. Stvaranjem kritične mase stvoriće se i snaga da se od proizvođača i pružaoca usluga (koji nas uz kupovinu proizvoda zatrpavaju nepotrebnim plastičnim ambalažama) zahteva promena njihovog ponašanja, ponude i odnosa prema mušterijama.

1 KOMENTAR

Comments are closed.