Tokom poslednjih nekoliko godina, dosta ste uložili u Palomu. Kakva su bila ta ulaganja i šta su ona donela vašoj kompaniji?

S ponosom mogu da kažem da je uspešno ostvaren poslednji investicioni ciklus u naše postrojenje u Palomi. Potpuno smo renovirali postrojenje, počev od nove najsavremenije mašine za papir, a zatim i potpuno automatskog skladišta poluproizvoda, novih proizvodnih kapaciteta za preradu papira i potpuno automatskog skladišta i otpreme gotovih proizvoda. Od ulaska smo već uložili više od 130 miliona evra u Palomu. Verujemo da je postrojenje Paloma sada u stanju da bude konkurentno deceniju, i duže.

Samo da ilustrujemo veličinu te promene: 1 novoizgrađena mašina za papir u Palomi već isporučuje više od ukupne proizvodnje 4 mašine za papir koje su bile u upotrebi prilikom našeg ulaska u Palomu. Trenutno koristimo 2 mašine za papir u Palomi i proizvodnja je veća za oko 20.000 tona godišnje nego pre našeg ulaska.

Očigledno je da se uz pomoć najsavremenije tehnologije i kvalitet papira dramatično poboljšao. Mnogi krajnji potrošači cene poboljšanu čvrstinu, osećaj pod rukom, raznovrsnost našeg asortimana proizvoda i druge parametre. Da se izrazim manje tehničkim terminima: mogu da potvrdim da su novi kapaciteti u potpunosti rezervisani narudžbinama kupaca. Porast porudžbina kupaca najbolji je dokaz uspeha u pogledu kvaliteta naših proizvoda.

Koja tržišta su vam najvažnija i kako vidite brend Paloma na tim tržištima?

Paloma je jedini promovisani SHP brend za Jadransku teritoriju i njen tržišni udeo je prilično stabilan. Naša osnovna tržišta prirodno su definisana geografskom udaljenošću od lokacije naše imovine (postrojenja), i u njih ubrajamo bivšu Jugoslaviju, bivšu Čehoslovačku, zemlje nemačkog govornog područja, Mađarsku. Specifični proizvodi se plasiraju na dalja odredišta, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, Skandinaviju, Baltik, pa čak i Bliski istok. 

Kakvi su uslovi na tržištu ove godine i kakvi su poslovni planovi?

Naša tržišta za prvu polovinu 2024. godine i dalje su prilično nestabilna zbog mnogih faktora: geopolitičkih tenzija, prilično visoke inflacije i njenog uticaja na kupovnu moć/navike potrošača, uticaja regulatornih politika zelenog dogovora na tržišta, kao i naglog porasta troškova celuloze.

Naši poslovni planovi za Palomu su izazovni i do sada ih veoma dobro realizujemo. Fokusiramo se na optimizaciju performansi nove opreme kako bismo zadovoljili potražnju kupaca i isporučujemo inovativne proizvode na tržište.

Verujemo da su ljudi i lokacija u Palomi vredni svih napora i da su naši zaposleni još jednom dokazali da su evropska vrhunska klasa u proizvodnji papira. Veliko znanje i timski rad svih uključenih partnera bio je izvanredan. I sa snažnim strateškim investitorom – Eco-Investmentom – koji stoji iza nas, nastavićemo da dalje razvijamo postrojenje. Veoma sam ponosan na naš tim!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.