Kraj prošle i početak ove godine u vašoj kompaniji obeležile su inovacije koje ste doneli na tržište u vidu novog glo HILO uređaja, što govori u prilog važnosti srpskog tržišta na globalnom nivou. Možete li nam reći nešto više o tome?

Tržište Srbije ima veliki značaj za BAT Grupu o čemu govore kontinuirana ulaganja u proizvodnju, inovativne tehnologije, zapošljavanje i izvoz. Zahvaljujući rezultatima koje beležimo u poslednjim godinama, Srbija je prvo tržište na kojem su lansirani naši novi uređaji HILO i HILO Plus koji su pravi pokazatelj sinergije nauke, tehnologije i inovacija.

Slobodno mogu reći da smo u BAT-u posebno ponosni na inovacije koje donosimo osluškujući potrebe naših potrošača uz naučno dokazanu manju štetnost u odnosu na konvencionalne cigarete.

BAT je lansirao i OMNI platformu, a nedavno je održana i konferencija u Stokholmu koja je jasno pokazala značaj ove platforme za društvo. Recite nam kakav ona ima značaj za kompaniju BAT.

OMNI platforma BAT-a predstavlja vizionarski i sveobuhvatan resurs osmišljen da podrži budućnost bez duvanskog dima. Ono što želimo da postignemo sa Omni platformom jeste da bude centralni naučni resurs – jedno mesto koje okuplja dokaze iz poslednje decenije, kako iz naučnih istraživanja tako i iz stvarnog života, i koje mogu da koriste svi relevantni akteri: kreatori politika, regulatori, nadležni u oblasti zdravlja, mediji, investitori i sama industrija. Cilj svih nas u BAT-u je da se kroz ovu platformu podeli što više naučno potkrepljenih informacija koje dokazuju da je koncept smanjene štetnosti najefikasnija strategija za smanjenje broja pušača, nudeći bezdimne, manje rizične alternative punoletnim korisnicima, koji još uvek nisu spremni da u potpunosti prestanu sa upotrebom duvanskih, odnosno nikotinskih proizvoda. Time se u krajnjem ishodu smanjuje broj bolesti i smrti povezanih sa pušenjem u populacijama širom sveta.

Sa pomenute konferencije u Stokholmu objavljen je i izveštaj pod nazivom „Revolucija bezbednijeg nikotina: Globalne lekcije, zdravija budućnost“. Recite nam nešto više o ovom izveštaju, kao i koliki je njegov doprinos u duvanskoj industriji, posebno kada govorimo o novim kategorijama?

Ovaj izveštaj ističe primere uspeha iz četiri zemlje koje su u svoju javnozdravstvenu politiku uključile bezbednije alternative. Na prvom mestu je svakako Švedska, zemlja koja je smanjila stopu pušenja na samo 5,3 odsto, što predstavlja ujedno i najnižu stopu u Evropi. Ona je to postigla tako što je omogućila pristup nikotinskim kesicama, što je za rezultat imalo da je stopa smrtnosti od raka pluća kod muškaraca u ovoj zemlji sada 61 odsto niža od proseka Evropske unije, dok je ukupna smrtnost od raka niža za trećinu. Švedska je sada na putu da postane prva zvanično „bezdimna“ nacija na svetu, čime bi svake godine spasla oko 3.000 života. Pored pomenutog, značajni su i oni rezultati ostvareni u Japanu, zemlji koja je prepolovila prodaju cigareta otkako je pre deset godina uvela proizvode sa zagrevanim duvanom, te je stopa pušenja sa 21 odsto pala na 16 odsto. Odličan je i primer Ujedinjenog Kraljevstva koje je integrisalo upotrebu e-cigareta (vejping) u programe za odvikavanje od pušenja u okviru Nacionalne zdravstvene službe (NHS), pa je stopa pušenja pala sa 20,2 odsto u 2011. godini na 11,9 odsto, koliko iznosi danas. Među ovim pozitivnim primerima je i Novi Zeland koji je prepolovio stopu pušenja za samo šest godina, odnosno nakon što je legalizovao i promovisao vejping i proizvode sa zagrevanim duvanom.

Čvrsto verujem da će ovaj izveštaj, sa konkretnim primerima i brojkama, kao i dokazima o smanjenoj štetnosti proizvoda novih kategorija u odnosu na tradicionalne cigarete, jednog dana kao odličan primer sadržati i našu zemlju, a mi u BAT-u ćemo kontinuirano raditi na edukaciji potrošača, kako bismo ovaj cilj i ostvarili.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.