Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstaviće danas nove gradske tramvaje koji će se od utorka naći na ulicama prestonice.
Svečana promocija zakazana je za 11 časova u tramvajskom depou GSP „Beograd“, ali ovaj korak ka modernizaciji voznog parka prati dilema koja je prethodnih nedelja zaokupila pažnju javnosti – pitanje njihove širine i funkcionalnosti na postojećoj šinskoj mreži.
plava umesto „soc crvene“
Ova nabavka ujedno je i nastavak realizacije ranije najavljene promene vizuelnog identiteta javnog prevoza. Gradonačelnik Šapić je još u oktobru 2024. objasnio da je izbor pao na „beogradsko plavu“ boju.
„Smatramo da ova vizantijsko plava, nemanjićka plava, koja ima mnogo simbolike vezane za grad Beograd, mnogo je bolja od dosadašnje ‘soc-crvene’ koja nas je podsećala na kioske sa viršlama“, izjavio je tada Šapić govoreći o autobusima, ali je u međuvremenu plava postala obavezna boja i za tramvaje.
novi tramvaj na Bulevaru
Prvi primerak novog tramvaja turske kompanije Bozankaya stigao je u Beograd krajem maja, a Nedeljnik je 23. jula objavio tekst o tome kako smo „plavušana“ sreli u blizini Pravnog fakulteta u Bulevaru kralja Aleksandra.
Primetili smo i da se vozilo nije susrelo sa drugim tramvajem iz suprotnog smera, i konstatovali da bi se tek tada videlo „da li će put do modernizacije zaista biti nešto tesniji nego što se očekivalo“.
To je zato što je portal eKapija objavio još u junu, pozivajući se na nezvanične izvore iz GSP „Beograd“. da su prvi testovi otkrili da su novi tramvaji širi od postojećih, što bi moglo da uzrokuje probleme u saobraćaju.
Kapacitet veći od 200 putnika
Kada je reč o tehničkim karakteristikama, novi tramvaj dugačak je približno 30,5 metara. Kapacitet mu je 48 mesta za sedenje i prostor za oko 170 stajaćih putnika, a opremljen je sa šest vrata.
Prema specifikaciji, može dostići maksimalnu brzinu od 70 kilometara na čas.
Ranije je, inače, najavljeno da bi prvi tramvaj mogao da bude uključen u redovan putnički saobraćaj do kraja juna 2025. godine.



