Kako N1 nezvanično saznaje, pola sata pre ponoći u Tužilaštvu za organizovani kriminal počela su saslušanja danas uhapšenih u slučaju nadstrešnica.

Najpre je saslušan nekadašnji direktor „Infrastruktura železnice“ Nebojša Šurlan, a nakon toga i bivši ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Advokat Palibrk: Momirović izneo odbranu pred tužilaštvom

Branilac bivšeg ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture  Dragan Palibrk, rekao je da je Momirović izneo odbranu u tužilaštvu i dodao da još uvek ne zna da li je predložen pritvor za bivšeg ministra, piše Insajder.

On je naveo da je Momirović lišen slobode juče ujutru u 8 sati, a pred tužioca je  izveden posle ponoći, napominjući da ceo dan ništa nije jeo i da je tako iznuren trebalo da se izjašnjava na navode obimne krivične prijave, za koju, kako je dodao, treba više časova da se pročita a kamoli analizira.

Osvrćuči se na navode pojedinih medija da je Momirović uhapšen na Aerodromu Nikola Tesla, Palibrk je naglasio da je to laž.

Dodao je da njegov klijent nema od koga da beži jer je svoj posao ministra radio časno i pošteno.

„Ovo je bez dileme klasičan politički proces koji sa zakonima naše države, pravdom i Krivičnim zakonikom nema nikakve veze“, rekao je Palibrk za Tanjug i uputio apel tužiocima i sudijama da tuže i sude samo po zakonima Srbije, činjenicama i dokazima.

Nakon devet meseci od tragedije na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je 1. novembra 2024. godine poginulo 16 osoba, Javno tužilaštvo za organizovani kriminal (JTOK) pokrenulo je opsežnu akciju hapšenja u okviru istrage koja povezuje finansijske malverzacije na projektu rekonstrukcije železnice sa fatalnim obrušavanjem nadstrešnice.

Pod istragom je 15 osoba, a do sada je uhapšeno njih 11, uključujući i bivšeg ministra građevinarstva Tomislava Momirovića, dok se za nekima i dalje traga.

Goran Vesić, čiji je resor bilo građevinarstvo kada se nadstrešnica obrušila, nalazi se u bolnici pošto je, kako je objavio Euronews, hitno operisan.

sumnja se da su oštetili budžet za 115 miliona dolara

Osumnjičeni se terete za teška koruptivna dela –  zloupotrebu službenog položaja, zloupotrebu položaja odgovornog lica, poresku prevaru i pranje novca.

Prema navodima tužilaštva, oni su spornim aneksima ugovora na projektu modernizacije pruge Novi Sad-Subotica oštetili budžet Srbije za više od 115 miliona dolara, dok su kineskom izvođaču radova, konzorcijumu „CRIC – CCCC“, pribavili protivpravnu imovinsku korist od najmanje 18,7 miliona dolara.

Ko je uhapšen, a ko pod istragom?

U akciji koju sprovodi Udarna grupa sastavljena od policije, poreskih inspektora i tužilaca, uhapšeni su ključni akteri iz perioda kada je projekat rekonstrukcije stanice odobren i izvođen.

Među lišenima slobode su:
– Tomislav Momirović, bivši ministar građevinarstva (2020-2022), u čijem je mandatu izdata građevinska dozvola za projekat.
– Nebojša Šurlan, bivši direktor „Infrastrukture železnice Srbije“, preduzeća koje je bilo investitor radova.
– Anita Dimoski, bivša pomoćnica ministra, navedena kao ključna osoba u komisiji koja je odobrila tehničku dokumentaciju.
– Slobodanka Katanić, menadžerka za investicije u „Infrastrukturi železnice Srbije“.
– Siniša Jokić, bivši direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novog Sada, čija je institucija dala saglasnost na projekat koji nije uključivao sanaciju nadstrešnice.
– Nenad Ignjatović i Nikola Trivić, vlasnici domaćih firmi podizvođača „Deko tim“ i „Starting“.

Uhapšeni su i Veljko Novaković, Aleksandar Cvjetković, Dragan Popović i Zoran Mijajlović.

Pod istragom su i Goran Vesić, ministar građevinarstva u vreme nesreće koji je podneo ostavku iz „moralnih razloga“, ali nije pronađen na adresi jer se, prema navodima, nalazi u bolnici, kao i Goran Rosić, odgovorno lice više firmi.

Povezanost sa tragedijom u Novom Sadu

Iako se istraga JTOK formalno bavi finansijskim malverzacijama na širem projektu pruge Novi Sad-Subotica, svaka uhapšena osoba ima direktnu ili indirektnu vezu sa spornom rekonstrukcijom stanice.

Tragedija je pokrenula lavinu pitanja o odgovornosti, a višemesečni protesti građana i studenata, uz medijske istrage, otkrili su niz propusta.

Goran Vesić se našao na udaru jer je svečano otvorio stanicu, tvrdeći da prevazilazi evropske standarde, da bi kasnije izjavio da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije.

Njegov prethodnik, Tomislav Momirović, bio je na čelu ministarstva koje je nadziralo „projekat od nacionalnog značaja“.

Nebojša Šurlan, kao nekadašnji prvi čovek investitora – Infrastrukture železnice Srbije, bio je odgovoran za nadzor celokupnog procesa, dok je Anita Dimoski aminovala dokumentaciju za koju se ispituje da li je manjkava.

Očekuju se i detalji oko toga kakva je bila uloga Siniše Jokića i Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novog Sada, jer je u javnosti postavljeno pitanje kako je Zavod mogao da odobri projekat koji nije predvideo sanaciju nadstrešnice.

Konačno, firme „Starting“ i „Deko tim“ su bile izvođači čiji se kvalitet rada i poštovanje standarda dovode u pitanje.

Tužilaštvo je najavilo da nastavlja rad na istraživanju svih finansijskih tokova, ostavljajući otvorenim pitanje da li će istraga biti proširena.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.