Frederiko Pinto Monteiro je uspešni direktor sa više od tri decenije iskustva u marketingu, transformaciji biznisa i liderstvu u različitim granama i na različitim tržištima. Trenutno je član borda direktora kompanije BAT, kao regionalni direktor za tržišta Amerike i Evrope.

Frederikova karijera u BAT-u počela je u njegovom rodnom Brazilu, ali ga je odvela širom planete, uključujući funkcije na Kubi, u Venecueli, Istočnoj Evropi, kao i u Japanu, gde je bio generalni menadžer. Odigrao je ključnu ulogu u razvoju BAT portfolija pod nazivom „Nove kategorije“, uključujući brendove Vuse i Glo, i zalagao se za digitalnu transformaciju tokom čitave karijere. Obrazovan je na vodećim institucijama kao što su Harvard Business School i The Wharton School.

Vaša poseta Srbiji ističe značaj jedne lokalne organizacije u BAT-ovom svetu. Kako vidite tržište Srbije i regiona, s obzirom na to da je reč o manjim tržištima sa, u poređenju sa zemljama EU, ispodprosečnom kupovnom moći?

Srbija zauzima značajno mesto u BAT grupi, sa kontinuiranim investicijama u proizvodnju, inovativnu tehnologiju, radna mesta i izvoz. Od akvizicije, BAT je u fabriku u Vranju na jugu zemlje investirao više od 280 miliona evra. Od ovog iznosa, više od 120 miliona evra opredeljeno je za kupovinu fabrike u Vranju, projekte restrukturiranja, modernizaciju i celokupni rast. U prethodnih dvadeset godina, u budžet Republike Srbije uplatili smo skoro 4,5 milijardi evra od poreza i akciza, dok ćemo samo ove godine budžetu doprineti sa skoro 400 miliona evra. Sem toga, BAT zapošljava više od 500 ljudi u Srbiji i nastavlja da ulaže u njihovo obrazovanje i napredak – kako individualni, tako i kolektivni.

Fabrika u Vranju ističe se kao jedna od najuspešnijih priča u BAT grupi. Interesantno je da je BAT Vranje jedina naša fabrika u Evropi koja je četiri godine zaredom dobila Globalnu nagradu za izuzetnost kvaliteta.

Kada pogledamo u budućnost, jasno je da su nove kategorije budućnost ove industrije. Globalna ambicija naše grupe je da na tržište pretežno izbacuje proizvode bez dima do 2035. Srbija i naš „Adria“ klaster igraju ključnu ulogu u podršci ovom važnom cilju.

BAT je dosta uložio u istraživanje i razvoj koji donose tu transformaciju, a sa njom i cilj „A Better Tomorrow“ („Bolje sutra“). Možete li da nam objasnite koji je pristup kompanije istraživanju i razvoju novih kategorija i kakve ciljeve želite da postignete?

Naša posvećenost istraživanju i razvoju je oslonac misije da sagradimo „Bolje sutra“. Otkako smo 2012. istakli ambiciju da potrošačima obezbedimo alternative sa smanjenim rizikom, investirali smo milijarde u razvijanje proizvoda iz domena „Nova kategorija“, kao što su para, zagrevanje duvana i moderni proizvodi za oralnu primenu. Danas više od 1.500 vrhunskih naučnika radi na stvaranju niza inovativnih proizvoda s potencijalno smanjenim rizikom za punoletne potrošače.

I širom sveta gradimo nove mogućnosti, kako bismo ostali korak ispred u ovom pejzažu potrošačkih navika i tehnologije koji se stalno menja, a to uključuje i uspostavljanje digitalnih i inovativnih centara. Sve ovo nam pomaže da stvaramo proizvode koji zadovoljavaju visoke standarde istraživanja i kvaliteta. BAT trenutno ima 26,4 miliona korisnika bezdimnih brendova, što čini 17,9% prihoda Grupe u prvoj polovini 2024. Posvećeni smo cilju da postanemo pretežno bezdimni biznis i jasno izražavamo ambiciju da 50% naših prihoda bude od bezdimnih proizvoda do 2035.

