Učenici osnovne škole „Olga Milošević“ iz Smederevske Palanke predstavili su digitalne sadržaje o bezbednosti na internetu koje su sami kreirali, kao i kviz znanja o digitalnim veštinama i digitalnoj pismenosti.

Škola „Olga Milošević” je uključena u projekat „Prevazilaženje digitalnog jaza i unapređenje digitalne bezbednosti“, koji sprovode Ministarstvo prosvete i UNICEF uz podršku kompanije Yettel. Program se sprovodi u 30 škola širom Srbije, a cilj je da deci, nastavnicima i roditeljima obezbede znanja i veštine potrebne za bezbedno i odgovorno korišćenje interneta.

Kroz aktivnosti u školskim klubovima i korišćenje resursa iz biblioteka digitalnih tehnologija, učenici kroz vršnjačko učenje, praktičan rad i vannastavne aktivnosti, razvijaju kritičko razmišljanje, komunikaciju i otpornost na digitalno nasilje.

Putem ovakvih aktivnosti, deca ne samo da uče o digitalnoj bezbednosti, već i aktivno učestvuju u prenošenju znanja svojim vršnjacima. Učenici objašnjavaju da im je važno da mlađi drugari shvate kako da se zaštite na internetu. Jedna učenica je rekla: „Lozinka je kao četkica za zube – koristiš je samo ti.“ Drugi učenik je dodao: „Napravili smo nekoliko videa da bismo pokazali mlađim učenicima kako se ponašati na internetu, odnosno internet bonton.“

Podrška obrazovnog sistema ključna je za to da se ovakve inicijative dugoročno razvijaju i postanu deo svakodnevnog rada škola.

Sistem obrazovanja kontinuirano ulaže napore u osnaživanje zaposlenih za realizaciju preventivnih aktivnosti sa učenicima u okviru nastavnih i vannastavnih aktivnosti. Ključno je da u školama kreiramo okruženje u kojem kroz zajedničke aktivnosti, decu osnažujemo da se odgovorno i bezbedno ponašaju u digitalnom prostoru i da digitalne alate koriste u edukativne svrhe. Učestvovanje roditelja u planiranju i realizaciji preventivnih aktivnosti je važno, jer je saradnja roditelja i zaposlenih u školama neophodna u prevazilaženju svih izazova sa kojima se deca suočavaju“ izjavila je Mihreta Fejzula, rukovoditeljka Grupe za preventivni rad i zaštitu od nasilja i diskriminacije

U okviru projekta razvijene su i tri brošure pod zajedničkim nazivom „Digitalni kompas za roditelje“, koje roditeljima i nastavnicima pružaju praktične savete i znanja za vođenje otvorenih, informisanih i podržavajućih razgovora sa decom o njihovim digitalnim iskustvima.

Partnerstvo sa privatnim sektorom doprinosi održivosti i širenju programa digitalne bezbednosti u školama.

Verujemo da je ključ rešenja u stalnoj edukaciji i zajedničkom radu. Deca, roditelji i nastavnici moraju biti partneri u tom procesu. Upravo iz tog razloga godinama sarađujemo sa UNICEF-om, organizacijom koja deli naše vrednosti i koja sistemski radi na jačanju digitalne pismenosti i bezbednosti dece na internetu”, kaže Milica Begenišić, ESG menadžer iz Yettel-a.

UNICEF u Srbiji sprovodi ovaj program u partnerstvu sa institucijama i privatnim sektorom, sa ciljem da se obezbede dugoročna i održiva rešenja za bezbedno digitalno okruženje za svu decu.

„Održiv napredak u digitalnoj bezbednosti dece moguć je samo kroz snažna partnerstva. Zajedno sa Ministarstvom prosvete i kompanijom Yettel, UNICEF radi na tome da škole, nastavnici, roditelji i deca imaju znanja, alate i podršku potrebne za bezbedno i odgovorno korišćenje interneta“, izjavila je Tanja Ranković, rukovoditeljka programa obrazovanja UNICEF-a u Srbiji.

Aktivnosti u okviru programa nastaviće se i tokom narednog perioda u školama širom Srbije, kroz vršnjačke inicijative i saradnju sa nastavnicima i roditeljima.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.