
Pretpraznična atmosfera polako ispunjava naše domove – trepere lampice na jelki i plamen sveća, dok iz rerne dopire miris kolača sa cimetom. Mnogi brinu kako će im se bogata praznična trpeza odraziti na liniju i zdravlje, ali retko ko u ovako idiličnoj atmosferi razmišlja o kvalitetu vazduha u zatvorenom. Činjenica je da on može biti dva do pet puta zagađeniji od spoljašnjeg, posebno u danima praznika kada više kuvamo i češće palimo sveće.
U jednom skorijem istraživanju, naučnici u Danskoj su pratili grupu ispitanika sa blagim oblikom astme u prostoriji sa čistim vazduhom. Nakon određenog vremena, pušten je vazduh iz susedne prostorije u kojoj se peklo meso ili je gorelo nekoliko sveća i to je izazvalo rast vrednosti proteina koji prati upalu disajnih puteva. Isparenja iz rerne su čak uticala i na promene DNK. Ovo je najnovija u nizu studija koje su proučavale uticaj vazduha u zatvorenom na zdravlje.
Koji su glavni izvori unutrašnjeg zagađenja?
Iako smo svi prvenstveno zabrinuti za kvalitet vazduha napolju, on je u zatvorenom prostoru jednako važan, s obzirom da u stanovima i kancelarijama provodimo najveći deo dana. Faktori koji ga narušavaju su različiti. Pored spoljnih zagađivača koji prodiru unutra (PM čestice, alergeni), tu spadaju proizvodi za čišćenje i negu, kuvanje, sveće, grinje, prašina, perut kućnih ljubimaca, buđ, duvanski dim… Upravo iz tog razloga vazduh u zatvorenim prostorijama može biti zagađeniji dva do pet puta.
Unutrašnje zagađenje na sličan način utiče na zdravlje kao spoljašnje. U najčešće simptome spadaju glavobolja, zapušen nos, respiratorni problemi, iritacija kože i bol u stomaku.
Stanje možemo popraviti tako što ćemo eliminisati ili na najmanju meru svesti aktivnosti koje zagađuju vazduh u prostorijama, poput pušenja i korišćenja laka za kosu, osveživača vazduha i mirišljavih sveća. Pored toga, trebalo bi ograničiti upotrebu jakih sredstava za čišćenje na bazi hlora, a sveće koristiti umereno. Još jedna od najčešćih metoda koju praktikujemo kada želimo svež vazduh je provetravanje prostorija, ali ne smemo zaboraviti činjenicu da vazduh koji ulazi spolja nije najčistiji.
Moderni uređaji eliminišu 99,97% čestica
Jedan od najefikasnijih načina da osiguramo svaki zdrav udah u domu su moderni prečišćivači vazduha. Pritiskom na jedno dugme, uređaj Philips iz serije 4000i filtrira nevidljive viruse, alergene i zagađivače u vašem domu da bi sve bilo čisto i bezbedno. Može da pokrije prostorije do 73 m² i efikasno prečišćava zahvaljujući stopi pravljenja čistog vazduha (CADR) od 610 m³/h. Dovoljno mu je svega pet minuta da filtrira vazduh u prostoriji od 20 m², jer je u pitanju filter koji pravi razliku, a čine ga čak 3 sloja za filtraciju , odnosno predfilter, NanoProtect HEPA filter i filter s aktivnim ugljem koji udruženim snagama uklanjaju 99,97% ultrafinih čestica do čak 0,003 mikrona. To znači da ste zaštićeni od PM2.5 čestica, bakterija, polena, prašine, grinja, životinjske peruti, gasova i drugih zagađivača.
Upotrebu prečišćivača preporučuje i Svetska zdravstvena organizacija kao dodatnu meru zaštite od aerosola sa virusima u situacijama kada je provetravanje ograničeno zbog hladnog vremena ili teško zagađenog spoljašnjeg vazduha. Nezavisno testiranje Philips 4000i modela je potvrdilo da uklanja do 100x manje čestice od najmanjeg poznatog virusa, pa ste uz njega zaštićeni od 99,9% respiratornih virusa iz vazduha.

Nezavisna studija Geteovog univerziteta u Frankfurtu pokazala je da u učionici sa puno učenika prenosni Philips prečišćivači vazduha mogu smanjiti nivo aerosola, sićušnih kapi ili čvrstih čestica nastalih od dima, prašine, pepela i gasovitih supstanci.
Zbog svih navedenih karakteristika, ovaj renomirani brend sa više od 40 godina iskustva u proizvodnji i dizajniranju uređaja za poboljšanje kvaliteta vazduha, donirao je svoje prečišćavače vazduha Univerzitetskoj dečjoj klinici u Tiršovoj koji će biti postavljeni na pet odeljenja ove klinike. Donaciju su uručili influenseri Aleksandra Bezmarević i Milan Maglov u okviru kampanje „Zdrav uzdah pre svega“. Kompanija Philips, kao društveno-odgovorna kompanija će i u budućnosti nastaviti da pomaže onima kojima je to najpotrebnije u skladu sa svojim moralnim načelima i organizacionom kulturom za koju se zalaže.



