
Demo dan takmičenja Startap Kidz Challenge, na kojem je 50 učesnika uzrasta od 9 do 14 godina predstavilo svoje ideje, održan je u Dorćol Platz-u. Tema ovogodišnjeg izazova bila je „Digitalni detektivi”, sa zadatkom da se osmisli rešenje koje pomaže vršnjacima u suočavanju sa izazovima digitalnog okruženja.
Prethodno su učesnici, uz podršku stručnih i mladih mentora, prolazili kroz ceo proces – od osmišljavanja ideje, izrade prototipa, vizuelnog identiteta i plana promocije, do finalne prezentacije pred žirijem i publikom. Tokom radionica razvijali su različite veštine: kreiranje logotipa i brenda, planiranje reklame i finansija, kao i javno predstavljanje svojih ideja.Organizovan od strane udruženja Startap Kidz, događaj promoviše digitalnu pismenost, kreativno i preduzetničko razmišljanje, kao i timski rad među mladima.

Startap KidzStartap Kidz
Žiri, u sastavu Petar Strugar, Milica Begenišić i Strahinja Inić, nije imao lak zadatak: svi timovi predstavili su izuzetno kreativna i raznovrsna rešenja. Pored digitalnih aplikacija, učesnici su osmislili i društvene igre, kao i inovativne modele naočara i satova, pokazujući širok spektar pristupa temi.
“Fokusiramo se na digitalnu pismenost kao jedno od ključnih znanja današnjice – ne samo da deca znaju da koriste tehnologiju, već i da razumeju kako pomoću nje mogu da stvaraju i doprinose svetu oko sebe“, istakla je Ivana Popović, suosnivač udruženja Startap Kidz.
“Digitalna pismenost znači razumevanje, stvaranje i odgovorno deljenje sadržaja. Zato Yettel fondacija sa ponosom podržava inicijative koje pomažu deci da pametno koriste digitalno okruženje od ranog uzrasta“, dodaje Milica Begenišić, menadžer Yettel fondacije, glavnog partnera događaja.
Član žirija, glumac Petar Strugar, poručio je učesnicima da je za prepoznavanje lažnih vesti na internetu pre svega najvažnije obrazovanje i da je zato važno da mladi čitaju knjige i da ne zaborave da istražuju i kroz biblioteke, uz pomoć profesora i roditelja.
Pobednički tim osvojio je jedinstveno iskustvo “U društvu poznatog glumca Petra Strugara”. Petar će na svom imanju sa decom provesti dan u razgovoru o životu, radu i preduzetničkom iskustvu, a biće prilike i za uživanje i jahanje konja. Nagrada publike, društvena igra „Smišljaonica“, pripala je timu sa najviše glasova publike.
Svi učesnici dobili su i slatki paket koji im je obezbedio Bambi. Startap Kidz Challenge je održan uz podršku Yettel fondacije kao glavnog partnera, dok su ostali partneri bili Bambi, Coca Cola HBC, Imlek i Dr. Oetker. Mentorstvo su obezbedili Fakultet organizacionih nauka, Paušal i HR World.




