Srulik Ajnhorn, izraelski marketinški mag, koji je pod istragom u svojoj zemlji, trenutno boravi u Beogradu gde vodi konsultantsku firmu i gde je radio kao savetnik predsednika Vučića, objavila je Balkanska istraživačka mreža (BIRN).

Istraživanje BIRN-a i izraelskog lista Harec otkriva ulogu Srulika Ajnhorna u izvozu municije u Izrael, ali i detalje PR kampanje koju je kreirao za Vučića – od prikazivanja predsednika kao mirotvorca u globalnim sukobima i zvezde popularnih podkasta, preko angažovanja poznatih autora da pišu afirmativno o njemu, do bilborda u zapadnim prestonicama koji promovišu „Vučićevu eru“.

Iako nije poznato kada je tačno Ajnhorn počeo da radi za Vučića, istraživanje BIRN-a i Hareca pokazuje da je bio prisutan u Beogradu barem od izborne kampanje 2020. godine.

Jedna od prvih zabeleženih fotografija prikazuje kontroverznog izraelskog „spin doktora“ na svečanosti u sedištu SNS-a, u društvu visokih funkcionera stranke.

Takođe, iako nije poznato šta je Ajnhorn sve radio za Vučića, BIRN/Harec otkrivaju kampanju koju je on pripremio za Vučića, a na osnovu jednog od procurelih dokumenata iz afere “Katargejt” koja mesecima potresa Izrael.

„postoji manjak pozitivnih tekstova“

U dokumentu u koji su Harec/BIRN imali uvid, prvi cilj bio je da se „značajno poboljša imidž predsednika Vučića i Srbije među aktuelnom američkom administracijom, Demokratskom partijom, medijima i liberalnim svetom u SAD-u i Evropi“.

Drugi cilј Ajnhornove kampanje za Vučića bio je fokusiran na unutrašnju politiku, kako bi se „očuvao i ojačao međunarodni imidž predsednika Vučića među građanima Srbije i povećala nacionalna podrška“.

Prema strategiji koju je osmislio Ajnhorn, trebalo je angažovati poznate autore koji bi promovisali Vučića, jer, kako se navodi u dokumentima kampanje, „u svetskim medijima postoji manjak pozitivnih tekstova o Srbiji i predsedniku Vučiću“.

vučić narator u mini-seriji

Jedan od Ajnhornovih predloga bio je i „proizvodnja mini-serije od četiri epizode o četiri značajna događaja u istoriji Srbije“, a u kojoj bi narator bio sam Vučić.

„U svakoj epizodi, Vučić će razgovarati s poznatim međunarodnim novinarom o događaju i njegovom nacionalnom značaju za građane Srbije, kao i o sadašnjosti i budućnosti zemlje. Serija će biti postavljena na YouTube u kombinaciji sa lokalnim i međunarodnim PR-om“, stoji u planu.

Izraelski kreatori kampanje su takođe planirali reklamiranje Srbije na bilbordima širom sveta.

„hamilton je lep…“

Predložili su da se Vučić prikaže na jednom od glavnih bilborda na Brodveju u Njujorku sa natpisom „Hamilton je lep, ali Srbija je najbrže rastuća ekonomija na Balkanu“, referišući na hit mjuzikl koji se u to vreme davao u Brodvejskom teatru.

Srbija je zapravo pokušala nešto slično. Na Tajms skveru u Njujorku 2021. godine je postavljen promotivni video od 16 sekundi koji objašnjava veze Srbije i SAD-a, a povodom 140 godina diplomatskih odnosa dve države.

Takođe, trebalo je da se na bilbordu u Galeriji Lafajet u Parizu nađe sledeći natpis: „Lep dan u Parizu, usput, Srbija je prošle godine otvorila 50 startupa“.

gost popularnih podkasta

Ajnhornova kampanja je planirala i da Vučić bude gost u nekim od najpoznatijih američkih podkasta kod autora kao što su Džo Rogan, Kris Anderson, Gaj Raz i Ben Šapiro.

Iako nije gostovao kod gorepomenutih, Vučić je poslednjih meseci počeo da se pojavljuje u značajnim podkastima.

Prvo je u martu bio gost u podkastu sina Donalda Trampa gde je, između ostalog, proteste koji traju mesecima u Srbiji nazvao „obojenom revolucijom“. Tramp mlađi je Srbiju nazvao zemljom koja je prihvatila Trampa i „vrednosti MAGA pokreta“.

VUČIĆEV SAVETNIK POD ISTRAGOM U IZRAELU

Ajnhorn je trenutno u Beogradu i nedostupan je izraelskim vlastima. BIRN i Harec otkrivaju da je izraelski propagandista u Beogradu osnovao konsultantsku firmu „Insight Partners“ – i to na istoj adresi gde je i sedište Instituta za politiku i ekonomiju jugoistočne Evrope (IPESE) gde je Ajnhorn član Savetodavnog odbora.

Na čelu Instituta je Zoran Korać, uticajni savetnik balkanskih političara, uključujući i Aleksandra Vučića.

Ajnhorn je trenutno u središtu skandala u Izraelu jer je osumnjičen da je jedan od Netanjahuovih saradnika koje je Katar plaćao da promovišu ovu zemlju u izraelskim medijima.

Pored toga, pod istragom je zbog navodnog curenja tajnih vojnih dokumenata novinaru nemačkog Bilda, sa ciljem da smanji pritisak javnosti na Netanjahua zbog ubistva šest izraelskih talaca od strane Hamasa u septembru 2024. godine.

AJNHORN POMOGAO U IZVOZU MUNICIJE U IZRAEL

BIRN/Harec saznaju da se Ajnhorn nije bavio samo političkim marketingom u proteklih godinu dana. Izvori tvrde da je pomagao i prilikom izvoza srpske municije u Izrael – a koja je trebalo da bude dopremljena preko teritorije Crne Gore.

Vrednost srpskog izvoza naoružanja Izraelu porasla je 30 puta – sa 1,4 miliona evra u 2023. na 42,3 miliona u 2024. godini, uprkos rasprostranjenim optužbama protiv Izraela za ratne zločine u Gazi, prethodno su objavili BIRN i Harec.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.