Samo mesec i po dana nakon spektakularnog otvaranja deonice auto-puta Pakovraća-Požega, počelo je zatvaranje tunela Laz, objavio je N1.
Iako je ova saobraćajnica nedavno puštena u rad, na njoj se konstantno izvode radovi, a JP „Putevi Srbije“ saopštilo da će saobraćaj više od mesec dana funkcionisati naizmeničnim propuštanjem kroz jednu tunelsku cev.
Zvanično objašnjenje navodi da se izvode radovi na putu, ali bez preciziranja o kakvim se tačno intervencijama radi.
Radovi su praktično počeli samo osam dana nakon otvaranja deonice i od tada nisu prestajali.
Upozorenja struke i bezbednosni rizici
Arhitekta Zdenka Radovanović kaže za N1 da ovakav režim saobraćaja stvara ozbiljne bezbednosne rizike.
Prema njenim rečima, vožnja kroz tunel dug skoro tri kilometra, gde se saobraćaj odvija u oba smera bez mogućnosti za evakuaciju, predstavlja opasnost.
„Kao putnik i vozač možete da zaključite da se nalazite u jednom klaustrofobičnom prostoru. Bez nijednog obaveštanja šta se tu radi i kakvi su izlazi“, upozorava Radovanović.
Ona podseća da je stručna javnost, uključujući Zajednicu inženjera i profesore saobraćajnog i građevinskih fakulteta, mesecima pre otvaranja apelovala na oprez.
„Svi su apelovali da se ne čini prekršaj i presedan jer je ogromni rizik za korišćenje ovog puta, koji će biti ko zna koliko dovršavan“, objašnjava ona, naglašavajući da su upozorenja ignorisana.
Problematični teren i reakcija Vlade
Kao jedan od potencijalnih uzroka problema navodi se nestabilno tlo u zoni tunela Munjino Brdo, gde je utvrđeno sleganje zemlje usled klizišta i velike količine podzemnih voda.
Zbog ovih rizika, inženjeri su odbili da potpišu Zapisnik o spisku nezavršenih radova.
Kao odgovor na takvu situaciju, Vlada Srbije je donela posebnu uredbu kojom se, prema nekim tumačenjima, suspenduje važeći Pravilnik o bezbednosti tunela.
Umesto potpunog ispunjavanja tehničkih uslova, uredbom je naloženo obavezno i danonoćno dežurstvo hitnih službi, uključujući vatrogasce, policiju i medicinsko osoblje.



