Kraj godine je obično period kada se sumiraju poslovni rezultati. Kako ocenjujete 2022. godinu kada je rad kompanije Hörmann u pitanju?

Već čitavu deceniju naša kompanija u Srbiji zauzima lidersku poziciju u proizvodnji garažnih, industrijskih i kućnih vrata, dakle svih vrata za objekte rezidencijalne i industrijske namene. Poslednje dve godine su postavile nove zahteve u pogledu sposobnosti prilagođavanja, ali i istrajavanja u onome što su osnovne vrednosti naše kompanije. Već sada mogu da kažem da će ova godina biti odlična i da smo do ovako dobrih rezultata došli uz veliku posvećenost i naporan rad. Zapravo, preliminarni rezultati nam već sada ukazuju da će ovo biti do sada najbolja godina našeg poslovanja na tržištu Srbije, iako početak godine nije bio obećavajući. Naime, lanci snabdevanja su bili potpuno otežani, a za pojedine industrijske poluproizvode jedno vreme i potpuno ukinuti. Kao rezultat takvih okolnosti je usledio značajan produžetak rokova isporuke. Želim da naglasim da u ovom periodu, i pored navedenih poteškoća, nije došlo do odustajanja od porudžbina, što govori koliko je kupcima stalo da nabave kvalitetan i dobar proizvod. Već nekoliko godina zaredom imamo izuzetne poslovne rezultate, tako da smo ove godine dobili i plaketu za platinastu bonitetnu izvrsnost.

Pored neprikosnovenog kvaliteta Hörmann proizvoda, koliko su liderskoj poziciji vaše kompanije na tržištu doprineli i inovativni načini njihove promocije i prodaje?

Kompanija Hörmann na globalnom nivou već godinama sponzoriše više evropskih fudbalskih reprezentacija, a među njima je i reprezentacija Srbije, tako da se naš logo vidi u hiljadama domova, kada se prenose utakmice naše fudbalske reprezentacije. Za ljubitelje belih sportova sponzorišemo i biatlonska takmičenja, kao i skijaške skokove, pa se prepoznatljivi Hörmann logo pojavljuje i tokom zimske pauze, kada se ne igraju fudbalski mečevi. Kroz druge kanale komunikacije pokušavamo da povežemo sam logo sa onim što on i predstavlja, a to je sinonim za proizvode visokog kvaliteta. Tako na primer kroz društvene mreže, koje su za nas veoma važne, redovno objavljujemo naše novitete, sa kojima upoznajemo domaće tržište. Ipak, za nas je uvek bila i uvek će biti najvažnija direktna komunikacija sa našim kupcima, kao i interaktivni vid promocije naših proizvoda. Neprekidno podižemo nivo u pogledu ispunjavanja najviših standarda, kada je reč o kvalitetu samog proizvoda, ali i o drugim važnim performansama, kao što su bezbednost i energetska efikasnost.

Koliko je u poslovanju kompanije Hörmann važna i distributerska mreža?

Naravno, najjača karika u našem poslovanju su naši distributeri, kojima pružamo kontinuiranu podršku, kako bi mogli profesionalno da odgovore na sve zahteve tržišta. Širenje distributerske mreže je sada lakše, jer su mnogi novi distributeri prepoznali snagu kojom sa našim proizvodima doprinosimo njihovom glavnom poslu, budući da su to uglavnom proizvođači stolarije, koji sa našim proizvodnim programom dopunjuju svoju ponudu na svom lokalnom tržištu. Svakodnevni kontakti sa našim zaposlenima, kao i pomoć koju im oni daju, ali i razni softverski alati i prezentacioni materijali koje im stavljamo na raspolaganje, umnogome olakšavaju njihov rad sa našim proizvodima, što oni znaju da cene. Onima koji nemaju vremena ili jednostavno ne žele time da se bave, pomažemo i u marketinškim aktivnostima i oglašavanjima, a vrlo rado opremamo i njihove izložbene prostore našim eksponatima.

Već više od deset godina rukovodite kompanijom Hörmann u Srbiji. Da li postoji neki recept za uspešno upravljanje kompanijom?

Upravljanje kompanijom znači upravljanje timom. Imam sjajan i uigran tim, kome želim ovom prilikom da zahvalim na nesebičnom zalaganju i profesionalizmu. Kako se uspešni timovi ne stvaraju sami od sebe, a u cilju jačanja naših međuljudskih odnosa, stalno odlazimo na zajednička druženja u vidu tim bildinga, koji može biti kako odlazak na rafting, tako i odlazak u neki muzej ili na karting, kuglanje, pejntbol, gde neizostavno proradi naš takmičarski duh, ali i odlazak na zajedničku večeru. Veoma mi je važno da se sačuva zajedništvo u kojem brinemo jedni o drugima i poštujemo se međusobno, jer se onda i naš sjajni međuljudski odnos prenosi i na naše partnere i njihove zaposlene, koji to prepoznaju, pa s vremenom dolazi do toga da se poslovni odnos pretvori u drugarski i prijateljski. Tada više ne govorimo o zajedničkom poslovanju, već o druženju uz zajednički posao. Kada imate takav odnos sa svojim poslovnim partnerima, ništa nije nemoguće.

Koji su planovi za 2023. godinu?

Iako se svuda širi pesimizam zbog prognozirane recesije i globalne krize, planiramo da proširimo svoj tim. Šta god da se desi u budućnosti, kvalitetni proizvodi biće uvek traženi. Svesni smo svog znanja i iskustva, tako da sam siguran da ćemo se brzo prilagoditi situaciji, kao što je bilo i za vreme trajanja pandemije koronavirusa. Na kraju krajeva – samo najjači ostaju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.