Jučerašnja nezgoda kod mesta Krivi Vir nadomak Boljevca, u kojoj je izgoreo autobus koji je prevozio đake osnovne škole „Nikodije Stojanović Tatko“ iz Prokuplja, otvorila je mnogo pitanja o bezbednosti auto prevoza, a naročito pitanje bezbednosti dece kod zabrinutih roditelja.
IZGOREO ŠKOLSKI AUTOBUS KOD bOLJEVCA
Da podsetimo, autobus koji je u ponedeljak prevozio đake sedmog razreda iz Prokuplja na ekskurziju u Sokobanju, zapalio se u 10:50 na državnom putu Paraćin – Zaječar kod sela Krivi vir. Srećom, nije bilo povređenih. Svi putnici su evakuisani, a turistička agencija je ubrzo poslala zamenski autobus koji je prevezao decu.
Razgovarali smo sa Aleksandrom Seničićem iz agenicije Yuta, koji nam je rekao da, premda neprijatna, ova situacija ne treba da izazove zabrinutost ili paniku kod građana.
„Prošlog leta smo imali sitaciju da se motori i agregati na autobusima zapale, sve kao posledica vrućine, kvara na rashladnim uređajima“ rekao nam je Seničić i dodao „Premda sam i sam roditelj i mogu da razumem zabrinutost drugih roditelja zbog ovakve neprijatnosti, potrebno je shvatiti da se ovakve stvari dešavaju i da se ne može uticati na njih“.
Svaki autoprevoznik je u obavezi da dostavi turističkoj agenciji koja planira putovanje uverenje o tehničkoj ispravnosti vozila, uverenje mora biti dopremljeno agenciji pre samog puta i ne sme biti starije od šest meseci.
AUTOBUS NE SME DA BUDE STARIJI OD 5 GODINA
Kako nam je Seničić rekao, prema informacijima kojima on raspolaže, autobus koji se zapalio nadomak Doljevca je prošao tehnički pregled 5 dana pred put.
Takođe, od Seničića smo saznali da u slučaju prevoza školaraca i mlađe dece, postoji dvostepena verifikacija koju sprovode policijski službenici.
„Pripadnici saobraćajne policije dolaze na mesto polaska i vrše alkotestiranje vozača, kao i vizuelnu inspekciju vozila da bi se uverili da je bezbedno za vožnju“, kaže Seničić.
Seničić nam je takođe otkrio da u slučaju prevoza dece, postoji regulativa koja nalaže da autobus ne sme da bude stariji od 5 godina.
„Naravno, tu regulativu ne poštuju svi, ali za to su odgovorne ekonomske prilike, novi autobusi su skupi“, kazao je Seničić.




