Aleksandra Kožul, Novaston: Da li nas je korona promenila

    0

    Ovih dana se susrećemo sa pojmovima kao što su strah, odgovornost, korona, solidarnost, panika, bolest, distanca, komunikacija, priroda, virus, kazna, opomena, šansa, problem, bes, ljutnja, ljubav, nedostajanje. Živimo ih i oni žive kroz nas. Svi smo postali jedno. Stari, mladi, bogati, siromašni, uspešni i oni manje uspešni, deca, zdravi i bolesni. Čak i životinje. Svi smo podjednako pogođeni, zbunjeni, u strahu “šta će biti”, “kakav dan posle sutra nas čeka”. Plašimo se gubitka posla, smanjenja plata, gubitka krova nad glavom.

    Istraživanja nas podstiču da opstanemo u tom strahu, mediji prenose da su milioni u svetu već na ulicama, da se tek očekuje redukcija zarada i otpuštanja kod nas, da će mnoge firme biti pogođene. U moru crnila i neizvesnosti, mnogi su otkrili da je svaki problem ujedno i šansa. Da svaka promena “nagore” ima i svoj negativ, svoju bolju stranu. Oni kojima je borba u krvi, a ne predaja, počeli su da otkrivaju nove veštine, da svoju snagu, energiju i znanje usmeravaju u to kako pobediti “koronu”.

    Neki su počeli da šiju maske, drugi su se okrenuli pisanju, fotografisanju, poljoprivredi. Mnogi koji imaju svoju proizvodnju, butike, prodavnice hrane, kozmetičke salone, okrenuli su se online prodaji i promociji, iskoristili su sve prednosti društvenih mreža i ranije ostvarenih kontakata. Čak su se i poljoprivrednici dosetili kako da svoje proizvode dostave krajnjem kupcu.

    I naša kompanija Novaston je reorganizovala ceo svoj sistem poslovanja. Gotovo ceo naš tim od samog početka radi od kuće, osim onih koji su zbog prirode posla na terenu, ali maksimalno obezbeđeni u skladu sa svim pravilima i merama zaštite. Najmanje jednom nedeljno imamo “online” sastanke, formirali smo odmah i krizni tim, uveli jasne linije komunikacije kako interno, tako i eksterno. Jer je sada to upravo i najvažnije. Pravilno komunicirati, poslati jasnu poruku kako zaposlenima, tako i klijentima i snaći se u moru (dez)informacija. Smireno i racionalno, ali dovoljno brzo, doneti određene odluke, zasnovane isključivo na proverenim informacijama, koje su sagledane iz više uglova.

    S druge strane, nastavili smo i sa društveno odgovornim poslovanjem. Iako smo i sami pogođeni situacijom, nastavili smo sa uključivanjem u različite dobrotvorne akcije. Odlučili smo i da naše kanale komunikacije ustupimo brojnim stručnjacima sa kojima sarađujemo, kako bi kroz svoje tekstove odgovorili na razna pitanja, a u cilju da svi zajedno lakše preživimo “korona” situaciju. Da iskoristimo sve ove dane pred nama da se edukujemo, čitamo, molimo, volimo, meditiramo, verujemo. Čak i ako nismo verujući, da probamo, da nađemo viši cilj, višu vrednost. Da pronađemo mir u sebi, jer to jedino zavisi od nas samih.

    Zato probajte. Potrudite se svakog dana da izvučete maksimum iz onoga što se nudi, i poslovno i privatno, kako bi krajnji efekat bio ipak pozitivan. Čuvajte se i ostajte zdravo.