GIR je nastao iz malog porodičnog biznisa 1993. godine. Za nešto više od dvadeset i pet godina postao je brend u sektoru proizvodnje nameštaja. Ko je GIR danas?

Fabrika nameštaja GIR nastala je u Kraljevu pre više od 25 godina kao mala porodična firma puna entuzijazma i volje za radom. Danas GIR zapošljava preko 750 ljudi, a naš nameštaj može se kupiti širom sveta. GIR je danas i fabrika nameštaja i brend i multibrend store.

Pre više od dve decenije ste ostvarili saradnju sa renomiranom belgijskom kompanijom „Ethnicraft“. Šta za vas znači ova saradnja?

Ethnicraft je 2000. došao u Srbiju tražeći dobavljače. Tada je u GIR-u radilo svega petnaestak ljudi, ali smo svi bili vredni i želeli smo da uspemo. Uspeli smo da proizvedemo komad nameštaja koji su tražili i tada su stvari krenule svojim tokom. Ethnicraft je na sebe preuzeo aspekt prodaje i ponude na tržištima u potpunosti. S druge strane mi smo se bavili i i dalje se bavimo, proizvodnjom za njihov brend kao jedan od ukupno tri njihova podizvođača. Od tog trenutka je krenuo eksponencijalni rast GIR-a. Sve što smo izgradili je zahvaljujući toj saradnji. Preko Belgijanaca i naš proizvod je dobio pristup svetskom tržištu.

Gde se sve mogu pronaći maloprodajni objekti vašeg brenda? Podaci pokazuju da ste prisutni na svim kontinentima…?

U septembru 2016. na adresi Trešnjinog cveta 5 u Beogradu otvoren je GIR store – konceptualni prostor u kome možete pronaći skoro sve za dom: od nameštaja, dekoracije, umetničkih dela i istovremeno tu možete popiti kafu i prelistati neki časopis ili knjigu. Pored našeg stora, nas nameštaj iz Kraljeva dospeva na tržišta Severne i Južne Amerike, u sve delove Evrope, Rusiju, Južnu Koreju, Japan, Australiju… U skladu sa uslovima koje nameće trenutna situacija, radi i naš webshop uz besplatnu dostavu za celu Srbiju, pa smo na taj način dostupni gotovo svima.

Šta biste izdvojili kao najvažnije vrednosti kompanije?

Bez namere da zvuči kao kliše, zaista mislim da su najveća vrednost kompanije GIR – ljudi. GIR je kompanija sa preko 750 zaposlenih i ono što je sigurno jeste da bez svakoga od njih ne bismo bili tu gde jesmo.

S obzirom na to da je pandemija koronavirusa pogodila i privredni sektor i izazvala ekonomsku krizu širom sveta, kako se to odrazilo na poslovanje vaše kompanije?

Kao i većini kompanija 2020. je bila veoma izazovna mada svakako nije prvi put da se kompanija GIR nađe u vanrednim okolnostima koje ugrožavaju poslovanje. U prošlosti smo bili pogođeni zemljotresom i poplavama pa smo navikli da se borimo i da tražimo rešenja za novonastale probleme. Najveće poteškoće imali smo prošlog marta, kada je opšta panika izazvala pad tražnje i probleme u logistici. Poučeni iskustvom iz prethodnih prirodnih katastrofa novoj realnosti pristupili smo ozbiljno i odgovorno. Uz veliko zalaganje svih ljudi uspeli smo da većim delom godine imamo kontinuiran rad, a zahvaljujući investicijama iz prethodnih godina i različitim optimizacijama procesa, sve je rezultiralo time da smo na kraju 2020. zabeležili rast ukupne proizvodnje i izvoza.

Koliko pažnje kompanija posvećuje zaštiti životne sredine?

GIR je od prvog dana kompanija koja brine o životnoj sredini. Naš glavni resurs je drvo – jedan od najodrživijih eko-materijala ukoliko se odgovorno koristi, tj. ukoliko se više sadi nego što se seče. Problem nastaje kada se kompanije ponašaju neodgovorno i vrše nekontrolisane seče. GIR poseduje FCS sertifikat, a trudimo se i da maksimalno koristimo resurse iz šuma koje su takođe FCS sertifikovane. Intenzivirali smo i temu „ozelenjavanja“ svih aspekata poslovanja. Razmatramo projekte upotrebe solarne energije i sopstvene sadnje šuma. Već sada većinu energije koju koristimo dobijamo preradom našeg otpada u pelet koji zatim koristimo za dobijanje toplotne energije.

Kakvi su planovi kompanije u budućnosti? Planirate li neke nove projekte?

Uz konstantan rad na poboljšanju kvaliteta proizvoda i usluga koje nudimo, planiramo i proširenje proizvodnih kapaciteta. Isto tako, radimo na razvoju novih proizvoda i uvođenju potpuno novih vrsta materijala u proizvodnju. Vizija naše kompanije je da se pozicioniramo kao lider u regionu u sferi razvoja i proizvodnje dizajnerskog nameštaja od punog drveta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.