Odgovornom promocijom i partnerstvima sa spoljnim ekspertima, naš cilj je da ohrabrimo one koji bi inače nastavili da puše da u potpunosti pređu na naučno potkrepljene alternative sa smanjenim rizikom. Ovo putovanje podrazumeva pružanje izbora i razvoj u skladu sa navikama naših potrošača, a to će transformisati i celu industriju.

Sem toga, nedavno smo pokrenuli novu, Omni platformu koja predstavlja sveobuhvatan i napredni resurs posvećen budućnosti bez dima. Platforma pod jednim krovom objedinjuje više od jedne decenije BAT-ovih naučnih istraživanja, analiza i inovacije na temu smanjenja štete od duvana. Ova platforma predstavlja manifest – zasnovan na dokazima – kroz saradnju bez presedana, i otvorena je svima koje zanimaju naučni i regulatorni temelji smanjenja štetnosti duvana.

Kada je reč o novoj generaciji zagrevanog duvana i vejpova, BAT i čitava industrija susreću se sa dva glavna problema: konzumacija ovih proizvoda od maloletnika i značajan uticaj na zagađenje životne sredine. Kako se s tim nosite?

Čvrsto smo posvećeni sprečavanju pristupa maloletnika našim proizvodima. Nijedan maloletnik nikada ne bi trebalo da puši, niti da koristi proizvode koji sadrže duvan ili nikotin. Naši proizvodi su razvijeni, dizajnirani i plasirani isključivo odraslim potrošačima. Pridržavamo se načela odgovornog marketinga (RMP) i održavamo visoke standarde na svim tržištima na kojima poslujemo – često premašujući lokalne zakonske odredbe.

Vejpovi za jednokratnu upotrebu samo su jedan od proizvoda u našem širokom portfoliju koji je u skladu s onim što potrošači žele. Svesni smo i prednosti i mana ovih proizvoda, i naglašavamo važnost informisanih rasprava kako bi se optimizovali propisi koji bi mogli da otključaju puni potencijal za potrošače i društvo. Upozoravamo na zabrane ili na jednostrane odluke, koje bi mogle nenamerno da podstaknu razvoj crnog tržišta.

Želeo bih da naglasim da sam ohrabren odlukom Srbije da podrži i da jasno reguliše nove kategorije – pre svega e-cigarete i nikotinske vrećice, a odnedavno i HHP. Bolja regulativa donosi rezultate, što dokazuju i nove izmene Zakona o duvanu u Srbiji, koje smo pozdravili. Ovim amandmanima se ograničava nivo nikotina i što je najvažnije, zabranjuje se prodaja bilo kakvih nikotinskih proizvoda maloletnicima.

Imali ste priliku da se tokom posete Srbiji sretnete sa visokim zvaničnicima. Kakvi su vaši utisci?

Pre svega, drago mi je što sam imao priliku da posetim Srbiju, koja predstavlja izuzetno važno tržište za našu kompaniju.

Trudimo se da se vizija ekonomskog razvoja Srbije u potpunosti podudara sa ciljevima koje je BAT postavio za ovo tržište, kao okosnicu čitavog regiona u smislu kontinuiranog ulaganja u razvoj, zapošljavanje i modernizaciju poslovanja. Ovo posebno ističemo nakon što smo nedavno dobili investicioni kreditni rejting, a koji je prepoznat kao najbolja pozivnica za dalja ulaganja u Srbiju.

Zadovoljni smo rezultatima sastanka sa premijerom Milošem Vučevićem. Imali smo priliku da podelimo svoju viziju i planove za budućnost, ali i da izrazimo zahvalnost na predanosti Srbije u suzbijanju sive ekonomije. Ona negativno utiče na sve sektore ekonomije i onemogućava državu da ostvari sve svoje društvene i razvojne planove i potrebe. Srbija obavlja odličan posao kada je u pitanju borba protiv nezakonite trgovine, a BAT je na ovom polju snažan partner Vlade.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.