Očuvanje zdravlja planete tema je kojom se u današnjem svetu bave najveće ekonomske sile, brojne organizacije, ali i multinacionalne kompanije. Usmeravanje napora svih interesnih grupa za iznalaženje rešenja za održivu budućnost, neophodnost je kako bi se obezbedio dugoročan opstanak planete sa svim resursima koji je čine jedinstvenom.

Među pionirima odgovornog poslovanja istakao se i jedan od najvećih proizvođača piva na svetu, kompanija Carlsberg, koja je u cilju doprinosa globalnim naporima za očuvanje životne sredine, još 2017. godine, usvojila Strategiju održivosti „Zajedno ka nuli“. Strategija se odnosi na jasno definisane ciljeve za 2030. godinu u četiri oblasti: Nula ugljeničkog otiska, Nula rasipanja vode, Nula neodgovorne konzumacije alkohola, kao i Nula povreda na radu.

Sve Carlsbergove kompanije u svetu nastoje da značajno umanje ugljenički otisak u celom lancu vrednosti, od sirovina do potrošača, kao i emisije ugljenika u samim pivarama. Već 2020. godine, Grupacija je smanjila ugljenični otisak u celom lancu vrednosti za sedam odsto, dok je emisiju ugljenika po proizvedenom hektolitru piva smanjila za čak 39 odsto, u odnosu na period od 2015. godine.

U skladu sa ambicioznim ciljem Pariskog sporazuma o smanjenju globalnog zagrevanja na 1,5 stepeni Celzijusa, kompanija ohrabruje dekarbonizaciju i od strane konkurencije, ali i drugih industrija i partnera u lancu vrednosti. Svoje ambicije na polju održivog razvoja Carlsberg Grupacija usaglasila je i sa ciljevima Ujedinjenih nacija, a kroz saradnju sa nevladinim organizacijama, dobavljačima i drugim kompanijama nastoji da svakodnevno pravi korak dalje ka ispunjenju svojih dugogodišnjih prioriteta.

Korišćenjem inovativnih i naprednih tehnologija za pakovanja, tzv. „Snap pack“, kompanija je redukovala upotrebu plastike. Impresivna inovacija koju je Carlsberg Grupacija predstavila 2019. odnosi se na dva istraživačka prototipa prve papirne pivske boce na svetu „Zelene fiber flaše“, dokazavši još jednom da je ulaganje u nauku pravi put u svetliju budućnost. Ovo su samo neki od primera inovacija na kojima Carlsberg tim vredno radi, a koje bi u budućnosti trebalo da nađu širu primenu.

Voda, jedan od najvažnijih resursa na Zemlji, esencijalna je sirovina u pravljenju piva, pa je njena efikasna potrošnja svakako u fokusu kompanije. Uloživši u inovativne tehnologije u periodu od 2015. do 2020. godine, efikasnost njene upotrebe povećana je za sedam odsto.

Kada je reč o odgovornoj konzumaciji alkohola, kompanija sprovodi veliki broj aktivnosti i na korporativnom nivou, ali i kroz svoje brendove u svrhu podizanja svesti o njenoj važnosti informisanjem i edukacijom. Kompanija konstantno uvećava asortiman i distribuciju bezalkoholnog piva čija upotreba beleži rast u odnosu na 2015. godinu, i to za čak 38 odsto!

Zdravlje i bezbednost zaposlenih su takođe jedno od osnovnih načela Grupacije i njen najviši prioritet. U pomenutom periodu, od 2015. do 2020. godine, unutar Carlsberg kompanija širom sveta organizovane su brojne obuke i treninzi za zaposlene, sprovedeni sa ekspertima iz oblasti bezbednosti, što je doprinelo smanjenju broja povreda na radu, i to za čak 44 odsto.

Potvrda da kompanija ide u smeru ispunjenja svojih ciljeva stigla je iz Privredne komore Danske, gde je Carlsberg Grupaciji uručena prestižna nagrada od strane kompanije „FCS – Danish Auditors“ za društveno odgovorno poslovanje za 2021. godinu i najbolji izveštaj o održivosti, ističući kompanijsku inicijativu kao najbolju praksu u komunikaciji o radu na održivosti.

CO2 stanica u pivari u Čelarevu

Poslovanje Carlsberga u Srbiji takođe se zasniva na ostvarenju ciljeva postavljenih u Strategiji održivosti „Zajedno ka nuli“, a da svoje namere ostvaruje govore rezultati koje je, krajem juna, kompanija predstavila u Lokalnom izveštaju održivosti za 2020. godinu. U izveštaju se navodi da je u periodu od 2015. do 2019. godine Carlsberg u Srbiji smanjio svoj ugljenični otisak u lancu vrednosti za 12 odsto. Ugljenične emisije u proizvodnji redukovane su za čak 23 odsto po hektolitru proizvedenog piva, a samo tokom 2020. godine, u stanici za prečišćavanje ugljenika, u Čelarevu, prečišćeno je čak 3,985.6 tona CO2.

Carlsberg Srbija teži da kontinuirano ostvaruje pozitivan uticaj na zajednicu u kojoj posluje, pa je u cilju podizanja svesti javnosti i građana o ekološkim pitanjima učesnik u jesenjoj akciji Zelenog razvojnog centra, „Posadi svoj hlad“, u okviru kojeg građanima Novog Sada i Bačke Palanke donira hiljadu sadnica belog jasena za slobodnu sadnju.

I u oblasti očuvanja vodenih resursa Srbije učinjen je pomak. U periodu od 2015. do 2019. godine u Carlsberg pivari u Čelarevu efikasnost upotrebe vode poboljšana je za 15 odsto, a pomoću postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda čak 99 odsto ulaznih materija pročisti se pre otpuštanja u vodene tokove.

Kao proizvođač alkohola Carlsberg Srbija nastoji da utiče na jačanje svesti o njegovoj odgovornoj upotrebi. Tako je na ambalaži svih svojih proizvoda istakla simbole za odgovornu konzumaciju, a u 2021. godini portfolio je obogatila za treći pivski proizvod sa nula odsto alkohola. Kako bi komunikacija dosegla što veći broj mladih koji tek oformljavaju stavove i navike u vezi sa alkoholom, u samim barovima, klubovima i muzičkim događajima deljene su narukvice sa odgovornim porukama. U centru Beograda u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, organizovana je edukativna simulacija vožnje pod dejstvom alkohola, a najskorija aktivnost odnosi se na saradnju sa Studentskim gradom i poznatim umetnikom Pijanistom koji je poruku o odgovornoj konzumaciji predstavio kreativnim muralom.

Idući sigurnim koracima ka Nula povreda na radu, Carlsberg Srbija obučava svoje zaposlene praktičnim znanjima o bezbednosti i sprovodi rigorozne bezbednosne procedure, što je dovelo do smanjenja stope povreda na radu za 36 odsto od 2019. do 2020.

Kao društveno odgovorna kompanija, Carlsberg ostaje dosledan u nameri da posluje u skladu sa životnom sredinom i zajednicom, vođen svrhom pravljenja piva za bolje danas i sutra.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.