U izlogu jedne prodavnice na visokim, plastičnim ženskim figurama predstavljene su duge haljine, sečene iznad kolena sa uskim strukom na široke bretele. Od krutog materijala, u različitim dezenima, prate žensku figuru i ističu ženstvenost baš poput onih iz šezdesetih godina. Odmah do te prodavnice nalazi se izlog iz kog se vide komadi odeće sa mnogo manje utrošenog tekstila. Mini-suknje, šortsevi i krop topovi, baš poput onih iz osamdesetih ili devedesetih godina. Treći izlog nudi nešto konzervativniju, ali možda u nekom smislu i smeliju odeću. Tu su odela, duge, široke cigar pantalone sa košuljama i raznobojnim sakoima. Odiše na muški stil (kragne), baš kao četrdesetih godina prošlog veka.

Tako danas izgleda ulica jedne metropole.

Do 20. veka nije baš bilo mode u onom obliku u kom danas postoji. Oni koji su bili imućniji, sebi su mogli da priušte krojače koji će im od najskupljih materijala skrojiti balon široke haljine, kasnije utegnute korsetima oko struka. Dok je drugima, onim siromašnijim koji nisu živeli u palatama i dvorcima, odeća predstavljala ništa više od puke potrebe da se zgreju. Tada je odevanje, na neki način, predstavljalo statusni simbol.

Iako i danas odeća ima ulogu kao simptom klasnog raslojavanja, ipak to nije formalizovano i uvek tako uočljivo kao što je bilo nekad. Moda je postala industrija za sebe, kreatori i dizajneri su postali ozbiljne profesije koje diktiraju, u skladu sa društvenim okolnostima, ono šta će se nositi i šta je prihvatljivo. Najbitnije od svega – postala je pristupačna svima. Tačnije, stil je ono što je svima dostupno, naš lični izražaj kroz odevanje, naš stav kroz razne tkanine i aksesoare, a moda je nešto malo drugačije. Ipak, prvo je došla moda pa onda stil. Dok se nisu razvili i konkretizovali razni modni pravci kroz svaku pojedinačnu deceniju prošlog veka, niko danas ne bi imao mogućnost da gradi stil jer ne bi imao od čega.

Moda se uvek prvo vezuje za Pariz. Taj grad je instinktivna asocijacija na svet haljina, šešira i damskih rukavica. I to jeste istina. Tu su zaista pronikli koreni ove industrije.

CEO TEKST ČITAJTE U MAGAZINU ISTORIJA KOJI SE DOBIJA NA POKLON UZ PRAZNIČNI DVOBROJ NEDELJNIKA. DIGITALNO IZDANJE POTRAŽITE NA NSTORE.RS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.