Prepoznatljiv po jedinstvenom iskustvu kupovine i najboljem odnosu cene i kvaliteta, Lidl nastoji da potrošačima donese dodatnu vrednost pri svakoj kupovini, a unapređenje dobro poznatog brenda je još jedna potvrda pomenutog cilja. Naime, pod okriljem novog slogana „Lidl. Isplati se.“, a u okviru brend kampanje koja se odvija u svim zemljama u kojima Lidl posluje, kompanija teži da potrošačima ponudi više od povoljne kupovine – kvalitet, svežinu, sigurnost, inspiraciju i partnerski odnos u svakom trenutku i pri svakoj nabavci. Osim toga, verujući da isplativost seže dalje od finansijske uštede, Lidl kroz pomenuti slogan ističe i vrednosti koje nabavka u tom trgovinskom lancu donosi – od održivosti, odgovornosti i transparentnosti, do ispunjene svakodnevice potrošača i kontinuirane podrške u svim njihovim poduhvatima. Na temu kontinuiteta, unapređenja, razvoja i autentičnosti brenda Lidl razgovarali smo sa generalnim direktorom kompanije Lidl Srbija, Draganom Čigojom.
Novi slogan kompanije „Lidl. Isplati se.“ privukao je značajnu pažnju javnosti. Šta je predstavljalo pokretačku snagu za njegov nastanak?
Pokretačka snaga svakog našeg koraka jesu potrošači, a novi slogan ujedno oslikava nastojanje da osluškujemo njihove potrebe i želje, kao i da im dodatno približimo vrednosti za koje se zalažemo i sve ono u šta verujemo. „Lidl. Isplati se.“ na najbolji način oslikava suštinu našeg poslovanja, jer znamo da savremenim potrošačima nije dovoljna samo finansijska ušteda – verujemo da su inspiracija, oslonac, podrška, svežina i kvalitet ono što kupovinu čini zaista vrednom, a što i Lidlovi potrošači biraju iz godine u godinu. Za nas prava vrednost nastaje kada potrošač prilikom kupovine dobije više od samog proizvoda – kvalitet, ideju, nove mogućnosti za ispunjen život, uživanje u svakodnevnici i još mnogo toga. To je ono što želimo da poručimo – isplati se svaki „osvešćeni“ obrok sa porodicom, svaki proizvod koji doprinosi zaštiti planete, mogućnost za samostalne poduhvate uz „Parkside“ asortiman, okupljanje sa najdražima u prazničnom duhu uz „Deluxe“ proizvode… Lidl je tu da svakodnevna uživanja potrošača učini jednostavnijim i dostupnijim, da bude pouzdan saveznik u njihovim najlepšim trenucima.

Lidl je u javnosti prepoznat kao trgovinski lanac koji nudi najbolji odnos cene i kvaliteta – kako pomenuti slogan odražava finansijske benefite Lidl kupovine i sve dodatne vrednosti koje ona donosi?
Naš novi slogan suštinski može imati bezbroj dimenzija i značenja – u svojoj osnovi on svedoči o najboljem odnosu cene i kvaliteta i ekonomskom aspektu uštede, što se ogleda i u činjenici da smo i u avgustu prepoznati kao trgovinski lanac sa najpovoljnijom potrošačkom korpom, prema istraživanju Agencije za istraživanje tržišta NMS Market research* (Izvor: Agencija za istraživanje tržišta NMS Market Research – rezultati istraživanja ovde. Analiza vrednosti nedeljne potrošačke korpe hrane i bezalkoholnih pića 8–10. 8. 2025. Istraživanje se zasniva na prosečnoj potrošačkoj korpi definisanoj od Republičkog zavoda za statistiku i sadrži najviše 73 proizvoda. Analiza je vršena u pet maloprodajnih lanaca u četiri grada). Potrošači nas iz dana u dan biraju jer nudimo najveću vrednost za novac, i to nastavlja da bude u srži našeg poslovanja. Iako Lidl brend dobija neke nove dimenzije, Lidl DNK ostaje isti, zato potrošači u Srbiji imaju naše obećanje da ćemo nastaviti da se trudimo da kupovina u Lidlu bude i ostane najpovoljnija – i juče, i danas, i sutra. Kupovina u našim prodavnicama se isplati, svakako i iz finansijskog aspekta, i to potvrđuju svi naši verni kupci, svakodnevno.
Globalno osnaživanje brenda podrazumeva jedinstvenu komunikaciju u okviru brojnih različitih tržišta i zemalja. Na koji način se to odražava na tržište i potrošače u Srbiji?
