Boing bi mogao da uspori ili da privremeno zaustavi proizvodnju aviona 737 Max, izjavio je izvršni direktor kompanije Denis Milenburg, a prenosi CNN.

Ovaj model aviona se i dalje proizvodi, iako znatno sporijim tempom nego do sada. Avion je prestao s letovima sredinom marta, posle dve teške nesreće u Etiopiji i Indoneziji, koje su se dogodile u razmaku od samo pet meseci. U tim nesrećama je život izgubilo više od 300 ljudi. Boing se nada da će uskoro dobiti odobrenje za nove letove.

„Usporavanje ili privremeno zaustavljanje proizvodnje aviona 737 Max nije nešto što želimo, već alternativa za koju moramo da se pripremimo“, rekao je Milenburg ulagačima na konferenciji. Posle ovih nesreća, proizvodnja je smanjena s 52 na 42 aviona mesečno. Zbog smanjenje količine proizvodnje došlo je do povećanja troškova u kompaniji koja sada mora da plaća više za avionske delove ne ranije jer cenu proizvoda određuje količina naručenih proizvoda.

Nije sigurno kada će avion 737 Max ponovno da leti, trenutno se radi na popravci softvera koji upravlja njegovim bezbednosnim sistemom, a za koji se veruje da je prouzrokovao nesreće. Međutim, novi bezbednosni program neće biti predstavljen do jeseni. Ipak, u kompaniji se nadaju da će prvi probni let biti izveden već u oktobru.

Posle toga, treba da prođe nekoliko nedelja pre nego što bude izdata nova dozvola za poletanje ovog modela aviona. To znači da avion neće da leti sve do kraja ove godine.

Zbog prizemljenja, odnosno zabrane letenja 737 Max, Boing je zabeležio najveći gubitak prihoda u istoriji, a taj gubitak iznosi nešto malo manje od četiri milijarde dolara u drugom tromesečju ove godine. Kompanija navodi da će usporavanje ili zaustavljanje proizvodnje rezultirati još većim gubicima. Prema poslovnom izveštaju, prihodi kompanije su pali 35 posto u odnosu na prošlu godinu.

Kompanija će biti prisiljena da avio-prevoznicima plati i kašnjenje isporuka. Osnovaće i fond za raspodelu 100 miliona dolara porodicama žrtava stradalih u dvema nesrećama. Uz navedene probleme, kompanija je upozorila da najverovatnije neće moći da isporuči svoj najnoviji model aviona 777X do kraja sledeće godine, kako je bilo planirano, zbog problema s motorom General Electric-a.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.