Analitika kao način boljeg saznavanja o vašem brendu

    0

    Digitala ne laže! Svako od nas može da ima neko svoje mišljenje o tome ko nam je ciljna grupa i šta su njihove potrebe, ali u momentu kada postavite bilo koji sadržaj na neku od društvenih mreža, kada okačite oglas onlajn, dobićete jasnu povratnu informaciju ko ZAISTA prati to što radite. I to je fenomenalna stvar!

    U tradicionalnim medijima nema toliko direktnog i preciznog saznavanja. Naravno za TV gledanost mogu da se provere „piplmetri”, uvek možete da pitate korisnike na koji način je došao do vas, ali u digitalnim medijima sve je to automatski i odmah vidljivo. Čak i da direktno budete u kontaktu sa njima.

    Od prvog klika i lajka

    Čim dobijete prvu posetu, prvi klik ili lajk, Google, Facebook, Instagram itd, beleže sve bitne podatke vezano za to: kog uzrasta su korisnici, iz kojih mesta prate sadržaj, kog su pola, kada najviše prate profile, kao i niz drugih podataka o tome na koji način koriste postove ili oglase: da li ih samo lajkuju, ili dele, da li su otišli dalje na profil ili na sajt, da li su popunili formular ili obavili kupovinu itd…

    Svaka društvena mreža i digitalna kompanija ima svoju analitiku i postoje dva načina na koji može da se koristi – za svakodnevne postove i za prodajne kampanje. U oba slučaja, analitika izuzetno pomaže u saznavanju šta je interesantno našoj pretpostavljenoj ciljnoj grupi, kao i koji su troškovi nastali dok sprovodimo određene promocije.

    Primera radi, recimo da imamo proizvod za koji smo napravili neku procenu ciljne grupe od 25 do 45 godina, uglavnom urbani muškarci. Jedan od načina provere našeg mišljenja je da sprovedemo promo ili prodajnu kampanju na široj populaciji, širom Srbije, za muškarce i žene i da vidimo da li će zaista baš ta ciljna grupa koju smo u startu odredili najviše da klikće.

    Fina podešavanja

    Možda se desi da potvrdimo naše inicijalno mišljenje, i da onda sve buduće kampanje usmerimo samo na njih, ili da dođe do nekih novih saznanja i određenijih podkategorija, npr. da je naš proizvod prijemčiv i tinejdžerima. Ili da je naša ciljna grupa i žene od 35-55 koje će ovaj proizvod da kupuju za poklon.

    Dalje možemo da granamo prodajne kampanje po tim određenijim ciljnim grupama i da svaku od njih na dnevnom nivou imamo jasne parametre da li je promocija uspešna, koliko ljudi je videlo, koliko kliknulo, koliko kupilo. Takođe i koliko nas košta dovođenje svakog pojedinačnog korisnika na sajt, tj. koliko nas košta pridobijanje svakog novog kupca.

    Ovo je kasnije veoma bitno za određivanje budžeta za digitalne kampanje, ali i za planiranje rezultata prodaje. Npr. ako znamo da nas po kliku reklama košta 0.25 centi, a da će svaki deseti korisnik koji dođe na sajt na kupi proizvod od 10 eur, možemo jasno da izračunamo koliko nas košta da pridobijemo novih 10 ili 100 ili 1000 kupaca i koliko ćemo zaraditi.

    Uglavnom u ovim analitikama uporedo se koriste podaci dobijeni na mrežama, kao i podaci sa Google Analytics. Iz tog razloga je potrebno i da nam je sajt prilagođen na način da svaka prodajna kampanja vodi na tačno određenu stranicu na sajtu, zbog lakšeg merenja rezultata. Sećate se priče o lending stranicama iz prethodnog teksta?

    Šta vaša publika voli?

    Ali, čak i da ne pričamo o plaćenim aktivnostima, da prosto imate profile vašeg brenda na Fejsu i Instagramu i hoćete da izgradite zajednicu. Za svaki post koji okačite, u „insight” sekciji ovih društvenih mreža, možete da vidite nebrojeno bitnih podataka koji će vam reći da li ljudi, kao prvo, vole sadržaj koji pripremate, šta od postova je doživelo najviše pregleda, najviše lajkova, šta su najviše delili i komentarisali.

    U skladu sa tim, možete svaki sledeći sadržaj da bolje prilagodite tako da ima više lajkova, više podela i komentara. Takođe, analitika će vam pokazati kakav tip sadržaja vasa publika voli, da li je to klasičan post sa citatom, grafika ili video obraćanje. Da li treba da kačite više Storija ili više Live gostovanja, na kakve boje najviše reaguje vaša publika, koje teme smatraju najkorisnijim.

    Pritom, najpopularnije društvene mreže dozvoljavaju čak da sami sprovedete istraživanje (Poll) ili da postavljate pitanja onima koji vas prate. Dakle, imate direktan i svakodnevni kontakt sa svakim vašim korisnikom, u bilo kom trenutku, bez obzira na to da li se nalazi u Srbiji ili na drugom kraju sveta. U Live uključenjima mogu direktno da vam postavljaju pitanja ili čak da ih pozovete da budu vaš gost i uživo kažu svoje mišljenje.

    Mislim da vam je do sada postalo jasno koliko su moćni digitalni mediji i kakve sve fantastične mogućnosti nude. Vaše je samo da krenete da pravite sadržaj, pratite analitiku i prilagođavate se onome što vasa publika najviše želi.

    Izvor: Naša mreža, Vladimir Veličković, serijski preduzetnik i autor knjige „Biznis Bukvar”