• Stellantis konsoliduje svoje drugo mesto na rang-listi prodaje na evropskom tržištu (EU29) svih vozila, ostvarujući tržišni udeo od 18,4% u 2023. godini i rast prodaje od 5,9% u odnosu na 2022. godinu.
  • Liderska pozicija na tržištu lakih komercijalnih vozila (LCV) ostaje neosporena, sa tržišnim udelom od više od 30% i rastom prodaje od 15% u odnosu na 2022. godinu
  • Na tržištu baterijskih električnih vozila (BEV), Stellantis beleži rast od 14% u odnosu na 2022. i penje se na podijum u Evropi, sa tržišnim udelom od 14,2%.
  • Stellantis je na putu da udvostruči svoju ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja 2024. kao deo svog strateškog plana „Dare Forward 2030“.

U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5,9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18,4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.

Ostvareni su značajni rezultati na ključnim evropskim tržištima, sa prodajom (PC+CV) u porastu u odnosu na prethodnu godinu: +2,2% u Francuskoj, +5% u Nemačkoj, +10,6% u Italiji, +3,5% u Španiji, +16,8% u Ujedinjenom Kraljevstvu. Pozitivni rezultati beleže se i u ostatku Evrope, sa značajnim rastom i u Beluksu, Irskoj, Portugalu i Švajcarskoj. Ukupno gledano, Francuska, Italija i Portugal predvode ukupno tržište, pri čemu su Francuska i Holandija ispred u segmentu elektrifikovanih vozila.

Na tržištu potpuno električnih vozila (BEV), Stellantis beleži značajan rast, sa povećanjem od 14% u odnosu na 2022. godinu, osvajajući tržišni udeo od 14,2% u Evropi i vodeći u različitim segmentima BEV. Prodaja BEV postepeno raste iz tromesečja u tromesečje, što Stellantisu donosi poziciju na postolju evropskog rangiranja. Modeli poput Fiat 500e, električnog Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot e-208, Jeep Avenger i cela gama komercijalnih vozila BEV Pro One (38,6% tržišnog udela) poboljšali su rezultate kompanije.

„Kada se osvrnemo na izvanrednu godinu, naši rezultati prodaje za celu godinu potvrđuju našu poziciju kao neuporedivog borca za prvo mesto,“ izjavio je Uve Hošgešurc (Uwe Hochgeschurtz), glavni operativni direktor za tržište proširene Evrope. „Ne samo da postavljamo tempo, već i iznova definišemo trku, osiguravajući vodeće pozicije na tržištu BEV vozila. Ovaj uspeh nije samo prekretnica; to je svedočanstvo naše neumorne posvećenosti oblikovanju električne budućnosti, gde ne pratimo samo trendove, već ih i stvaramo. Ovi rezultati služe kao dokaz rada i posvećenosti celog našeg tima, kao i snažne podrške od strane naših zaposlenih i partnera.“ 

U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27,4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV). U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine. Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila.

Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.

Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana  Dare Forward 2030 kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.

                                                      

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.