Lidl se, kao globalno ustanovljen brend, neprekidno razvija i raste, baš kao i tržišta na kojima poslujemo – naš asortiman dostupan je u 31 zemlji sveta. Iako je svako tržište različito, postoji i zajednička tačka koja ih spaja, a to je naša težnja da sa potrošačima izgradimo odnos poverenja, da pružimo oslonac lokalnim zajednicama i da asortiman koji je dostupan u našim prodavnicama u njihov život donese još više osmeha, zabave i podrške. Globalnim osnaživanjem brenda nastojimo da dodatno istaknemo i nadogradimo sve ono što potrošači prepoznaju i biraju godinama unazad, pa naša komunikacija i unapređeni vizuelni identitet ostaju autentični, jedinstveni i prepoznatljivi u svim delovima sveta. Tako i potrošači u Srbiji mogu očekivati da ćemo nastaviti da osluškujemo njihove potrebe, unapređujemo asortiman i pokrećemo pozitivne promene u društvu.
Kada govorimo o domaćem tržištu, Lidl se smatra i jednim od najpoželjnijih poslodavaca. Koja je vaša tajna?
Od prvog dana našeg poslovanja u Srbiji, nastojimo da svojim zaposlenima ponudimo konkurentne uslove rada i motivišuće poslovno okruženje. To postižemo kroz, sa jedne strane, efikasan model poslovanja, odgovorno upravljanje resursima, pažljivo odabran asortiman i uvođenje inovacija u različite oblasti našeg poslovanja, a sa druge strane kroz jedinstvenu paletu benefita koja očekuje članove Lidl tima. Takvi benefiti podrazumevaju različite oblike finansijske podrške, kao i oslonac u važnim sferama života, poput pravnih, psiholoških i finansijskih saveta u okviru digitalnog programa podrške EAP (Employee Assistance Program), kao i privatnog zdravstvenog osiguranja svih zaposlenih po jednakim uslovima. Verujemo da se u srži svake uspešne kompanije nalaze ljudi, a nama su to prvenstveno potrošači i zaposleni, ali i brojni partneri, saradnici i dobavljači, koji našu misiju čine mogućom, a naše ciljeve bližim iz dana u dan.
Osim što donosi pogodnosti za potrošače, zaposlene i saradnike, na koji način Lidl podržava lokalne zajednice i njihove članove?
Nakon sedam godina poslovanja u Srbiji, Lidl posluje u 47 gradova i opština širom zemlje i sa svakom lokalnom zajednicom ima parterski odnos, koji odlikuju poverenje i podrška. Zato nastojimo da zahvalnost izrazimo različitim projektima i inicijativama koje u društvu pokreću pozitivne promene. Uvek se radujemo kada imamo priliku da asortiman približimo većem broju potrošača širenjem mreže prodavnica, ali nas naročito raduje kada zajedničkim trudom doprinesemo očuvanju prirode i njenih resursa, učinimo nečiju svakodnevicu sigurnijom i izmamimo osmehe sugrađana. To postižemo kroz projekte poput „Moj si tip“, odnosno saradnje sa Crvenim krstom Srbije u oblasti dobrovoljnog davalaštva krvi, „Čisto iz ljubavi“, gde nam je u fokusu očuvanje životne sredine, ali i kroz brojne edukacije o ishrani i donacije onima kojima je to najpotrebnije, kroz brigu o napuštenim životinjama i još mnogo toga. Nastojimo da se svakim korakom koji načinimo približimo budućnosti koja je zasnovana na održivosti, solidarnosti, brizi o svim stanovnicima planete i njenim resursima, jer verujemo da se dobra dela zaista uvek isplate.
Koji su ključni pravci daljeg razvoja Lidla u Srbiji i šta potrošači mogu da očekuju u godinama koje dolaze?
Naš fokus ostaje jasan – da potrošačima uvek ponudimo najbolji odnos cene i kvaliteta, ali i da idemo korak dalje kada je reč o iskustvu kupovine. U narednom periodu nastavićemo da širimo mrežu svojih prodavnica, ali i da unapređujemo asortiman, sa posebnim akcentom na proizvode domaćih dobavljača. Istovremeno, nastojimo da, iz godine u godinu, održivost učinimo još vidljivijim segmentom naše ponude i poslovanja – od samih proizvoda, njihovog sastava, ambalaže i transporta, preko unapređene energetske efikasnosti svih naših objekata, do novih inicijativa i projekata koji čuvaju planetu, njene stanovnike i prirodne resurse. Potrošači mogu očekivati da Lidl nastavi da raste uz njih, osluškuje njihove potrebe i da stalno pronalazi nove načine da svakodnevicu učini jednostavnijom, kvalitetnijom i ispunjenijom.






