Prva asocijacija, većine, na pominjanje video igara verovatno je mali, debuljuškasti čovek sa crvenom kapom slova svog imena, belim rukavicama i brkovima. Na neki način ikona video igara, nezvanično zaštitno lice Nintenda jeste italijanski vodoinstalater kreiran u Japanu još 1981. godine. Super Mario i Luiđi svojom avanturom spašavanja Kraljevsta Pečuraka, u novom filmu  Aaron Horvath i Michael Jelenic „Super Mario Bros.” oborili su rekorde zarade. Za pet dana zaradili su 205 miliona dolara, čime su oduvali sve ostale filmove adaptiranih video igara.

CV vodoinstalatera

Super Marija kreirao je japanac Šigeru Mijamoto. Prvi put pojavio se u igri Donkey Kong. Bio je zamišljen kao stolar, a ne vodointsalater, i prvobitan naziv mu je bio Jumpman. Međutim preimenovan je jer se tražilo primamljivije ime za američko tržište.

Tada je Nintendov sastanak, u kancelariji u  SAD,  konstanto  prekidao stanodavac Mario Segal. Po njemu su i nazvali ovog lika. Devedesetih godina bio je popularniji i od Miki Mausa, deci u Americi bio je propoznatljiviji majstor od miša.

Njegov lik prošao je kroz više od 200 video igara, a ove godine prvi put debitovao je i na filmu.

Obaranje rekorda

Cilj svake video igre je oboriti rekord. Povećati, svaki put, skor pre nego što na ekranu izađe – game over. Svako gašenje konzole smatra se uspešnim ukoloiko je rezultat najveći do sada. Najveći ikada.

Super Mario Bros novi film o junacima ove igre je u svom stilu, kao igrica sama po sebi, oborio rekorde zarade animiranih filmova. U globalnoj prodaji karata zaradio je 337 miliona dolara. Trenutno stoji na prvom mestu, sa najboljom zaradom filmova adaptiranih za video igre, za sobom ostavljajući Warcraft i Frozen 2 u prašini.

U kolaboraciji Illumination, Nintenda i Universal studija ova kreacija svima je donenla popriličnu zaradu i za neke lično obaranje rekorda (Illumination studio).

Što se rekorda tiče, Mariovo ime zapisano je i u Ginisovoj knjizi, kao najuspešnija gejming franšiza svih vremena.

Spoiler (free)

Radnja filma slična je, ili skoro ista, kao i u samoj igrici. Mario i Luiđi iz Bruklina se transportuju u Kraljestvo Pečurki, kako bi spasili Princezu Pič od glavnog negativca, zle kornjače Bauzera. Na nekoliko momenata kroz film provlače se razni skriveni detalji i tragovi, ili easter eggovi, znani samo ljubiteljima igrice.

Kritike filma, podeljene su, ali one negativne odnose se upravo na to. Po njima film je baziran isključivo na tome, kako bi ispunio minimalno zadovoljenje kod svojih fanova.

Istinski zaluđenici igrice i Mariovog lika zadovoljni su filmom i celom pričom. Glasove junacima pozajmili su  Kris Pret – Mario, Čarli Dej – Luiđi, Anja Tejlor Džoj – Princeza Pič, Džek Blek – Bauzer i drugi.

Po mišljenju Džek Bleka, Varija – zlog alter-ega Marija – bi u potencijalnom drugom delu filma trebalo da igra Pedro Paskal.

Što je zanimljivo jer se baš on našao u HBO-oj seriji The Last of Us, najbolje adaptiranoj seriji video igre, kao glavni junak.

Iako nisam ljubitelj video igrica i retko ih igram, sem onih na telefonu  sa brojevima i kockicama u boji za ubijanje dosade, Super Mario mi je svako blizak. Ne samo po nerviranju i besu koji mi probudi svaki put kad završim poslednja ili izgubim u borbi,  pa odreaguje kao Bauzer – OK, svaki put je tako. Već po zajedničkom vremenu koje provodim sa ljudima sa kojima igram.

Ovaj mali vodoinstalater i svi njegovi prijatelji i neprijatelji spajaju ljude, drugove, braću i sestre, roditelje i decu  i stvaraju drage i lepe uspomene svima. Film je nastavio tu tradiciju i bioskopske sale su raprodate i ispunjene ljubiteljima Super Marija, čitavim porodicama, entuzijastičnim parovima i gomilom klinaca koji – za razliku od drugih filmova – ne traže prevod.

Sve je jasno, ako pogineš, možeš sve ispočetka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.